Vragen D-link DIR-655

Pagina: 1
Acties:

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-03 16:40
Hallo mede forummers,

Ik heb gisteren mijn nieuwe DIR-655 router gekregen. Ik heb deze gekocht omdat over enkele weken op 100mbit glas wordt aangesloten. Ik heb echter wat vragen...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/5227/3681.jpg

1. Wat mij vanmorgen opviel aan de router was dat hij behoorlijk warm was geworden. Is dit normaal bij deze routers? Hij werkt echter wel normaal. (ik heb hardware versie A1)

2. Deze router wordt vooral aangeraden voor mensen met een 100mbit verbinding. Ik kan in de router de WAN-speed instellen, tot mijn verbazing staat daar ook 1000mbit bij! :D Wat moet ik me hierbij voorstellen?
Afbeeldingslocatie: http://www.filefrog.net/images/mg632373.jpg

3. Op mijn router stond standaard firmware versie V1.02. Toen ik mijn firmware wilde updaten naar V1.03 kon ik met geen mogelijk verbinding maken met het internet. Ik heb de wizard gevolgd, manueel de instellingen geconfigureerd, niks hielp. Meer mensen hier last van?
Op D-link.com zie ik echter dat ze daar al bij V1.11 zijn. Kan iemand mij hier iets meer over vertellen?
Wanneer ik in de router op ''Acces Firmware Online'' klik kom ik ook op de americaanse site met bijbehorende firmwares.

Thnx :)

Dotto

[ Voor 11% gewijzigd door endless90 op 30-07-2008 19:09 ]

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Dotto schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 18:03:
Hallo mede forummers,

Ik heb gisteren mijn nieuwe DIR-655 router gekregen. Ik heb deze gekocht omdat over enkele weken op 100mbit glas wordt aangesloten. Ik heb echter wat vragen...

1. Wat mij vanmorgen opviel aan de router was dat hij behoorlijk warm was geworden. Is dit normaal bij deze routers? Hij werkt echter wel normaal. (ik heb hardware versie A1)

2. Deze router wordt vooral aangeraden voor mensen met een 100mbit verbinding. Ik kan in de router de WAN-speed instellen, tot mijn verbazing staat daar ook 1000mbit bij! :D Wat moet ik me hierbij voorstellen?
[afbeelding]

3. Op mijn router stond standaard firmware versie V1.02. Toen ik mijn firmware wilde updaten naar V1.03 kon ik met geen mogelijk verbinding maken met het internet. Ik heb de wizard gevolgd, manueel de instellingen geconfigureerd, niks hielp. Meer mensen hier last van?
Op D-link.com zie ik echter dat ze daar al bij V1.11 zijn. Kan iemand mij hier iets meer over vertellen?

Thnx :)

Dotto
vraag 2:

Je kan die poort op 1000 Mbit laten draaien. Heeft het nut, nee want je krijg max 100 Mbit.

• endless90
Ja, dat snap ik ook wel. Maar ik vraag me af of dit ding dan 1000mbit wan-lan troughput heeft... Ik kan me dat namelijk niet voorstellen.

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04-2025
Fantastische router, heeft alle functies die je van een moderne router zou verwachten. Dhcp, dmz, static ip, mac filter. Kheb em zelf ook :*) :P

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

• geforce5_guy
  • Niet online
Dotto schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 18:11:
Ja, dat snap ik ook wel. Maar ik vraag me af of dit ding dan 1000mbit wan-lan troughput heeft... Ik kan me dat namelijk niet voorstellen.
Daat heeft ie denk ook niet, Maar je zult even reviews moeten kijken wat hij wel haalt.

Er zijn routers die 300 Mbits halen. ( WAN - LAN )

• endless90
Afbeeldingslocatie: http://img110.imageshack.us/img110/6535/23485976qn8.jpg

:)

Heeft iemand nog antwoorden op de punten 1 en 3?

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:54
Punt 1 merk ik zelf ook, maar ik heb niet dat hij er minder door functioneert. Warm is relatief, hij is gewoon nog goed vast te pakken, dus niet heet :)

Punt 3, ik draai met volle tevredenheid 1.10, ben niet ge-upgrade naar 1.11 omdat hij al goed werkt en het prima vond. Ik zou rustig 1.11 installen als ik hem vers zou hebben,

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:16
Dotto schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 18:11:
Onze ervaringen zijn dat hij vrijwel gelijk presteerd als een cisco ASA 5505 (is ook ongeveer net zo duur), qua configuratie mogelijkheden gaan voor de cisco maar de d-link is een knap stukkie hardware.

