Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 22:30
Ik zat 's flink op strobist te bladeren. Denk dat ik daar van de herfst wel wat mee ga doen. 2e flitser heb ik bijna, statief heb ik ook al wel. Setje triggers weet ik ook wel te vinden en een paraplu lukt ook wel. Maar hoe heet zoiets: Afbeeldingslocatie: http://photos1.blogger.com/blogger/3792/2480/320/umbstandadapt.jpg in het nederlands en waar vind ik dat voor een nette prijs?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Zoek even in het mijn nieuwe apparatuur topic; Gerard had daar wat links gepost. Overigens is de levering uit de states best snel en goedkoop.

http://flashzebra.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Dank! Dat zijn hele redelijke prijzen trouwens, $14 is echt netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Yup, fijne prijs en de kwaliteit is goed. Ik heb er hier 3 liggen :)

Edit: Wellicht ook handig om mee te bestellen: http://flashzebra.com/hotshoes-shoes/0064.shtml

[ Voor 41% gewijzigd door J3roen op 30-07-2008 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:09
Een swivel noemen ze dat ook wel.
Ik heb een paar weken terug zo'n Manfrotto Lite Tite gekocht bij konijnenberg voor iets van een 19euro dacht ik (in belgie, in NL zal dat dus nog wel iets goedkoper zijn).

whoami in "[Fotoapparatuur] Mijn nieuwe apparatuur ..."

[ Voor 14% gewijzigd door whoami op 30-07-2008 18:05 ]

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-06 14:53

thalyric

God

hmm die is handig ja ..

ik zocht nog zoiets ... heb een macroringflitser die via mijn hotshoe gaat, maar tegelijk ook eigenlijk een 2e flitsers triggeren. Heb ik ook wel voor elkaar gekregen, maar beetje rare opstelling lol ... maar die hotsoe zou het kunnen oplossen ..... damn ... dat wordt weer mijn CC eruit halen hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 19:40
Ik heb er net 2 binnen van FotoSG.
Zijn inclusief spigot, dat is standaard van Falcon Eyes niet.
De prijs was 17,50 is meer dan redelijk. Zijn gewoon relatief dure dingen, maar de bouw is erg goed.
En bij FotoSG hebben ze lichtstatiefjes in de aanbieding, 14,95. Vandaag even getest maar ze staan erg stevig en zien er goed uit. Handig tasje zat erbij.

@whoami
Die Tilt&lite kost nu 27,50...had ik ook naar gekeken. Konijn heeft hele aantrekkelijk geprijsde paraplus.

[ Voor 14% gewijzigd door Jivecar op 01-08-2008 17:30 ]

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Fotosg heeft ook pluutjes voor weinig geld zag ik.

Enige kans op een foto van jouw spul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdegoede
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 13:38
Flash swivel met umbrella
Ik zie net dat ik dezelfde statiefjes heb als bij fotosg.. ik betaalde alleen een tientje meer :'(
setje is rond de 100 euro als je 2x SB-24 op marktplaats kan vinden

Afbeeldingslocatie: http://www.zorgtvooreenkater.nl/temp/_DSC2481s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
ik heb net een sb-26 binnen. Eerst even geld tellen en dan kijken voor de rest van de set. Domme vraag misschien maar past zo'n swivel meteen op zo'n statief of moet daar wat tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:09
Zo'n swivel past daar normaal gezien direct op. (De mijne althans, en ik veronderstel dat dat bij de anderen ook zo is :P )

@ApC_Rich: met wat zijn die flitsers geconnecteerd ? Ik zie daar een kabeltje inzitten, is dat met radio triggers a la pocketwizzards ?

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 19:40
Swivel kan direct op statief. Daar zit al een spigot bij die je weer nodig hebt om een flitsvoetje erop te zetten.

FotoSG heeft wel paraplu's, maar die kosten minstens 14 euro. 70 cm is in het echt overigens kleiner dan ik vooraf dacht. Tip: ga dus voor een maat groter. Broer konijn heeft ze vanaf 8 euro.

Goedkoop is het overigens niet helemaal hoor. Voor 2 statieven (a 15), 2 swivels (a 17,50) en 2 paraplus (a 14) en verzendkosten ben je gewoon in totaal 100 euro kwijt.
Is relatief duur als je ziet dat een FE flitssetje ook al vanaf 190 te koop is (met luchtgedempte standaarden etc.). Voordeel is wel dat je veel mobieler bent!

Foto heb ik niet, maar de set is vergelijkbaar met die foto hierboven. Alleen heb ik 1 transparant en 1 zilver paraplu. Ook stuur ik over IR aan (Canon Speedlite), en heb ik de off camera shoe cord op de master op paraplu aan te sturen.

[ Voor 18% gewijzigd door Jivecar op 02-08-2008 10:14 ]

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdegoede
  • Laatst online: 27-02 13:38
whoami schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 21:17:
Zo'n swivel past daar normaal gezien direct op. (De mijne althans, en ik veronderstel dat dat bij de anderen ook zo is :P )

@ApC_Rich: met wat zijn die flitsers geconnecteerd ? Ik zie daar een kabeltje inzitten, is dat met radio triggers a la pocketwizzards ?
Ebay radiotriggers idd, ik heb een 16 kanaals uitvoering, doen het voor mij mooi genoeg, pas 1 keer een misfire gehad op iets van 100 fotos.
gewoon zorgen dat er goeie batterijen inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-07 10:42

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

te cheapo statiefjes is ook niet handig; let er ook op dat bij gebruik buiten een paraplu een enorm efficiënt middel blijkt om objecten te verplaatsen met een klein beetje wind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:49
Even een klein kickje :

