Opgelicht via internet, wat te doen

Pagina: 1
Acties:

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25
Ola,

ivm ons nieuwe huis hebben we bij een bepaalde webshop een mooie Elro deurbel met 7" tft + deuropener gekocht en betaald met ideal. Product op voorraad, dus volgende dag leveren stond erbij

Netjes geautomatiseerde bevestigings mail, kat in bakkie.

Maar dan een week later, nog steeds niets. Hmmz eens kijken. Telefoonnummer opgezocht. Dood.
Contactformuliertje ingevuld, niets.

Even googlen, en de webshop is geschorst bij het keurmerk webshop.

Ideal betalingen zijn niet te storneren, dus wat nu?

Het is geen mega bedrag, maar ik baal er wel van. (vooral mijn vriendin die het zonder mij te vragen vast besteld had).

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
Wat zegt de KvK? Geen bezoekadres? (is verplicht te vermelden op de website)

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
uithuilen en verder gaan. Volgende keer eerst rondijken mbt de reputatie van een shop

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Kassa bellen, Radar, Tros Opgelicht inlichten etc. etc.

Je zou misschien via de SIDN alsnog achter een telefoonnummer kunnen komen. En daarnaast, bij Thuiswinkel.org kan je een formulier invullen om te zorgen dat deze persoon nooit meer iets op internet kan verkopen. http://www.thuiswinkel.or...en/klachtenformulier.html

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Asteroid9

General Failure

Met ideal heb je ook een bankrekeningnummer, daarmee kan de politie zo de identiteit van die persoon achterhalen.

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Aangifte doen?

Ennuh, als het via iDeal geregeld is, dan moet er toch achter een bankrekening te komen zijn? Dat zou de politie wel moeten kunnen lijkt me.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je kunt erg weinig doen. Als er een faillisement wordt uitgesproken kun je je melden bij de curator, maar ook dan is de kans dat je nog wat krijgt nihil.

Dit is een van de redenen waarom creditcards handiger zijn, dan krijg je boven bepaalde bedragen (geloof 100 euro of zo) het geld terug van de creditcard maatschappij. Dat je voor die garantie soms extra betaald, tja, het is een soort verzekering. In ieder geval is dit een van de redenen dat ik liever niet met iDeal betaal, te onzeker voor de klant.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• D2k
Nielsvr schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 22:36:
Wat zegt de KvK? Geen bezoekadres? (is verplicht te vermelden op de website)
Wel bezoekadres, maar nog niet de gok genomen om naar deventer te rijden ;)
Saab schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 22:37:
uithuilen en verder gaan. Volgende keer eerst rondijken mbt de reputatie van een shop
Dat zal ze wel doen nu ja ;) en de volgende keer weer met de Creditcard betalen, dat kan je makkelijker terughalen
Red schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 22:37:
Kassa bellen, Radar, Tros Opgelicht inlichten etc. etc.

Je zou misschien via de SIDN alsnog achter een telefoonnummer kunnen komen. En daarnaast, bij Thuiswinkel.org kan je een formulier invullen om te zorgen dat deze persoon nooit meer iets op internet kan verkopen. http://www.thuiswinkel.or...en/klachtenformulier.html
Het nummer wat ik overal tegenkom is dood.
DNS geeft alleen de hoster.
Asteroid9 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 22:38:
Met ideal heb je ook een bankrekeningnummer, daarmee kan de politie zo de identiteit van die persoon achterhalen.
Osiris schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 22:38:
Aangifte doen?

Ennuh, als het via iDeal geregeld is, dan moet er toch achter een bankrekening te komen zijn? Dat zou de politie wel moeten kunnen lijkt me.
Dat is dan waarschijnlijk het beste.
gambieter schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 22:40:
Je kunt erg weinig doen. Als er een faillisement wordt uitgesproken kun je je melden bij de curator, maar ook dan is de kans dat je nog wat krijgt nihil.

