Toon posts:

Advies gevraagd, welke geheugen modules?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een "Asus P5k se" moederbord, met daarop 2x 1 GB Geil DDR2 800 5-5-5 geheugenmodules.

Nu wil ik graag 2 GB bij plaatsen. Is het dan verstandig om exact dezelfde modules te kopen van exact hetzelfde merk, of kan ik zonder zorgen 2 andere, wellicht snellere modules kopen?

Of, aangezien ik nog 2 sloten heb, is het wellicht verstandiger 1 module van 2GB er los bij te plaatsen?

En is het dan ook beter om gewoon 800mhz geheugen te pakken, of heeft het toch nog voordelen om 1066mhz geheugen te kopen?

Ik hoor het graag :)

• thoomie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:19
Mijn ervaring is dat het meestal zonder problemen wel werkt.
Snellere modules kopen heeft echter geen zin, de modules zullen allemaal op de snelheid van de langzaamste module werken.

Nu weet ik niet hoeveel geld je wilt spenderen, maar mogelijk is het een optie voor je om 2x2GB te kopen en je Geil modules er uit te halen. Dan heb je in ieder geval geen problemen met verschillende modules.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik denk dat het dan beter is om gewoon 2x800 mhz er bij te zetten.

2x2 is inderdaad een optie maar ik moet zeggen dat ik al zeer tevreden ben met de snelheid van mijn pc. Ik denk dan nu eigenlijk niet dat het een serieus merkbaar verschil is of je nu 4x 1gb@800mhz of 2x2GB@1066mhz gebruik wel?

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:42
Volgens mij heeft dat ook met je FSB te maken, hoe harder die loopt hoe hoger de geheugensnelheid loopt. Als je je pc overclocked of een snellere cpu plaatst zie je ook in cpu-z dat de geheugensnelheid gestegen is. Zodra je dus niet aan de piek van je geheugen zit lijkt de werking van nog sneller geheugen een placebo.

Ik streef overigens persoonlijk altijd naar modules van hetzelfde merk en type. Je weet nooit hoe andere modules zich tegen over elkaar verhouden, en zo sluit je een mogelijk probleem uit mijns inziens.

discogs

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Er is al een meetbaar verschil tussen 2x2GB 800 en 4x1GB 800, of dat ook merkbaar is weet ik eigenlijk niet.
Daar heb ik geen ervaring mee.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:24

Pinjataaa

Hit me!

Als je dual channel wil gebruiken moet je 2x1GB 800Mhz erbij kopen. Aan 4 GB geheugen heb je genoeg voor de komende tijd.
Dus mijn advies, koop nog 2x 1GB
Pagina: 1