Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn vakantie een nieuwe SD gekocht. Deze blijkt niet meer te werken dus ik laat er wat recovery tools op los. Tot mijn grote verbazing zie ik heel veel foto's van een -mij onbekend- Zweeds gezin. De kaart kwam toch echt nieuw uit de verpakking, gekocht bij de Expert.

Mag zo'n 2e hands kaartje zomaar als nieuw verkocht worden? Zou het mogelijk zijn om recovery kosten te claimen? (Of een nieuwe vakantie ;-))

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-01 10:37

DeFeCt

je wéét toch

Zo heb ik ooit een nieuwe brander gekocht waar na opening een twilight cd in zat :)
Ik zou er sowieso mee terug gaan naar Expert om te vragen hoe dit kan... vreemd is het wel!

Flickr

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
misschien testen ze 'm wel bij de fabriek met een foto van een, voor jou onbekend zweeds, gezin?

[ Voor 18% gewijzigd door abrakadaver op 30-07-2008 14:30 ]

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Aan de ene kant geen probleem allermaal, het zijn waarschijnlijk RMA gestuurde refurbished producten. Maar aan de andere kant erg slecht dat de controle van een dusdanig verdrietig niveau is dat je als consument duidelijk ziet dat de producten niet nieuw zijn.

Ik denk dat je gewoon terug kunt gaan naar meneer Expert, die zal je een nieuwe geven en verder niets. Je kan er gewoon weinig aan doen, alsof de groothandel contact gaat opnemen met de fabrikant. Kans is erg klein.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-01 17:01

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Op zich zou het niet raar zijn om een royalty free foto mee te leveren. Kan je meteen testen of die het doet.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01 23:27

Theuno

Da Devil Crew

abrakadaver schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 14:29:
misschien testen ze 'm wel bij de fabriek met een foto van een, voor jou onbekend zweeds, gezin?
Daar kan je dus achter komen door hem netjes bij de Expert om te ruilen. En dat zou ik in dit geval wel even doen, aangezien hij dermate snel (verwacht ik) kapot gegaan is.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-01 19:06
Hoe is het nou afgelopen met JOUW foto's? Stonden die er ook nog op?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, ik ben nog steeds aan het recoveren met PC inspector smart recovery. Ik krijg één op de vijftien foto's goed terug, de rest helemaal niet of slechts een aantal lijnen.

Ik zal nog eens nadenken over die speurtocht en zeker klagen bij de fabrikant. Eerst eens zien of ik mijn precious pictures nog kan redden...

Verwijderd

BartS12 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:15:
[...]

Inderdaad! Grote kans dat dit gelukkige gezinnetje met flink wat frustratie de 'kapotte' SD card heeft ingeleverd, en nog altijd baalt vanwege het kwijtraken van al die mooie vakantie foto's.

De vraag (puzzel) is alleen - wie zijn het, en hoe krijg je de foto's bij de rechtmatige eigenaar terug? Leuke speurtocht....
best wel veel mensen fotograferen bij een nieuw rolletje / nieuwe kaart eerst even hun nummerbord/bankpas/rijbewijs/whatever, zodat de foto's altijd te traceren zijn.

TS, zoek daar eens naar :P

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-01 15:17

Zoefff

❤ 

Modbreak:Goed, jammer dat mijn hint door velen niet begrepen werd. HK reacties horen niet thuis in een tech-topic. Bericht kwijt? Dan raad ik je aan om dit nog eens aandachtig door te lezen.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb uit andere topics begrepen dat de jpeg zelf en de thumbnail die ik zie in windows verkenner 2 verschillende dingen zijn.

Ik zou graag weten met welk programma ik die thumbnails op kan slaan, in het kader van iets is beter dan niets!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01 12:50
omslachtige methode, screenshotjes maken en uitknippen...

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-01 09:24

r0b

Hoe weet je uberhaupt dat het om een Zweeds gezin gaat :?

Verder: tja, vreemd. Inpak-foutje misschien.
Immers, de kaart werkt niet zeg je. Dus refurbished is uitgesloten, want dan zou hij wél werken. :P

Daarnaast denk ik niet dat SD kaartjes gerefurbished worden.
En om nou gelijk over recovery kosten en gratis vakanties te beginnen: sorry, daarvoor zit je op het verkeerde continent..

