Toon posts:

Kopie van digitale muziekcollectie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2008 22:28 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je kan je eigen cd's omzetten en die van buren lenen.

Wat je nu eigenlijk doet is vragen om illegale content of je moet de albums online kopen en kijken of ze een .flac versie aanbieden. (meestal alleen redelijk hoge kwaliteit mp3 (320kbps))

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Bazer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Bazer

En nou?

Volgens mij is downloaden van muziek niet illegaal dus ik snap het bericht boven mij niet helemaal.

Maar om een antwoord op de vraag van de TS te geven, helaas weet ik geen locaties waar je terecht kunt.

Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Bazer schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 22:14:
Volgens mij is downloaden van muziek niet illegaal dus ik snap het bericht boven mij niet helemaal.

Maar om een antwoord op de vraag van de TS te geven, helaas weet ik geen locaties waar je terecht kunt.
Als je albums download van internet zonder er voor te betalen en het wordt niet gratis aangeboden door de artiest zelf is het (een vorm van) diefstal. Als je de mp3's download via iTunes of Amazon etc. ben je niet in overtreding omdat je daar moet betalen om het nummer te kunnen downloaden.

Verder maakt de TS ook niet duidelijk wat voor soort muziek hij wil verkrijgen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09-2025
Wiethoofd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 22:23:
[...]

Als je albums download van internet zonder er voor te betalen en het wordt niet gratis aangeboden door de artiest zelf is het (een vorm van) diefstal. Als je de mp3's download via iTunes of Amazon etc. ben je niet in overtreding omdat je daar moet betalen om het nummer te kunnen downloaden.

Verder maakt de TS ook niet duidelijk wat voor soort muziek hij wil verkrijgen.
Maar legaal hier in Nederland, alleen het uploaden ervan is wel illegaal.
tip: alt.binaries.lossless

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bazer schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 22:14:
Er staat niet bij dat het om muziek gaat waarop auteursrechten liggen. En daarbij is downloaden niet illegaal.

Ik weet ook geen locatie. Ik vind de vraag wel wat onzinnig. Je kan misschien met vrienden muziek uitwisselen via ftp. En dan moet je natuurlijk even vertellen dat ze hun cd'tjes naar flac om gaan zetten.

[edit]topicstart weggehaald, gaat lekker zo. Ik zal maar even een topic report aanmaken. Ditheeft verder weinig nut.

[ Voor 13% gewijzigd door Noork op 30-07-2008 22:40 ]

Pagina: 1