Dit is een van de redenen waarom creditcards handiger zijn, dan krijg je boven bepaalde bedragen (geloof 100 euro of zo) het geld terug van de creditcard maatschappij. Dat je voor die garantie soms extra betaald, tja, het is een soort verzekering. In ieder geval is dit een van de redenen dat ik liever niet met iDeal betaal, te onzeker voor de klant.
Voor ons ook de laatste ideal betaling idd.
Uit de ideal voorwaarden:
http://www.ideal.nl/acceptant/?s=wat
Omdat u weet dat het geld onderweg is kunt u direct tot levering overgaan. U loopt hierbij geen risico omdat de consument de betaling niet kan storneren.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
=> SF

• D2k
offtopic:
ah, is dat er ook al. sorry SmartDoDo

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-01 15:22
Heb je al bij KvK gekeken?

Op hun website staat nu trouwens ook
I.v.m. omstandigheden zijn wij op dit moment alleen via de e-mail bereikbaar.

U kunt niet meer bestellen op onze site.

Inzake uw lopende bestelling, word er zo spoedig mogelijk contact met u opgenomen voor een oplossing.
Hun andere site ligt er al uit, krijg daar een Plesk default page..

• D2k
Klopt ;-)

Heb toevallig gister 2 mailtjes gehad van ze.
28 juli 2008 Geachte heer/mevrouw, Helaas moeten wij u mededelen dat voor ons bedrijf Knalprijzen BV /Easysafety faillissement is aangevraagd bij de rechtbank in Zwolle. Initiatieven voor een kapitaalinjectie of overname van debedrijfsactiviteiten om u als klant de bestelde artikelen alsnog uit tekunnen leveren zijn helaas tot op heden niet gelukt. Wij betreuren dit ten zeerste. Echter wij zullen alles in het werk stellenom u schadeloos te stellen of in ieder geval de schade te beperken. U zult na uitspraak van faillissement geïnformeerd worden door de curatorover de verdere gang van zaken. Onze welgemeende excuses voor dit ongemak en wij hopen u voldoende te hebbengeïnformeerd. Mocht u toch nog vragen hebben dan kunt u via de e-mailcontact met ons opnemen, info@easysafety.eu. Hoogachtend,
Geachte

Gisteren heeft u van ons bericht ontvangen ivm het op handen zijndefaillisement van ons bedrijf Knalprijzen BV / Easysafety. U heeft bij ons een Elro VD55 Intercom systeem besteld met electrischedeuropener. Helaas hebben wij deze niet meer.Op dit moment zijn er geen gelden beschikbaar om het aankoopbedrag terug tebetalen,maar om u tegemoet te komen en schadeloos te stellen hebben wij vooru nog wel de Konig Intercom systeem. Deze heeft een groter TFT schermpje enin luxe uitvoering t.w.v. EUR 299,00. Graag ontvangen wij zo spoedig mogelijk uw bericht indien u deze wilt komenhalen, dan leggen we deze klaar.
Denk dat we die maar nemen dan, kan um altijd nog op MP zetten.

iig allemaal bedankt voor het meedenken!

[ Voor 33% gewijzigd door D2k op 31-07-2008 09:04 ]

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-01 17:15

denivan

de enige

Lijkt me toch wel mooi geregeld van die winkel. Voor hetzelfde geld hadden ze zich niets aangetrokken van de klanten die nog besteld, maar dit vind ik toch wel een mooi service. Altijd jammer om te zien dat een zaak failliet gaat.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
heel keurig inderdaad!

Ik heb niets te melden.

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 11:19
Asteroid9 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 22:38:
Klopt niet, bij een ideal betaling zie je alleen het bankrekeningnr. van de ideal tussenpersoon (vaak een bank) op je bankafschrift staan.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-01 15:22
D2k schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 09:03:
Klopt ;-)

Heb toevallig gister 2 mailtjes gehad van ze.

[...]

[...]

Denk dat we die maar nemen dan, kan um altijd nog op MP zetten.

iig allemaal bedankt voor het meedenken!
Heel netjes idd, in principe 'lozen' ze nu dus gewoon de wel voorradige artikelen, die anders in het faillisement verkocht zouden gaan worden.
Dit ten nadele van belastingdienst en andere schuldeisers, maar wel een heel net gebaar naar de (gedupeerde) particulieren.