• endless90
Freezerator schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 16:27:
Punt 1 merk ik zelf ook, maar ik heb niet dat hij er minder door functioneert. Warm is relatief, hij is gewoon nog goed vast te pakken, dus niet heet :)

Punt 3, ik draai met volle tevredenheid 1.10, ben niet ge-upgrade naar 1.11 omdat hij al goed werkt en het prima vond. Ik zou rustig 1.11 installen als ik hem vers zou hebben,
Het klopt dat hij er niet minder door functioneert. Hij is ook gewoon vast te pakken, maar ik vroeg het me af omdat hij een stuk warmer wordt dan mijn oude sweex :P .

Ik heb net nog een poging gewaagd om van V1.02 naar V1.03 te upgraden en het is nu gelukt. Alles werkt naar behoren :).

• sleezball
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-02 11:02
Zelf was ik na een Conceptronic routertje waar de antenne aanbungelde na een lekkere val aan het vervangen van het apparaat toe en had aanvankelijk gekozen voor de Linksys WRVS-4400N maar heb deze na één dag al meteen omgeruild voor de D-Link DIR-655.

De wireless verbindingen van de Linksys wilden maar niet stabiel worden ondanks allerlei instellingen en gezoek op internet. Een VPN verbinding was al helemaal niet op te zetten met die Linksys, de draadloze verbinding was al te haperend voor een 'normale' verbinding.

Na een boel gezoek ben ik erachter gekomen dat de Linksys WRVS-4400N eigenlijk een gedrocht van een product is waarmee niemand wat kan en Linksys (Cisco eigenlijk dus) weigert er wat aan te doen dus heb ik alleen de switch gehouden van Linksys die ik ook besteld had. Die doet het trouwens prima maar heeft verder ook geen enkele 'moeilijke' instellingen te verwerken, een 'domme' switch dus.

Ik ben uiteindelijk maar overgegaan op een DOA bij de leverancier van de Linksys WRVS-4400N om die redenen en heb nu de D-Link DIR-655. Dat was een enorme verademing na de teleurstelling van de Linksys die toch als 'business solution' verkocht wordt. De keuze om uiteindelijk voor de D-Link DIR-655 te gaan heb ik trouwens wel met behulp van Tweakers.net gemaakt.

De D-Link werkt rechtstreeks met een geweldige OOBE (out of the box experience) en heeft een scala aan instelmogelijkheden. Zoveel zelfs dat als je niet helemaal goed weet waar je mee bezig bent je wel eens door de bomen het bos kwijt kan raken.

De D-Link DIR-655 heeft een vergelijkbare featureset als de Linksys WRVS-4400N maar de D-Link werkt tenminste fatsoenlijk en is (voor mij persoonlijk) net wat makkelijker te configureren. Natuurlijk weet ik nog niet hoe het in de komende paar maanden zal gaan, dat zal de tijd uitwijzen. Maar vooralsnog ben ik erg content met de D-Link.

... Je hébt soms van die dagen ...

• endless90
sleezball schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 21:31:
Zelf was ik na een Conceptronic routertje waar de antenne aanbungelde na een lekkere val aan het vervangen van het apparaat toe en had aanvankelijk gekozen voor de Linksys WRVS-4400N maar heb deze na één dag al meteen omgeruild voor de D-Link DIR-655.

De wireless verbindingen van de Linksys wilden maar niet stabiel worden ondanks allerlei instellingen en gezoek op internet. Een VPN verbinding was al helemaal niet op te zetten met die Linksys, de draadloze verbinding was al te haperend voor een 'normale' verbinding.

Na een boel gezoek ben ik erachter gekomen dat de Linksys WRVS-4400N eigenlijk een gedrocht van een product is waarmee niemand wat kan en Linksys (Cisco eigenlijk dus) weigert er wat aan te doen dus heb ik alleen de switch gehouden van Linksys die ik ook besteld had. Die doet het trouwens prima maar heeft verder ook geen enkele 'moeilijke' instellingen te verwerken, een 'domme' switch dus.

