wifi uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:08

the mod man

iets van beeldmaker

Topicstarter
Ik wil graag een bestaand draadloos netwerk uitbreiden met een us robotics 9108 adsl modem/router.

Er is al een 3com wl-553 modem in gebruik die het adsl singlaan ontvangt, wifi 'uitzendt' en via kabels de vaste pc's van internet voorziet. Nou wil ik graag met het us robotics modem het bereik van het draadloze netwerk vergroten. Is dit mogelijk?

Wat ik zelf had bedacht is: 3com modem-- via een kabel naar een switch (ligt er al)-- van switch via kabel naar us robotics modem (goede kabels aanwezig) :o .

Ik heb het al geprobeerd op bovenstaande manier en de us robotics zend ook wifi uit, alleen krijg ik op die manier 2 verschillende draadloze netwerken. Kan ik dan iets instellen dat het 1 netwerk wordt?
of is dit onmogelijk met de huidige apparatuur...

Als het mogelijk is wat moet er dan allemaal ingesteld worden O-) ? googlen levert eigelijk alleen maar ebay en marktplaats op 8)7

I can't wait to shoot!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

je moet zorgen dat je tweede router (de us robotics) fungeert als Accesspoint, dan houdt je 1 netwerk, maar krijg je een groter bereik.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:49

franssie

Save the albatross

dus zelfde SSID kiezen maar ander frequentie, DHCP in de tweede router uitzetten.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Topicstarter
Het is misschien heel stom maar ik kom het modem (us) niet in, normaal in browser 192.168.1.1, helaas heeft het us robotics modem een ander ip adres gekregen (duhh) alleen hoe kom ik achter dat adres? ik heb al van 192.168.1.1 tot en met 192.168.1.25 geprobeerd... daarna heb ik in het 3com modem de ip range van 1.92.168.1.2 (standaard) tot en met 192.168.1.20 laten lopen. Toen heb ik nog een keer alle ip's langsgelopen maar ik kom er maar niet in...

I can't wait to shoot!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

the mod man schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 18:46:
alleen hoe kom ik achter dat adres?
Pak de handleiding er bij, daar staat hij in. die van mijn linksys is standaard 192.168.1.1

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-03 16:32
the mod man schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 18:46:
Het is misschien heel stom maar ik kom het modem (us) niet in, normaal in browser 192.168.1.1, helaas heeft het us robotics modem een ander ip adres gekregen (duhh) alleen hoe kom ik achter dat adres? ik heb al van 192.168.1.1 tot en met 192.168.1.25 geprobeerd... daarna heb ik in het 3com modem de ip range van 1.92.168.1.2 (standaard) tot en met 192.168.1.20 laten lopen. Toen heb ik nog een keer alle ip's langsgelopen maar ik kom er maar niet in...
Waarschijnlijk heeft die een IP gekregen van de 3Com, dus als je daar op inlogt en kijkt wie welk IP in gebruik heeft heb je wat je zoekt. Het default IP zal dus niet werken in jou huidige setup.

En verdiep je op de optie "bridged" om je uiteindelijke doel te bereiken.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

ben je zelf wel aangesloten op het modem waar je in wilt? als je in de US wilt en je zit met je kabeltje of je wifiverbinding via de 3com, mooi dat je dan je US niet in komt.

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Topicstarter
Ik ben zelf aangesloten met een lan kabel op de US.

De us zit via een switch op het 3com modem, via de zelfde switch ben ik (met m'n andere netwerk poortje) ook met het 3com modem verbonden.

Als ik de IP range op m'n 3com verander in: 192.168.1.2 tot en met 192.168.1.8 kan ik alleen 1.1 en 1.7 zien (1.1 is 3com en 1.7 is de printer) de rest is pagina niet gevonden.

Doe ik wat verkeerd? verkeerde kabel of verkeerde manier van 'binnenkomen' ?

ik kan helaas geen optie vinden welke ip's in gebruik zijn bij de 3com

I can't wait to shoot!

Verwijderd

Je moet niet je hele netwerk in één keer aansluiten.

Je US eerst verbinden met een PC, dan kan je gewoon in de setup komen en de instellingen aanpassen.
Pagina: 1