Dynamisch volume hoe naar basic?

Pagina: 1
Acties:

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:10

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Ik had maanden geleden in vista 2 dynamische schijven gemaakt.
1 bestond uit 2 losse partities en 1 had ik van 2 partities op die schijf 1 dynamisch volume gemaakt.

Nu heb ik Paragon Hard Disk manager de 2 partities in het dynamisch volume om kunnen zetten naar basic. Die 2 partities heb ik iig weer terug.

Maar hoe de andere om te zetten naar 1 partitie. Dynamisch volume bestaat uit 2 partities als 1 grote schijf. Ik weet het het is vaag maar dit had zijn redenen. Ik wist dus niet dat mijn dynamische volumes niet meer toegankelijk waren nadat ik vista opnieuw heb geïnstalleerd (Business --> Home Premium)

Ik kan nu nog de data terughalen met Paragon. Zit alleen wat krap met harddisk ruimte. Schijf is 500GB groot en zit bomvol. Het liefst zoek ik iets wat dat in 1 keer om kan zetten. Ik heb een klein vermoeden dat dat niet kan omdat het een soort raid is en ik het alleen om kan zetten door het beiden te verwijderen en een nieuwe basic partitie aan te maken. Maar je weet maar nooit wat mogelijk is. Google en de search leverde me eigenlijk niks bruikbaars op. Partition magic wil niet eens draaien.

Draai vista 64 bit naast xp 32

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-12 16:46

Madrox

Oh, Pharaoh!

Omzetten = verlies van data. Je zal echt eerst die data ergens anders op moeten slaan en daarna de disk omzetten naar basic. Zoniet > data weg!

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De makkelijkste en snelste optie is natuurlijk om de partitie er gewoon af te gooien en een nieuwe aan te maken en dan je backup terug te zetten. Zeker als je met partities gaat klooien is een backup onmisbaar, omdat het makkelijk mis kan gaan.

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
De 2 losse partities in het dynamische volume heb ik zonder verlies geconverteerd naar 2 basic partities. Duurde 30 seconden dacht ik. Maar is er niet als 2 gekoppelde partities converteren naar 1 partitie?
Ben nu aan het backuppen (hdd geleend) maar wou graag zoiets proberen.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-12 14:35
Ik heb het ooit eens gedaan met een disk-editor. Simpelweg een regeltje aanpassen, rebooten en je volume was weer basic. Zonder dataverlies. Geheel op eigen risico natuurlijk. ;)

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
The Realone schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 10:33:
Ik heb het ooit eens gedaan met een disk-editor. Simpelweg een regeltje aanpassen, rebooten en je volume was weer basic. Zonder dataverlies. Geheel op eigen risico natuurlijk. ;)
Dat gaat alleen maar als het bestaat uit 1 partitie. Nu heb ik er 2 samengevoegd met windows. Beide partities op dezelfde schijf. Vista maakte er een dynamisch volume van. Die kan ik niet omzetten door een regeltje aan te passen want dat heb ik al geprobeerd.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-12 14:35
Mijn excuses, ik heb niet goed gelezen. I blame the heat!
Pagina: 1