7 volt

Pagina: 1
Acties:

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-08 11:59
Ik heb net mijn fans op 7 volt gezet. 12 volt - 5 volt (biede op de voeding). Nu heb ik het rpm metertje wel op het mobo laten zitten. Hij geeft echter geen rpm's meer aan. Komt dat omdat hij nu geen stroom meer geeft via het mobo of zo? Ik vind het stom.
Wie heeft er raad?

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Even een vraag je hoe heb je hem op 7 volt gekregen

Had al wat gehoord van de gele draad met de rode draad verbinden en dan die beide draden op de rode draad van de koeler aansluiten en dan de zwarte op de zwarte toch ?????

Dus als ik het goed begrijp moet ik het zo aansluiten ??? of niet.

Verwijderd

nee je hebt het niet begrepen, het is 5(rood) aan de ground (zwart) en 12(geel) aan de rood van je fan, over die RPM meter, ik denk inderdaat dat ie het niet weergeeft omdat je geen stroom trekt (van je mobo)

• Eastern
Jammer :(, maar ik zie gelukkig wel hoe heet hij wordt en dat is nog lang niet te heet. 34C @ idle, full load nog niet getest (hij is niet zovaak druk, alleen tijdens mp3 encoden)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:08

Exirion

Gadgetfetisjist

Het is logisch dat ie geen toeren meer meet. Je fan hangt met '-' aan de 5V en met '+' aan de 12V, maar niet meer aan de massa. Massa is nodig om nog een toerental signaal af te kunnen geven.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Eastern
Kan je daar nog wat aan modden of niet?

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
Op woensdag 21 februari 2001 11:03 schreef Eastern het volgende:
Jammer :(, maar ik zie gelukkig wel hoe heet hij wordt en dat is nog lang niet te heet. 34C @ idle, full load nog niet getest (hij is niet zovaak druk, alleen tijdens mp3 encoden)
draai je geeneens }:O ?????????? shame on you!

Audi A8 W12 6.0

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Waarom wil je eigenlijk de tpm zo graag weten? Kan je er iets nuttigs mee? Dat ding draait, of het draait niet. Ik heb geen enkele fan met een tpm meting aan mijn systeem hangen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Eastern
ja, waarom eigenlijk? vind het wel leuk om af en toe eens te controleren, maar als het niet kan is het geen probleem!

p.s. Ik heb wel een koe, hij draait alleen lang niet altijd. Ik zal hem weer eens laten grazen!
Pagina: 1