Kortom: Doen, in de meeste vergeljikbare situaties kwam je onderop de lijst en kreeg je nooit meer iets terug. Zolang ze nog niet failliet verklaard zijn kunnen ze deze opsturen.

• D2k
Ik ga um vanavond ophalen. Dan is het hoofdstuk voor mij dicht, en dan kijk ik wel wat ik er mee doe.
Evt ophangen, en anders doorverkopen en toch het apparaat kopen wat we wilden.

• MiramarVTM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-01 16:25
Ik zou dit niet op internet zetten als ik jou was. Volgens mij is het namelijk verboden om je voorraad snel te dumpen als je faillisement al is aangevraagd. Het pakt dan wel gunstig uit voor je nu, maar ik denk dat het bedrijf een groot probleem heeft mocht de curator dit toevallig lezen.

Nofi en imho uiteraard :)

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
MiramarVTM schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 16:46:
Ik zou dit niet op internet zetten als ik jou was. Volgens mij is het namelijk verboden om je voorraad snel te dumpen als je faillisement al is aangevraagd. Het pakt dan wel gunstig uit voor je nu, maar ik denk dat het bedrijf een groot probleem heeft mocht de curator dit toevallig lezen.
Actio pauliana :)

Oh, en mensen die niet nakomen hoeveen geen oplichters te zijn. Smaad is itt wat de webwinkel deed toen je dit topic opende wel strafbaar.

[ Voor 12% gewijzigd door GlowMouse op 31-07-2008 17:00 ]

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Volgens mij klopt de titel dus ook al niet meer.

Snel ophalen dat scherm en niet meer over praten.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:30
Inderdaad je mailtje uitprinten en op gaan halen :D

Verwijderd

Nou, ik zie op zich nog niet zó snel een paulianeuze handeling in het gewoon tegen marktprijs verkopen van goederen in het zicht van faillissement, hoor. Zolang er maar een daadwerkelijke en redelijke koopprijs voor terugkomt in de bijna-failliete onderneming worden de schuldeisers er niet door benadeeld.

Wat wél heel fout zou zijn is het snel verkopen van de voorraad en vervolgens, in het zicht van faillissement, al het geld dat zich nog in de BV bevindt snel uitkeren aan de aandeelhouders. Dan worden de schuldeisers van de BV wel hard benadeeld en de curator zal, als hij dat merkt, ook zeker maatregelen nemen (bijv. terugdraaien van de verkoop van de voorraad, voor zover die nog te achterhalen valt).

Ook is het riskant om duurdere producten te gaan uitleveren terwijl er voor een goedkopere versie betaald is. In feite benadeel je het vermogen van de BV dan ook.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2008 11:55 ]

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-12-2025

KatirZan

Wandelende orgaanzak

toch nog maar even vragen of alles nu gelukt is gisteravond :) ben wel benieuwd naar de afhandeling ;)

Wabbawabbawabbawabba

• D2k
Jepz tis gelukt! Heb een apparaat hier staan.

Verwijderd

Ik heb bij deze firma hetzelfde meegemaakt...een achteruitrij camera besteld die nooit kwam..Na wat zoekwerk heb ik een 06-nummer gevonden op marktplaats van de eignaar V. Brons...Hij bood me aan om een dvd-systeem voor de auto te leveren, nieuw in de doos. Uiteindelijk bleek het een gebruikte te zijn, maar toch voor mij een goede oplossing.

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:41
GlowMouse schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 16:58:
[...]

Actio pauliana :)

Oh, en mensen die niet nakomen hoeveen geen oplichters te zijn. Smaad is itt wat de webwinkel deed toen je dit topic opende wel strafbaar.
Ik hoop dat jij rechten studeer en je nooit hiermee te maken hebt gehad (aan de verkeerde kant van het hekje dan ;)

diskeltische lurker

Pagina: 1