Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bezine toevoer slang koppelstuk

Pagina: 1
Acties:

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10 12:25
Ok, het gaat om een buitenboordmotor, maar he, transport over water is ook vervoer per slot....... :P

Ik wil de toevoer slang van mijn benzine slang voorzien van een koppelstuk wat eenvoudig (los) te koppelen is.
Mijn 'externe' benzine tank is (helaas) voorzien van een vaste verbinding met de slang naar de motor zelf. Als ik nu benzine wil toevoegen kan dat dus eigenlijk alleen maar met een aparte/losse jerry can. De tank zelf is van plastic, dus licht, Zou veel makkelijker zijn wanneer ik die tank eruit kan nemen en daarmee naar de pomp kan gaan.
Er zijn ook tank(systemen) die al wel voorzien zijn van een ont-koppelbare slang maar de mijn dus niet.
Nu ben ik dus op zoek naar een methode om een slang eenvoudig te kunnen ontkoppelen en weer te koppelen. Let wel; het gaat om benzine dus een Gardena tuinslang koppelstuk is niet toereikend, alhoewel jet principe van zo'n tuin koppelstuk natuurlijk wel goed is.

Weet iemand of een dergelijke (flexibele) slangkoppeling bestaat?

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:34

4x2

lộn xộn quá

Ze zijn er wel, voor motoren (die 2-wielers) heb ik ze al geregeld gezien.
Hier bv:
http://www.ceesdoorakkers...agina_id=1066&hfd_id=1007

Geen idee vd kwaliteit, maat en drukbestendigheid :P

leeg

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-11 04:30

MadMan

What the....

Nieuwere auto's hebben standaard overal snelkoppellingen voor de brandstof. Ik heb hier nu een alfa 156 staan die ik voor onderdelen aan het demonteren ben. Ik zal morgen even voor je kijken of er nog wat van de brandstofleiding over is qua koppellingen. Als ik er nog een heb kun je hem zo hebben.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 22:33

Luke!

#Treinbaas
Inderdaad, een snelkoppeling voor dat soort doeleinden moet voldoen. Het zou me niks verbazen als zaken als Heuts Automaterialen zo'n spullen kunnen leveren. Informeer daar eens.

"Koppelstuk toevoerslang benzine" is trouwens een wat fraaiere topictitel gelet op de regels van de Nederlandse taal. :P

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11 17:06
Wat voor motor gaat het om en hoe oud is het beestje?

Kijk hier eens: http://www.allpa.nl/allpa/allpacatalognl.html op bladzijde 93 heb je alle gangbare systemen voor allerlei merken. Het oudere systeem van Mercury met bajonetaansluitingen heb ik niet als handig ervaren. Veel last gehad van lekkages en omgebouwd naar het nieuwere klik (Yamaha) systeem.

Let wel op wat voor merk je koopt. Ik had een compleet nieuwe benzineslang incl connectoren gekocht van een of ander Italiaans merk. Die slang heeft me 10 jaar van mn leven gekost... Koop ajb een merk-slang, dat scheelt veel ellende en frustraties ;)

Whoop!

• MadMan

MadMan

What the....

Ik heb er nog een aantal liggen. Stuur me maar een DM of mail met je adres en dan heb je binnen een paar daagjes een mooi setje koppelingen.

• kaajee
MadMan schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 17:49:
Ik heb er nog een aantal liggen. Stuur me maar een DM of mail met je adres en dan heb je binnen een paar daagjes een mooi setje koppelingen.
Je hebt een dm........

• MadMan

MadMan

What the....

Reageer es effe op die DM die ik je gisteren stuurde, de koppelingen staan te popelen :+

• kaajee
MadMan schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 20:40:
Reageer es effe op die DM die ik je gisteren stuurde, de koppelingen staan te popelen :+
Just did it; ik was vanavond pas weer bij de boot.......... ;)

• kaajee
MadMan schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 20:40:
Ik heb nog niets mogen ontvangen........ ;(
Pagina: 1