Toon posts:

[Netwerk XP] Harde schijf opeens niet meer toegangkelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gister dacht ik even mijn fileservertje opnieuw te installeren maar ik ben nu tegen een probleem aangelopen wat ik na een hele avond proberen maar niet opgelost krijg:

Het gaat om een machine met Windows XP X64 SP2, hier heb ik 3 harde schijven inzitten:
- C: Windows schijf (ide1)
- D: Backup schijf (ide2)
- F: Western Digital Mybook Externe USB schijf

Nu heb ik op alle 3 de schijven verschillende mapjes aangemaakt die gedeeld zijn en die ik dus kan benaderen vanuit andere computers in mijn netwerk.

Alles werkte goed maar nadat ik Norton Ghost en DameWare NT had geinstalleerd moest de computer opnieuw opstarten en nu is de gehele F schijf niet meer te bereiken.

Ik weet niet of dit met de installatie van de programma's te maken kan hebben want deze zijn gewoon geinstalleerd op de C schijf en die is wel nog toegankelijk.

Wat ik zelf al geprobeerd en gecontroleerd heb:

- Windows Firewall instellingen bekeken (ook compleet uitschakelen werkt niet)
- Mappen opnieuw gedeeld
- Rechten opnieuw ingesteld
- Complete format/nieuwe partitie op de harde schijf

Ik snap er helemaal niks meer van, 5 minuten ervoor kon ik de hele F schijf nog benaderen door simpelweg \\server\F$\ in de adresbalk in te typen ( C en D schijf hebben geen problemen)

Hebben jullie nog een idee waar het aan kan liggen?

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
kan je fysiek op de server nogwel bij de data?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, daar heb ik geen problemen.

Nog iets vreemds:

Als ik op een andere computer naar '' mijn netwerklocaties '' -> zoeken naar computers -> server -> dan vind hij wel de mapjes die gedeeld zijn op de server (ook op de F schijf), maar als ik er vervolgens op klik kom ik er niet op omdat ik geen machtigingen heb volgens windows.

• Baddo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-04-2025
probeer's eenvoudig delen en eenvoudige mapweergave uit te schakelen in map weergave. Wel op alle mappen toe passen natuurlijk

[ Voor 20% gewijzigd door Baddo op 30-07-2008 14:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Baddo schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 14:05:
probeer's eenvoudig delen en eenvoudige mapweergave uit te schakelen in map weergave. Wel op alle mappen toe passen natuurlijk
Ja dit heb ik ook al gedaan, zodat het tabblad security tevoorschijn komt waar ik de rechten kan instellen. Ookal geef ik ''everyone'' full control werkt het nog steeds niet.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Moet je niet je usb apparaat als non removable device zetten.

Verder zou ik het probleem toch in de 2 programma's zeoken die je als laatste geïnstalleerd hebt.

Dit schijnt ook te helpen:

Description of the IRPStackSize parameter in Windows 2000, in Windows XP, and in Windows Server 2003

default = 15
zet hem eens op 50

wel even restarten

[ Voor 28% gewijzigd door Viper® op 30-07-2008 14:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Viper® schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 14:11:
Moet je niet je usb apparaat als non removable device zetten.

Verder zou ik het probleem toch in de 2 programma's zeoken die je als laatste geïnstalleerd hebt.
Het heeft eerst wel gewoon gewerkt, kan windows dat zelf dan aanpassen ''non removable'', waar kan ik deze optie vinden?

Ik heb Norton en DameWare inmiddels verwijderd maar zonder resultaat..

Het register zal ik straks even proberen als ik thuis ben

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2008 14:22 ]

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 14:20:
[...]

Het heeft eerst wel gewoon gewerkt, kan windows dat zelf dan aanpassen ''non removable'', waar kan ik deze optie vinden?

Ik heb Norton en DameWare inmiddels verwijderd maar zonder resultaat..

Het register zal ik straks even proberen als ik thuis ben
Windows automatische updates aanstaan ?
Het kan zijn dat er software geïnstalleerd wordt die aanpassingen doen die niet weer teruggezet worden bij een uninstall.

[ Voor 12% gewijzigd door Viper® op 30-07-2008 15:22 ]

Pagina: 1