netwerkje make, hub? router?

Pagina: 1
Acties:

• PLozekoot
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01 20:10
Hoi,

Ik wil hier thuis ook eens een netwerkje gaan bouwe, maar ik vroeg me af wat je allemaal nodig heb!
Ik zou dus willen weten wat het zaakje allemaal kost, wat je nodig hebt etc etc.

Ow ja, het netwerk moet zo'n internet-share geval worde, alleen niet met netwerkkaartjes naar elkaar maar met iets als een hub of router?

thnx!:+

Verwijderd

1 hub, 3 kabels en 3 netwerkkaarten moet genoeg zijn.

(behalve als je zoals ik in een wat luxere situatie zit en gewoon alle kabels van alle pc's in de hub kunt rossen die dan weer aan internet hangt...leve de provider die je meerdere systemem aan hun netje laat koppelen)

EDIT: tiepvoudtje

Verwijderd

ff voor de duidelijkheid: dat is als je niet 1 pc steeds aan wil hebben als server, als 1 pc de hele tijd aan geen prob. is, en je maar 2 pc's internet wilt laten delen, dankan het ook zonder hub.

• PLozekoot
da van dat je die ene aan moet hebbe snap ik ja, maar als ik een hub koop, is dat dan gewoon stekkertjes erin steke en dan gewoon de proxy van chello in stelle?

Verwijderd

Mag niet met chello, foei!

• PLozekoot
nou ja, dan kan ik mijn eigen "internetproviderbedrijfje proxy" invulle of ligt dat toch wat anders?

Verwijderd

Maar goed, als je dus maar 2 pc's hebt, hoef je helemaal geen hub te kopen. En dat sharing kan je met Windhoos regelen of met een progje als WinGate ofzow...

• PLozekoot
maar ik wil nie telkens 1 pc aan hebbe staan!
da vind ik Kl*te!

• PLozekoot
maaruh, hoe werkt da hubje nou?

* kan ik dan gewoon bestande van de ene naar de andere pc sture?

* is het simpel aan te sluite, gewoon erin douwe en eventuele internet-server in stelle?

* wat doet zo'n HUB nou eigenlijk precies?

Verwijderd

Ik vrees dat het anders nie wil bij sjello, je meld je aan met je IP en je kan niet 2 comp's het zelfde IP-nummer geven...

[beetje offtopic]
Zoals ik al zei: ik heb geluk, mijn (onze) provider steunt van halte dat wij al onze pc's aan het net hangen. Geeft zelfs advies en verkoopt ook nog de spullen...en dat voor 42/maand kabel!
[/beetje offtopic]

• PLozekoot
dus..

Verwijderd

Zo'n hub doet niets anders dan al je computers met elkaar te verbinden. Jij(met chello) kan zo'n niet instellen als internetserver, daar heb je echt een pc voor nodig. (al is het maar een gare 486bak..)

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op dinsdag 20 februari 2001 21:57 schreef MREn het volgende:
Zo'n hub doet niets anders dan al je computers met elkaar te verbinden. Jij(met chello) kan zo'n niet instellen als internetserver, daar heb je echt een pc voor nodig. (al is het maar een gare 486bak..)
Op die PC draait software die het internet deelt over het netwerk. Een gateway/proxy enzo. :)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

een hub verbind gewoon meerdere pc's met elkaar. 1 is server, daar zit je (kabel)internet op. Even een internet share programma erop zette bijv. winroute ( www.winroute.nl )
En ip instellingen config in alle pc's en server instelle als gateway en klaar :)
Pagina: 1