• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:44

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Eerst even m'n frustratie kwijt raken...

WAAROM LUKT HET NOU NOOIT IN 1 KEER!!!!

Goed.
Eergister zag ik bij Alternate een XFX Geforce 8800GT (pci-e) in de aanbieding, vond het een mooie gelegenheid om m'n oude kaart te vervangen.

Thuis gekomen, verwissel ik de kaarten en start de pc op.
Niets, geen beeld.
Na wat bestuderen kwam ik erachter dat m'n voeding 350w is en de fabrikant minimaal 550w adviseerd.
Ik de oude kaart er weer in en de volgende dag een nieuwe voeding halen.
Dat dus vanmiddag gedaan een mooie OCZ 600w voeding met mooie kabeltjes die netjes gesleeved zijn.

Maar nog steeds geen beeld bij de kaart. (Ik heb idd het extra stekkertje aan de achterkant van de kaart er ook ingestoken.

Wie o wie kan mij vertellen wat ik niet goed doe of niet begrijp.

Setup:
ASRock 775Dual-VSTA moederbord
P4 dual core 2.8mhz
2gb intern
Geforce 7900gt videokaart (degene die vervangen wordt)
nieuwe 600w voeding

te installeren:
Geforce 8800gt videokaart.

If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-05 09:31

-db-

Hoi

Ik heb eens naar de specs van je moederbord gekeken en zie dat er een via chipset op zit.
Daarbij ook nog een combinatie van AGP en PCI-e (wat ook nog eens x4 is), zal dus wel PCI-e versie 1.0 zijn.

Er zijn problemen bekend met PCI-e 2.0 kaarten zoals jouw 8800GT en bepaalde via chipsets met PCI-e 1.0 of 1.0a.
Ik durf niet met zekerheid te stellen dat ook jouw bord dit probleem heeft maar ik zou er eens naar kijken.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
-db- schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 22:04:
Ik heb eens naar de specs van je moederbord gekeken en zie dat er een via chipset op zit.
Daarbij ook nog een combinatie van AGP en PCI-e (wat ook nog eens x4 is), zal dus wel PCI-e versie 1.0 zijn.

Er zijn problemen bekend met PCI-e 2.0 kaarten zoals jouw 8800GT en bepaalde via chipsets met PCI-e 1.0 of 1.0a.
Ik durf niet met zekerheid te stellen dat ook jouw bord dit probleem heeft maar ik zou er eens naar kijken.
mocht dit het zijn, hoe is dit op te lossen?

If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Wat bij mij het probleem was: Kabeltje tussen voeding en videokaart verkeerd om verbonden...

Setup:
Asrock ConroeXfire-Sata2 (voor zover van belang, zelfde merk iig)
NeoHE 430 Watt modulaire voeding (dus zelf kabeltjes aan beide kanten vastmaken)
Sparkle 8800GT Silent (6-pins voeding als ik het goed heb)

Omdat de kabel dus én in de voeding én in de 8800GT gestoken moest worden, kon het dus wel verkeerd om. De connectie an sich past wel maar op één manier.

[ Voor 20% gewijzigd door frankvdtillaart op 30-07-2008 22:16 ]

Happy Blessings <3

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
voeding (6 polig kabeltje) past er maar op 1 manier in :?

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-05 09:31

-db-

Hoi

Mad-Matt schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 22:07:
[...]
mocht dit het zijn, hoe is dit op te lossen?
Als dat het probleem is, word het of een nieuw moederbord of een oudere kaart.

Bekijk dit topic eens:
Overzicht PCIe 1.0 en 1.1 Moederborden

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
lekker gaar dan...

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-05 16:17
Je zoekt dat soort dingen ook vóór de aankoop uit. Bovendien, had je 8800gt met toeval WEL gewerkt had je EN een trage cpu die een bottleneck speelt EN gewoon een oud mobo dat op pci-e 4x draait zodat je dus ook nooit full power had kunnen draaien ivm een 8800GT die z'n data niet snel door kan sturen. Nieuw mobotje erin en het werkt wss gewoon ;)

één is geen, twee is één

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-05 13:51

SECURITEH

Man of legend.

Die kaart was in de aanbieding en dus goedkoop een leuke upgrade voor zijn PC als ik het goed begrijp... dus dat de kaart niet volledig benut kan gaan worden boeit toch niet als die beter presteert als de oude kaart. ;)

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-05 15:27

Joran

<3 natalee

Test je werkgeheugen eens. Ik had ditzelfde probleem ook eens toen ik een gfx-upgrade(radeon 7000 > radeon x700, is alweer een tijdje geleden, ja :P) wilde doen. Toen kreeg ik geen beeld met de x700 maar wel met de oude 7000. Bleek dat het geheugen stuk was en met nieuw geheugen werkt alles weer prima.

Klinkt gek, ik weet het, maar dit lostte het wel voor mij op!

Send me your gameboys

Pagina: 1