Gister dacht ik even mijn fileservertje opnieuw te installeren maar ik ben nu tegen een probleem aangelopen wat ik na een hele avond proberen maar niet opgelost krijg:
Het gaat om een machine met Windows XP X64 SP2, hier heb ik 3 harde schijven inzitten:
- C: Windows schijf (ide1)
- D: Backup schijf (ide2)
- F: Western Digital Mybook Externe USB schijf
Nu heb ik op alle 3 de schijven verschillende mapjes aangemaakt die gedeeld zijn en die ik dus kan benaderen vanuit andere computers in mijn netwerk.
Alles werkte goed maar nadat ik Norton Ghost en DameWare NT had geinstalleerd moest de computer opnieuw opstarten en nu is de gehele F schijf niet meer te bereiken.
Ik weet niet of dit met de installatie van de programma's te maken kan hebben want deze zijn gewoon geinstalleerd op de C schijf en die is wel nog toegankelijk.
Wat ik zelf al geprobeerd en gecontroleerd heb:
- Windows Firewall instellingen bekeken (ook compleet uitschakelen werkt niet)
- Mappen opnieuw gedeeld
- Rechten opnieuw ingesteld
- Complete format/nieuwe partitie op de harde schijf
Ik snap er helemaal niks meer van, 5 minuten ervoor kon ik de hele F schijf nog benaderen door simpelweg \\server\F$\ in de adresbalk in te typen ( C en D schijf hebben geen problemen)
Hebben jullie nog een idee waar het aan kan liggen?
Het gaat om een machine met Windows XP X64 SP2, hier heb ik 3 harde schijven inzitten:
- C: Windows schijf (ide1)
- D: Backup schijf (ide2)
- F: Western Digital Mybook Externe USB schijf
Nu heb ik op alle 3 de schijven verschillende mapjes aangemaakt die gedeeld zijn en die ik dus kan benaderen vanuit andere computers in mijn netwerk.
Alles werkte goed maar nadat ik Norton Ghost en DameWare NT had geinstalleerd moest de computer opnieuw opstarten en nu is de gehele F schijf niet meer te bereiken.
Ik weet niet of dit met de installatie van de programma's te maken kan hebben want deze zijn gewoon geinstalleerd op de C schijf en die is wel nog toegankelijk.
Wat ik zelf al geprobeerd en gecontroleerd heb:
- Windows Firewall instellingen bekeken (ook compleet uitschakelen werkt niet)
- Mappen opnieuw gedeeld
- Rechten opnieuw ingesteld
- Complete format/nieuwe partitie op de harde schijf
Ik snap er helemaal niks meer van, 5 minuten ervoor kon ik de hele F schijf nog benaderen door simpelweg \\server\F$\ in de adresbalk in te typen ( C en D schijf hebben geen problemen)
Hebben jullie nog een idee waar het aan kan liggen?