Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wallpapers vanaf internet serveren/uitlezen

Pagina: 1
Acties:

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-11 09:51

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
Ik weet niet of het mogelijk is maar stel ik heb online een folder (opendir of geen opendir, wil ik vanaf zijn) en daarin staan allemaal JPG's. Dit zijn wallpapers. Desnoods diverse formaten per wallpaper.

Stel nu dat ik mijn desktop lokaal elke dag een andere wil.

dan heb ik een applicatie of optie nodig om die wallpapers uit te lezen.

mijn eerste gedachte was een html pagina met een 100% width en height jpg background en die dan als active desktop inladen. Blijkt dat niet meer te bestaan in vista. Het is bedoeld voor alle computers dus dat is geen optie meer. Sidebar zou nog kunnen eventueel maar dan sluit je weer pre Vista computers uit.

Dan heb ik menig tooltje bekeken. Sommige best hip die bijvoorbeeld je Flickr en Photobucket collectie als bron kunnen gebruiken. Maar geen open directory of ftp of welke techniek dan ook.

Ben nu 2 uur aan het zoeken en kom er niet uit. Het liefst hou ik het zo vanilla mogelijk. Dus liever een sidebar widget danwel active desktop variant (kan ook naast elkaar) dan een 3rd party tooltje.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je zou iets kunnen knutselen met een VBS scriptje en die runnen met een scheduled task of "on login". Kwestie van je wallpaper instellen op c:\<somedir>\wallpaper.jpg en die regelmatig overschrijven met een vers gedownloadde (random?) pic.
ajhaverkamp schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 17:09:
XP heeft standaard al een "My pictures slidescreen" screensaver waarbij je het pad naar de foto's kunt opgeven. Is die er bij Vista niet meer?
En wat heeft dat met een wallpaper te maken?

[ Voor 78% gewijzigd door RobIII op 30-07-2008 17:10 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 17:37

ajhaverkamp

gewoon Arjan

XP heeft standaard al een "My pictures slidescreen" screensaver waarbij je het pad naar de foto's kunt opgeven. Is die er bij Vista niet meer?
Oeps, desktop ipv screensaver....

[ Voor 12% gewijzigd door ajhaverkamp op 30-07-2008 17:10 ]

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Vista heeft een gadget waarmee je ze kan veranderen, zoek in de gallery

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
nou het idee is dat ik op internet zo nu en dan de poule wallpapers kan vernieuwen of aanvullen.

VBS scriptje zou kunnen, maar ik wil zo weinig mogelijk op de client pc intruden of hoe dat mooi heet. Dat kan natuurlijk wel, maar dan moet de client iets downloaden waarbij 'iets' dan mijn scriptje is al dan niet verpakt in een programmaatje.

@roe: klopt maar niet vanaf internet of ftp

[ Voor 6% gewijzigd door Jazzper op 30-07-2008 17:12 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jazzper schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 17:11:

VBS scriptje zou kunnen, maar ik wil zo weinig mogelijk op de client pc intruden of hoe dat mooi heet. Dat kan natuurlijk wel, maar dan moet de client iets downloaden waarbij 'iets' dan mijn scriptje is al dan niet verpakt in een programmaatje.
Dat zal je toch moeten doen, want de naam van je Wallpaper staat in je registry.
Tenzij je je Wallpaper telkens dezelfde naam geeft (wat die andere tools normaal gesproken doen).

Daarnaast moet je je ernstig afvragen of je vooropgestelde idee wel zo veilig is, één break in je site beveiliging zou potentieel betekenen dat elke gebruiker het risico loopt op malware infecties op die manier.
Dat is ook gelijk één van de redenen (naast performance) dat Active Desktop als zodanig is gesneuveld.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
ok

ik heb zelf ook nog wat gevonden dat ik vanavond even ga testen. Het werkt op basis van Gallery2

http://gloss.ildica.com/

Ziet er goed uit en ook de Google Earth component past precies in mijn straatje.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Jazzper schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 17:07:
Het liefst hou ik het zo vanilla mogelijk. Dus liever een sidebar widget danwel active desktop variant (kan ook naast elkaar) dan een 3rd party tooltje.
Jazzper schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 17:11:
En dan:
Jazzper schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 17:35:
ok

ik heb zelf ook nog wat gevonden dat ik vanavond even ga testen. Het werkt op basis van Gallery2

http://gloss.ildica.com/

Ziet er goed uit en ook de Google Earth component past precies in mijn straatje.
7(8)7 8)7 Make up your mind :)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
hoezo?

vanilla is: winxp of windows vista native. Dus active desktop of sidebar widget. Dat ben ik nog aan het uitzoeken.

een stapje verder is een 1 klik programmaatje. Je moet toch wat he...

een stap verder is dat je werkelijk niets kan vinden behalve dat GloSS tot nu toe..

ik snap wat je bedoelt maar hopelijk zo een beter beeld ;)
Aan de server kant mag het zo technisch zijn als nodig overigens (Gallery2 dus)

Pagina: 1