Voor de mensen die ook hun flitser + plu op statief willen zetten, hier een kort filmpje waarin ik het materiaal laat zien. Hoe zet je jezelf voor lul 101 : :P

En ik heb nog steeds last van m'n ogen door die 200 watt aan licht recht in m'n smoel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Goed filmpje :)

Vooral dat hama-stukje _O-

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky
  • Laatst online: 22-06 17:45

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

_/-\o_ voor het filmpje :D

Nu ook met Flickr account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Laatst online: 24-07 08:15
Hulde idd voor het filmpje ... leerzaam _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-07 15:24
je zegt 'koop het blokje van fotosg, of gebruik het houdertje wat bij je flitser zat'.

maar de aansluiteing op de swifel en ook op het flitserhoudertje bij je flash zijn allebei female???

Verder prachtig filmpje! doorgaan :D

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Kwartjuh schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 01:03:
je zegt 'koop het blokje van fotosg, of gebruik het houdertje wat bij je flitser zat'.

maar de aansluiteing op de swifel en ook op het flitserhoudertje bij je flash zijn allebei female???

Verder prachtig filmpje! doorgaan :D
Het spigot bij mijn swivel adapter is male.... dus daar draai je zo een koppelstukje of dat gekke houdertje van je flitser op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:10

Ethirty

Who...me?

** This movie was brought to you by our sponsors... **

Leerzaam _/-\o_

Maar dokter Gerard, volgende keer wel handschoentjes aan he, want met alleen zo'n mutsje kan natuurlijk niet :9

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-07 13:25
_/-\o_ heerlijk filmpje, leerzaam inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Ethirty schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 15:01:
** This movie was brought to you by our sponsors... **

Leerzaam _/-\o_

Maar dokter Gerard, volgende keer wel handschoentjes aan he, want met alleen zo'n mutsje kan natuurlijk niet :9
Was al bang dat het zo gesponsord zou overkomen, was niet de bedoeling.

Het pakje heb ik "per ongeluk meegenomen" toen ik voor een privé kliniek in Duitsland een shoot had en ik heb toen geen handschoentjes gekregen helaas (was ook niet nodig).

Zie me hier trots zijn in de kleedkamer :P

Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.nl/forum/20080728_bp008.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

GerardHenninger schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 15:30:
[...]

Was al bang dat het zo gesponsord zou overkomen, was niet de bedoeling.

Het pakje heb ik "per ongeluk meegenomen" toen ik voor een privé kliniek in Duitsland een shoot had en ik heb toen geen handschoentjes gekregen helaas (was ook niet nodig).

Zie me hier trots zijn in de kleedkamer :P

[afbeelding]
Ach ik vind het niet erg, je weet aan de andere kant ook een flinke korting voor ons daar te regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-07 00:08
Is eigenlijk beter om gelijk te beginnen met 2 offcam flits setje of is 1 setje al flexibel genoeg voor de meeste foto's?
uigaande van een experimenteel thuisstudiotje waar de ruimte voor de meeste mensen zeer beperkt zal zijn

[ Voor 33% gewijzigd door MonkeySandwich op 10-08-2008 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Mythrill schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 16:00:
Is eigenlijk beter om gelijk te beginnen met 2 offcam flits setje of is 1 setje al flexibel genoeg voor de meeste foto's?
uigaande van een experimenteel thuisstudiotje waar de ruimte voor de meeste mensen zeer beperkt zal zijn
Ik zou niet meteen beginnen met 2 flitsers om de volgende redenen :
- De meeste mensen hebben maar 1 rapportage flitser
- Met 1 flitser/lichtbron leer je beter om te spelen met licht
- Met 1 flitser + reflectiescherm leer je meer van licht dan meteen met 2 flitsers
- Het is goedkoper om met 1 flitser te beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

GerardHenninger schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 16:25:
[...]

Ik zou niet meteen beginnen met 2 flitsers om de volgende redenen
- Meeste mensen hebben maar 1 raportage flitser
- Met 1 flitser/lichtbron leer je beter om te spelen met licht
- Met 1 flitser + reflectiescherm leer je meer van licht dan meteen met 2 flitsers
- Het is goedkoper om met 1 flitser te beginnen
^^

Ben je eenmaal een beetje ingewerkt dan kun je eventueel op Marktplaats voor een paar tientjes een oude flitser kopen, in de studio staat ie toch op manueel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-07 00:08
Nou voor een extra flitser ben je al snel weer 50 euro kwijt + statiefje, pluutje etc.. zal de prijs niet veel lager zijn dan de eerste flitsset. Maar goed flitsen voor een eurotje of honderd is natuurlijk wel een heel mooi prijsje! Misschien maar eens een Vivitar 285HV op de kop zien te tikken.

Verwijderd

ApC_Rich schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 19:13:
Flash swivel met umbrella
Ik zie net dat ik dezelfde statiefjes heb als bij fotosg.. ik betaalde alleen een tientje meer :'(
setje is rond de 100 euro als je 2x SB-24 op marktplaats kan vinden

[afbeelding]
Hoe bevalt het setje? Zou je misschien wat close-ups kunnen maken van de swivel en het statief? Ben van plan hetzelfde aan te schaffen!!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Ik heb er 2, maar doe bijna alles met 1 off-camera flitser.
Voor de 2e flitser heb je trouwens niet per se meteen weer een plu nodig, ik gebruik m'n 2e eigelijk alleen om achter het onderwerp te zetten (haarlicht of van die witte contouren).

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Pagina: 1