Ati Tray Tools zorgt voor afsluiten games na alt-tab

Pagina: 1
Acties:

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-04 09:16

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
De aard van dit probleem is lastig te omvatten in een search op GoT/google, wat ik overigens wel geprobeerd heb maar zonder resultaat, zodoende dit topic

De titel legt mijn probleem compact genoeg uit maar ik zal het nog even verduidelijken. Standaard heb ik Ati Tray Tools draaien. Sowieso heb ik constant gesodemieter met ATT: het blokkeert continu mijn ingame xfire, en doet sommige spellen spontaan crashen, zelfs op stock speeds (en niet zomaar crashen: vaak krijg ik een zwart scherm en reageert de computer nergens meer op). Maar daarbij komt ook nog het volgende. Stel, ik ben een willekeurig spel aan het spelen. Wanneer ik het spel minimaliseer en het vervolgens weer aanklik op de taakbalk (of alt-tab) om verder te spelen, dan sluit het af zonder boe of bah. Elk spel dat ik heb sluit op deze geruisloze manier af wanneer ik dit doe..

Nu is het eenvoudiger om het hele programma eruit te kieperen, aangezien ook mijn andere problemen daarmee op te lossen zijn. Ik ben echter wel gesteld op de handige profiles voor Direct3D en OpenGL settings, alsook die voor de clocksnelheden en de mogelijkheid om per spel in te stellen welke profiles je geactiveerd wilt hebben. Ik hoop dat dit bij iemand bekent voor komt. Misschien is het 1 klein settinkje dat ik aan moet passen, maarja; "naald", "hooiberg" anyone? O-)

Nog wat details;
Graka: Ati x1650pro
Graka-drivers: Radeon Omega Drivers v3.8.360
ATT versie 1.3.6.1042

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Verwijderd

Heb je het probleem ook met bijvoorbeeld SP3, drivers van ATi nieuwste/oudere versies.
En heb je dit ook met andere versies van ATi Tray Tools?
Heb je dit probleem altijd gehad of is het gekomen na het installeren van iets?
Al windows eens opnieuw geïnstalleerd?
Komt het trouwens ook voor als je nog geen profiles hebt aangemaakt met ATT of gebeurd het al direct naar het installeren van ATT?
De makers al van ATT al eens een e-mail verstuurd, want als je de enige bent lijkt het me toch aan jouw windows en/of andere progjes te liggen. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2008 20:31 ]

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-04 14:14
als je de enige bent
Zeker niet. * Bitage meldt zich Had hier ook soortgelijke problemen mee. Opslossing was destijds om gewoon de knoop door te hakken en gehakt te maken van ATT, dan ben je daar vanaf. Ik weet het niet zeker, maar ik geloof dat ATi Tool soortgelijke functionaliteiten biedt. Anders kun je eens kijken naar RivaTuner.

• Murk

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 20:30:
Heb je het probleem ook met bijvoorbeeld SP3, drivers van ATi nieuwste/oudere versies.
En heb je dit ook met andere versies van ATi Tray Tools?
Heb je dit probleem altijd gehad of is het gekomen na het installeren van iets?
Al windows eens opnieuw geïnstalleerd?
Komt het trouwens ook voor als je nog geen profiles hebt aangemaakt met ATT of gebeurd het al direct naar het installeren van ATT?
De makers al van ATT al eens een e-mail verstuurd, want als je de enige bent lijkt het me toch aan jouw windows en/of andere progjes te liggen. ;)
Wat een waslijst.... nou vooruit dan maar

SP3 zou hier niet van op toepassing moeten zijn en ik ga het ook niet uitproberen.
Ik heb geen andere ATi drivers geprobeerd nee, kan ik wel een gokje wagen.
Heb het met alle versies van ATT, met de nieuwste stabiele versie alsook de laatste Bèta versie. Ik heb het probleem altijd gehad.
Windows heb ik een week geleden opnieuw geïnstalleerd op een schone schijf :)
Ik weet niet of het voorkwam toen ik geen profiles had aangemaakt... maar zouden die de oorzaak zijn dan ben ik genoodzaakt het programma te verwijderen omdat ik er niet veel meer aan heb dan 8)7
Wat betreft de makers contacteren: dit zou ik dolgraag doen als jij mij een emailadres kan verschaffen? :P
offtopic:
Edit: na een google op ray adams (ontwerper ATT) komt deze site eruit rollen, http://www.ranchoart.com/contact.html, van een grafisch ontwerper met dezelfde naam. En het copyright is "©2007", het jaar waarin de laatste update van ATT werd uitgebracht. Misschien is hij een kluizenaar geworden en weet niemand waar hij zit :+. Toeval? O-)
Bitage schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 22:22:
[...]

Zeker niet. * Bitage meldt zich Had hier ook soortgelijke problemen mee. Opslossing was destijds om gewoon de knoop door te hakken en gehakt te maken van ATT, dan ben je daar vanaf. Ik weet het niet zeker, maar ik geloof dat ATi Tool soortgelijke functionaliteiten biedt. Anders kun je eens kijken naar RivaTuner.
Dank voor het melden, mag ik om te beginnen vragen of je dergelijke specs had als ik (graka/drivers/etc)? Anders zouden er toch meer mensen moeten zijn die het herkennen, lijkt mij.

Maar goed ik denk dat ik maar inderdaad ATT verwijder en wat anders probeer. En dan maar hopen op een nieuwe versie ooit, maar ben van mening dat de makers er mee gestopt zijn sinds september vorig jaar; weinig goede hoop daarop dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Murk op 31-07-2008 23:08 ]

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Verwijderd

Maar goed ik denk dat ik maar inderdaad ATT verwijder en wat anders probeer. En dan maar hopen op een nieuwe versie ooit, maar ben van mening dat de makers er mee gestopt zijn sinds september vorig jaar; weinig goede hoop daarop dus.
Nieuwe beta eens het proberen waard. ;)
meuk: ATi Tray Tools 1.3.6.1056 beta

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-04 14:14
Murk schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 23:01:
Dank voor het melden, mag ik om te beginnen vragen of je dergelijke specs had als ik (graka/drivers/etc)? Anders zouden er toch meer mensen moeten zijn die het herkennen, lijkt mij.
Athlon 3500+, MSI M9VGM-V, Radeon 1950Pro, 2x 512MB Kingston ValueRAM. Drivers weet ik niet uit mijn hoofd, maar ik geloof Catalyst 7.2 destijds, alhoewel ik dacht ook Omega driver geprobeerd te hebben. Tevens ook onder XP SP2.

[ Voor 3% gewijzigd door Bitage op 01-08-2008 08:52 ]

• Murk

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
Nog in de vakantie-stemming; heel ontspannen en weinig doen? :P In mijn post boven jouw post staat dat ik met de beta versie ook dit probleem had :) .

Pagina: 1