Toon posts:

[SBS 2003] Exchange: OMA runtime-error*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezig van een Microsoft SBS2003 server. Op deze server draait Exchange 2003 SP2.

Om mobiele acces te krijgen, moet ik OMA (Outlook Mobile Acces) Activeren. Standaard wordt dit al gedaan, maar toch krijg ik problemen.

Wat heb ik gedaan?
- Laatste updates geinstalleerd
- ASP.Net geherinstalleerd
- Configuratie mobile acces enabled.

Toch blijf ik de volgende fout krijgen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Serverfout in toepassing /OMA.
Runtime-fout
Beschrijving: Er is een toepassingsfout opgetreden op de server. Door de huidige aangepaste foutinstellingen voor deze toepassing kunnen de details van de toepassingsfout niet extern worden weergegeven (om beveiligingsredenen). De details kunnen echter wel worden weergegeven op browsers die op de lokale server worden uitgevoerd.

Details: Als u de details van dit specifieke foutbericht zichtbaar wilt maken op externe systemen, maakt u een label <customErrors> in een configuratiebestand web.config dat zich in de hoofdmap van de huidige webtoepassing bevindt. Het attribuut mode van dit label <customErrors> moet vervolgens worden ingesteld op Off.

<!-- Web.Config-configuratiebestand -->

<configuration>
    <system.web>
        <customErrors mode="Off"/>
    </system.web>
</configuration>

Opmerkingen: De huidige foutenpagina die u ziet, kan door een aangepaste foutenpagina worden vervangen door het attribuut defaultRedirect van het configuratielabel <customErrors> van de toepassing zodanig aan te passen dat dit verwijst naar een URL van een aangepaste foutenpagina.

<!-- Web.Config-configuratiebestand -->

<configuration>
    <system.web>
        <customErrors mode="RemoteOnly" defaultRedirect="mycustompage.htm"/>
    </system.web>
</configuration>

Bij Technet wordt verteld dat de ASP.Net geherinstalleerd moet worden. Dit heb ik gedaan en de server herstart. Toch blijf ik foutmelding krijgen...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je zoal gevonden op internet, en in de logboeken? Misschien de SBS Connect to the Internet wizard (CEICW) al eens opnieuw gedraaid en daarbij de opties opnieuw aangevinkt? Werkte dat zonder fouten?
Exchange handmatig configureren op een SBS machine is een slecht idee :) Ik pas de titel nog even ana zodat deze wat duidelijker is.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• chratnox
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-01-2025
Zou je in het Web.config bestand in de IIS directory de customerrorsmode="On" willen zetten? Misschien dat er dan een duidelijkere foutmelding terugkomt..

Als het lokaal wel werkt maar op een andere plek niet denk ik persoonlijk dat het te maken heeft met de security settings.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb overigens de server locaal draaien! dus geen problemen met firewalls...

De internet install wizard opnieuw uitgevoerd. Deze zonder problemen kunnen uitvoeren. Na het wijzigen van de customErrors geen extra foutmelding...

Wel mijn error log eens doorgebladerd en kwam een aantal fouten tegen omtrent OMA:

Bron: ASP.NET 2.0.50727
Gebeurtenis-id: 1334
Beschrijving:
Er is een onverwerkte uitzondering opgetreden en het proces is beëindigd.

Application ID: /LM/W3SVC/1/root/OMA

Process ID: 11796

Exception: System.NullReferenceException

Message: De objectverwijzing is niet op een exemplaar van een object ingesteld.

StackTrace: bij Microsoft.Exchange.OMA.UserInterface.Global.Finalize()

Zie Help en ondersteuning op

Bron: MSExchangeOMA
Gebeurenis-id: 1503
Beschrijving:
An unknown error occurred while processing the current request:
Source: Microsoft.Exchange.OMA.UserInterface
Stack trace:
bij Microsoft.Exchange.OMA.UserInterface.Global.Application_PreRequestHandlerExecute(Object sender, EventArgs e)
bij System.Web.HttpApplication.SyncEventExecutionStep.System.Web.HttpApplication.IExecutionStep.Execute()
bij System.Web.HttpApplication.ExecuteStep(IExecutionStep step, Boolean& completedSynchronously)

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Gebeurenis-id: 1503
Beschrijving:
An unknown error occurred while processing the current request:
Source: Microsoft.Exchange.OMA.UserInterface
Stack trace:
bij Microsoft.Exchange.OMA.UserInterface.Global.Application_PreRequestHandlerExecute(Object sender, EventArgs e)
bij System.Web.HttpApplication.SyncEventExecutionStep.System.Web.HttpApplication.IExecutionStep.Execute()
bij System.Web.HttpApplication.ExecuteStep(IExecutionStep step, Boolean& completedSynchronously)

Zie Help en ondersteuning op

Gebeurenis-id: 1502
Beschrijving:
No Basic credentials were found in the HTTP request. To fix this problem, verify that Basic authentication is turned on and all other authentication methods are turned off on the Outlook(R) Mobile Access virtual directory.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je virtual directories staan op .NET 2.0, dit moet allemaal op 1.1 staan voor gehele default website en subfolders. Dat is waarschijnlijk je probleem.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Volgende directory's staan naar 1.1.4322

Standaardwebsite
_vti_bin
backup
Server-Active-Sync
MobileAdmin
Monitoring
OMA
Remote
RPC
RPCWithClient
tsweb
connectcomputer

Directory's die ik niet kan wijzigen en dus nog op 2.0.50727
ExchWeb
Public
Exchange-oma
Exchange
exadmin

Verder IIS opnieuw gestart. Niets geherinstalleerd of aangepast. Ik krijg dan de melding:

Kan geen verbinding maken met het postvak op server SERVER01. Probeer het later opnieuw. Neem contact op met de beheerder als het probleem aanhoudt.

Verwijderd

sanfranjake schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 19:00:
Je virtual directories staan op .NET 2.0, dit moet allemaal op 1.1 staan voor gehele default website en subfolders. Dat is waarschijnlijk je probleem.
Helemaal correct.
Je zou eens naar de workaround in XCCC: "Server Error in '/OMA' Application" Error Message When You View the Outlook Mobile Access Web Site kunnen kijken (en als die niet werkt, verder googlen naar aspnet_regiis :) )
Pagina: 1