Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Defragmentatie software benchmarks

Pagina: 1
Acties:

• Arcane Apex
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-01 15:19
Ik heb een uur gezocht op Google en in de GOT Search naar benchmarkresultaten van defragmentatiesoftware.
Ik zou graag willen weten welke applicatie de harde schijf zo defragmenteert dat de harde schijf de beste performace zal leveren.

De 3 grootste commerciele applicaties lijken te zijn:

- Diskeeper
- Perfectdisk
- O&O Defrag

Daarnaast zijn is er nog de native Windows defragmentatie applicatie en enkele gratis open source apps.

Nergens heb ik echter benchmarks kunnen vinden welke toonden hoe snel de PC was na het gebruik van die applicaties.(Boot times, app start times, etc)
Bestaan dit soort benchmarks?

Weet iemand toevallig welke defragmentatie software je PC na defragmentatie de beste performance geeft?

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Er zijn meer dingen die je in ogenschouw moet nemen als je een defragger gaat gebruiken. Vooral die professionele pakketten hebben een heel scala aan opties, zoals active defrag (proces dat continue fragmentatie in de gaten houdt en gaat defraggen als fragmentie groter is dan xx% enzo). Zo een proces vertraagt je systeem dus wel op een andere manier (ook al claimen ze van niet).

Waarom zou je ervoor betalen. Een defragmentatie helpt sowieso al goed. Om ook systeembestanden enzo te kunnen defragmenteren moet je een programma hebben dat kan defraggen voordat windows is gestart. Dat kan met deze tool: Wikipedia: PageDefrag

En voor een gewone defrag van je schijven andere freeware:
http://www.defraggler.com/

[ Voor 6% gewijzigd door Mar2zz op 30-07-2008 14:25 ]

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

Diskeeper werkt perfect. HDD idle? Defraggen die hap. Allemaal volautomatisch.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

Ben met de TS eens dat een benchmark wel leuk zou zijn (hint, tweakers.net, hint :p )

• Arcane Apex
Ik wil graag alles uit mijn PC halen qua performance. Ik heb gelezen dat Perfectdisk bijvoorbeeld een uniek algoritme heeft welke ook vrije schijfruimte defragmenteert. Diskeeper claimt dat ook te doen maar doet dat in werkelijkheid niet. Defragmentatie kan over het algemeen toch best flink wat schelen.
Ik heb jaren lang verschillende defragmentatie apps gebruikt zoals diskeeper, maar ook windows defragmentatie en een aantal open source defragmentatie applicaties en de performance winst na defragmentatie verschilt per software merkbaar.
1 van de dingen waarnaar ik benieuwd was is of dat unieke algoritme van Perfectdisk waarbij ook de vrije schijfruimte gedefragmenteerd wordt ook een merkbaar verschil maakt en een performancevoordeel creeert boven diskeeper en/of andere defragmentatiesoftware.

[ Voor 24% gewijzigd door Arcane Apex op 30-07-2008 14:43 ]

Verwijderd

Vooral marketingblaat. Er zijn zoveel apps die niet alleen defraggen maar ook file placement optimalisatie doen. En of het sneller is hangt helemaal af van wat je waar wilt hebben staan en welke programma's je daadwerkelijk gebruikt.

Ikzelf gebruik Disktrix Ultimate Defrag en JKDefrag.

• Arcane Apex
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 14:34:
Vooral marketingblaat. Er zijn zoveel apps die niet alleen defraggen maar ook file placement optimalisatie doen. En of het sneller is hangt helemaal af van wat je waar wilt hebben staan en welke programma's je daadwerkelijk gebruikt.
Grotendeels zal het wel marketing zijn. Echter heb ik gebruikerservaringen gelezen op forums waarbij de boottimes van hun PC soms wel 20 seconden verschilde afhankelijk van welke defragmentatiesoftware werd gebruikt. Dat lijkt toch een vrij significant verschil.
Liever heb ik toch meetbare resultaten van een onafhankelijke bron om toch enigzins een onderbouwde keuze te kunnen maken, maar dit soort benchmarks heb ik nog niet kunnen vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door Arcane Apex op 30-07-2008 14:51 ]

Verwijderd

Nogmaals .. dat hangt helemaal af van wat je met de PC doet. Welke files je waar zet. Verdiep je eens in wat er mogelijk is.

Vergeet trouwens niet dat 9 van de 10 gebruikerservaringen nep zijn.

Zelf testen is het enige dat werkt voor jouw PC en jouw gebruiken en eisen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2008 14:52 ]

• Mar2zz
TommyGun schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 14:26:
Diskeeper werkt perfect. HDD idle? Defraggen die hap. Allemaal volautomatisch.
dit ken ik ook van O&O defrag, die ging ook in idle aan de slag, maar mooi dat ie door ging defraggen als ik mijn pc weer terugwilde voor games. Dan moest ik het proces pauzeren of killen. Niet lekker als je net wil gamen (al is deze ervaring meer dan een jaar geleden, want ik game al meer dan een jaar niet echt meer en O&O is er al meer dan een jaar af...)

• Arcane Apex
Ik vond hier een review welke een aantal benchmarkresultaten heeft geplaatst en een aantal tijden heeft gemeten zoals boot en shutdown times.
De native Windows Defragmentation applicatie komt er als beste uit de bus. De commerciele applicaties lijken zelfs performanceverlies te veroorzaken.

http://www.maximumpc.com/...rag_difference?page=0%2C0

[ Voor 51% gewijzigd door Arcane Apex op 30-07-2008 15:24 ]

Verwijderd

Als je uit wilt blijven gaan van twijfelachtige tests en verkooppraatjes waarom heb je dit topic dan aangemaakt? Wat dacht je van gewoon zelf testen in jouw situatie ..

Dat is het enige dat je een zinnig antwoord gaat geven. Jouw systeem is niet mijn systeem is niet hun systeem is niet het testsysteem.

Ik garandeer je trouwens dat je al meer tijd kwijt bent geraakt met dit onderzoeken dan het je in 10 jaar gaat opleveren. De verschillen onderling zijn niet groot, mits je weet wat je wilt bereiken, en je weet welke opties van belang zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2008 16:16 ]

• Mar2zz
Toen ik nog veel gamede en mijn pc verouderde en de nieuwe games nog maar net trok toen was ik ook obsessief met defraggen, tweaken, optimizen etc. Het gaat dan niet om tijdwinst maar fps-winst. fps-winst is net die 1e microseconde between the virtual afterlife and victory.

Als je bootwinst en performancewinst wilt halen haal je meer uit het cleanen van files/registry en vooral de opgestarte programma's en services minimaliseren. Kijk anders eens op http://www.blackviper.com/
Pagina: 1