Ik ben uiteindelijk maar overgegaan op een DOA bij de leverancier van de Linksys WRVS-4400N om die redenen en heb nu de D-Link DIR-655. Dat was een enorme verademing na de teleurstelling van de Linksys die toch als 'business solution' verkocht wordt. De keuze om uiteindelijk voor de D-Link DIR-655 te gaan heb ik trouwens wel met behulp van Tweakers.net gemaakt.

De D-Link werkt rechtstreeks met een geweldige OOBE (out of the box experience) en heeft een scala aan instelmogelijkheden. Zoveel zelfs dat als je niet helemaal goed weet waar je mee bezig bent je wel eens door de bomen het bos kwijt kan raken.

De D-Link DIR-655 heeft een vergelijkbare featureset als de Linksys WRVS-4400N maar de D-Link werkt tenminste fatsoenlijk en is (voor mij persoonlijk) net wat makkelijker te configureren. Natuurlijk weet ik nog niet hoe het in de komende paar maanden zal gaan, dat zal de tijd uitwijzen. Maar vooralsnog ben ik erg content met de D-Link.
De Dir-655 is idd een verademing in vergelijking met andere routers. Al was ik met mijn good old Sweex ook wel tevreden. Deze kon alleen het 100mbit glas niet aan.

Wat ik ook ontzettende handig aan deze router vind is de ingebouwde DynamicDNS tool.

Tot nu toe ben ik eigenlijk geen enkele echte ''cons'' tegengekomen van deze router. Hij wordt alleen wat warmer dan normale routers. En de installatie-wizard die meegeleverd is op de cd-rom werkt brak.

Desalniettemin is router is zijn 101,- euro helemaal waard _/-\o_ .

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-03 20:21
Sorry voor het openen van een oud topic, maar ik sta op het punt om deze router aan te schaffen en heb een paar kleine vragen:

[list=1]
• Is het mogelijk om verkeer dat binnenkomt op bijvoorbeeld poort 2000 te forwarden naar een intern IP adres, poort 80. Vaak zie je dat je enkel binnenkomend verkeer op poort 2000 kunt forwarden naar 2000. Kan iemand even bevestigen of dit kan? Ik vind dit niet terug in de specificaties.
• Een andere vraag: Hoeveel verschillende port-forwarding-rules kun je aanmaken? Mijn huidige Linksys kan er namelijk maar 16 opslaan, iets wat voor mij te weinig is i.v.m. de vele virtual machines die op m’n servertje draaien :).
[/list]

Thanks!

Sorry, hier beide antwoorden al gevonden.

[ Voor 9% gewijzigd door smeerbartje op 23-04-2009 13:59 ]

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Anders hier even kijken: http://forum.dlink.com

• smeerbartje
Had inderdaad al gevonden. Ik heb de router inmiddels gekocht, maar op de verpakking staat: "Deutsche Version". Wat zou dit inhouden? In werking is het apparaat niet van een andere te onderscheiden.

[ Voor 19% gewijzigd door smeerbartje op 23-04-2009 21:26 ]

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

smeerbartje schreef op donderdag 23 april 2009 @ 21:25:
Had inderdaad al gevonden. Ik heb de router inmiddels gekocht, maar op de verpakking staat: "Deutsche Version". Wat zou dit inhouden? In werking is het apparaat niet van een andere te onderscheiden.
Betekent dat-ie wellicht als default de Duitse taal aan heeft staan. in ieder geval zijn er maar 2 smaken: VS en EU versie. Enige verschil in de firmware is de ondersteuning van Europese talen (EU versie uiteraard).

• smeerbartje
Wat een super router trouwens! Vanavond eens even proberen om de syslog functie te gebruiken. Ik heb toch een Ubuntu 8.04 LTS servertje in de meterkast staan. Zou het mogelijk zijn dat de router daar naartoe logt? Daarna zelf even met een scriptje op de server mooie rapportages maken en laten mailen.... iemand suggesties?

• ManiacScum
  • Laatst online: 20-06-2025
Hoe werkt de USB aansluiting op deze modem?
Ik wil er graag een 1 TB externe HD op aansluiten, kan ik deze goed als netwerkschijf gebruiken?

ik hoor wisselende berichten.

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:09

WTM

Moet kunnen vanaf firmware 1.21 meen ik.
Pagina: 1