Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-11 14:35
Ik heb net een Sony Ericsson V640i gekocht. Leuk toestel enkel een groot nadeel bij mijn versie zit er op het bureaublad een knop 'vodafone live" als ik daar op duw dan wilt het ding gelijk een internetverbinding opzetten. Zeer vervelend en vooral zeer kostelijk in het buitenland. Hoe kan ik deze knop verwijderen (de klantendienst van Proximus (vodafone in BE) wist van niks en in de handleiding vind ik het ook niet.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Die knop is officieel niet te verwijderen.

Providers, in dit geval Vodafone past 'normale' toestellen aan met hun firmware en koppelingen naar sites waar je hun content kan kopen. Ze gaan er vanuit dat ze door die koppelingen extra inkomsten kunnen genereren omdat jij mogelijk ringtones of andere zaken van hun site koop. Daardoor kunnen ze wel de V640i goedkoper aanbieden dan wat een normale SonyEricsson zou zijn.

Oftewel, je bent een lopend reclamebord en die firmware heb je erbij gekregen. Voortaan dus gewoon maar een non-branded toestel kopen...

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• InfinityEye
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-11 12:02
Wanneer je het internet nooit gebruikt kun je ook besluiten om de instellingen van je internetverbinding (in je mobiel) moedwillig te veranderen, waardoor je geen internetverbinding meer kan opzetten. Of dit alleen doen als je in het buitenland bent.

No trees were cut down or harmed sending this message, however several electrons were severely inconvienced.

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Je kan de klantenservice bellen en vragen of ze je internet willen afsluiten zo kan je nooit op inet komen, of ga naar een lokale unlocker en vraag of ze een non branded firmware op je toestel willen flashen zal niet zo duur zijn.