Toon posts:

onvindbaar netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
LS,

Als ik verbinding maak met mijn draadloos internet thuis, perfecte verbinding, hij vind hem meteen en direct ook 100%.

Maar nu het probleem: als ik probeer een draadloos netwerk te zoeken bij kenissen dan vind ik wel het netwerk van de buren verderop maar niet die van m'n kenissen (dit probleem had ik ook elders) terwjil ik "naast" de router zit.

Weet iemand een oplossing? (heb een EEE 900 out-of-the-box)

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

SSID broadcasting staat uit? Radio wel aan?

Je omschrijft je probleem niet goed, maar nu ik het voor de tweede keer lees kan het natuurlijk ook zijn dat je EEE alleen 2.4GHz doet en misschien zenden je kennisen uit op 5GHz? ;)

[ Voor 72% gewijzigd door MensionXL op 30-07-2008 15:40 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
ik doe hem thuis aan, dan vind hij meerdere netwerken, inclusief natuurlijk mijn eigen...

als ik hem bij een kennis aan doe, ziet hij de buren wel, dat van mijn kennis niet...

doe ik hem bij m'n ouders aan, ziet hij wel een entwerk van 100m verderop, maar neit de router waar ik nog geen 2m vandaan zit...

de routers zijn via hun eigen laptop wel bereikbaar... met mijn HTC-touch vind ik de netwerken ook...

de GHz dat zou ik niet weten... kan daar verschil inzitten? instelbaar?

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:07

Barrycade

Through the...

b/g/n wel correct? g kan niet connecten op een n-router als die op n (alleen) staat.

Ook kan er een mac-filtering aanstaan.

Verwijderd

Topicstarter
b/g/n? kun je dat verder uitleggen...

• Giga_Bjorn
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09-2025
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:34:
Lees dan even deze pagina van Wikipedia door Wikipedia: IEEE 802.11

b/g/n zijn Wifi standaards met de bijbehorende snelheden en frequenties

Ik zit niet links, ik zit niet rechts, ik zit recht achter voor mijn pc.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-03 14:23

r0b

Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:34:
Wikipedia: IEEE 802.11 :)

Er zijn diverse wireless standaarden, zo beschrijft IEE 802.11b 11Mbit wireless signalen, 802.11g 54Mbit, etcetera.
Het zou vreemd zijn als dit het probleem is, maar het kan voorkomen.

Kan je - via een UTP verbinding met desbetreffende router / wireless access point - in het admin menu komen? (Instructies hiervoor staan in de manual).
Kijk dan eens of SSID broadcasting wel aanstaat. Vervolgens kan je gelijk zien of je router / access point op 802.11b, 802.11g of beide staat ingeschakeld. :)

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:07

Barrycade

Through the...

Volgens een korte zoektocht is je EEE voorzien van een "g" wifi-kaartje. Als de router zo staat ingesteld dat hij op een andere type draait dan g zal je geen connectie kunnen maken.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-03 14:23

r0b

littlejoannes schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:42:
Volgens een korte zoektocht is je EEE voorzien van een "g" wifi-kaartje. Als de router zo staat ingesteld dat hij op een andere type draait dan g zal je geen connectie kunnen maken.
Voorzover ik weet is 802.11g anders gewoon backwards compatible met 802.11b apparatuur?
Dat staat ook in de link die je zelf geeft :P
"IEEE 802.11g is de opvolger van 802.11b en werkt in de 2,4 GHz-band, de bandbreedte is 54 Mbps. De producten die gebruikmaken van 802.11g zijn achterwaarts compatibel met 802.11b en kunnen dus met beide standaarden overweg."

[ Voor 24% gewijzigd door r0b op 30-07-2008 16:52 ]

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

r0b schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:51:
[...]

Voorzover ik weet is 802.11g anders gewoon backwards compatible met 802.11b apparatuur?
Dat staat ook in de link die je zelf geeft :P
"IEEE 802.11g is de opvolger van 802.11b en werkt in de 2,4 GHz-band, de bandbreedte is 54 Mbps. De producten die gebruikmaken van 802.11g zijn achterwaarts compatibel met 802.11b en kunnen dus met beide standaarden overweg."
Klopt, maar niet met A en N welke op 5GHz opereren. ;)

Goedkoop bellen via VoIP

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

MensionXL schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 17:02:
[...]

Klopt, maar niet met A en N welke op 5GHz opereren. ;)
N kan prima op 2,4 GHz opereren hoor...

Vicariously I live while the whole world dies

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Vicarious schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 17:19:
[...]

N kan prima op 2,4 GHz opereren hoor...
Klopt, mijn fout, maar het voordeel o.a. van de 5GHz frequentie is vooral dat er vrijwel geen andere AP's op uitzenden. ;) Dus geen interferentie. :) Dus normaliter zorg je ervoor dat je AP met N op 5GHz uitzendt indien mogelijk, of anders mixed. :)

Goedkoop bellen via VoIP

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
MensionXL schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 19:41:
[...]

Klopt, mijn fout, maar het voordeel o.a. van de 5GHz frequentie is vooral dat er vrijwel geen andere AP's op uitzenden. ;) Dus geen interferentie. :) Dus normaliter zorg je ervoor dat je AP met N op 5GHz uitzendt indien mogelijk, of anders mixed. :)
Daarvoor heb je kanalen...

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Tim2005 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 20:20:
[...]

Daarvoor heb je kanalen...
Uiteraard, maar sinds wanneer is het niet meer mogelijk om meer dan 4 AP's in je buurt te hebben? ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
Een ieder enorm bedankt _/-\o_

Ik zal, de volgende x als ik weer naar m'n kennis of m'n ouders ga even een 5m kabel meenemen... zal er vast wel op kunnen komen... (heb niet kleiner dan 5m, 1m was ook voldoende geweest haha, de kunst van het draadloos 8)7 )

zal dan kijken of ik internet heb, controleer de SSID en of hij wel broadcast...

maar nu eerst lekker 2week vakantie, de EEE mee, en hopen dat ik daar wel overal gewoon lekker kan genieten van de vrijheid van Wi-Fi...
Pagina: 1