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:13
Komt wel vaker voor, bij mediamarkt ook al enkele keren meegemaakt dat ze teruggenomen spullen weer als nieuw verkochten..

Verwijderd

Hmm, dit gebeurt helaas wel vaker:

een vriend van mij kocht in Singapore een nieuwe analoge spiegelreflex (dit was ca 20 jaar geleden).
In het hotel aangekomen bleek er bij draaien aan de terugwikkelslinger een filmrolletje in de "nieuwe" Nikon te zitten.
Goed, film teruggedraaid en bij een 1 hour service laten afdrukken: allemaal gezellige foto's van een Chinees gezin :(

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Jeej, daar gaan we weer :) Weer een topic van iemand die denkt dat het gruwelijk onrecht is als hij een niet volledig nieuw product krijgt, maar die vervolgens wel het recht wil hebben het terug te brengen... Tuurlijk, het is slordig, de winkel had moeten testen en die mensen hadden het kaartje leeg moeten maken voor het terugbrengen.
Ik vraag me echter nog steeds af wat je dan verwacht dat ze met het product doen, opeten ofzo? Dat gaat bij elke winkel die ik ken gewoon weer de schappen in, al dan niet met een detour naar een DC.

[ Voor 14% gewijzigd door marcieking op 31-07-2008 00:07 ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Verwijderd

marcieking schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 00:06:
Jeej, daar gaan we weer :) Weer een topic van iemand die denkt dat het gruwelijk onrecht is als hij een niet volledig nieuw product krijgt, maar die vervolgens wel het recht wil hebben het terug te brengen... Tuurlijk, het is slordig, de winkel had moeten testen en die mensen hadden het kaartje leeg moeten maken voor het terugbrengen.
Ik vraag me echter nog steeds af wat je dan verwacht dat ze met het product doen, opeten ofzo? Dat gaat bij elke winkel die ik ken gewoon weer de schappen in, al dan niet met een detour naar een DC.
wetten die met elkaar conflicteren of een winkelbeleid dat het zichzelf lastig maakt is nog altijd niet het probleem van de consument.

wat mij betreft wordt het wettelijk mogelijk om nieuwe spullen te kopen met garantie & rechten tot aan de deur, maar dat mag nou eenmaal niet.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Wat niet weet wat niet deert. Dus waar maak je de problemen. Zo wat dat het een refurbised product. Doet het afbreuk aan de kwaliteit?? Voor de consument zal het worst wezen of het product 10000x keer is gebruikt of dat het echt nieuw is. Als het maar goedkoop is zullen we maar zeggen. Maar voor de mensen in de IT is het echt gevaarlijk en dan koop je sd kaartje niet bij Expert en dan ga je testen of het echt nieuw is. Je denkt toch niet dat iedere auto die bij de VW dealer staat nieuw is. Dan denk jij dat je een nieuwe Passat koopt met een kenteken van 2008 en deze is dan van 2005. Netals de Golf GTI. Even een paar nieuwe dingen erop en klaar. Oeeps heb ik nu iets teveel gezegd???? Maar voor de Golf GTI 30 jahr editie die staat ook soms vanaf 2005. Dan denk je een nieuwe auto te hebben. Forget it. Kijk maar eens voor de gein in de showroom van sommige dealers.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
<off topic>
wat betreft nieuwe auto's: natuurlijk wordt er met jouw "nieuwe" auto een ritje gemaakt nadat hij rijklaar is gemaakt, na die bewuste testrit gaat de laptop eraan en staat de kilometerteller weer netjes op "0"

simpel zat, de dealer heeft wèl getest maar geen rare blikken op de kilometerteller van de consument achteraf </off topic>

ik zou het persoonlijk niet zo'n punt vinden als mijn product even gebruikt is, als het dan allemaal maar naar behoren werkt, dan klaag ik niet.. natuurlijk is het wel een beetje slordig dat er nog foto's op die kaart staan maar ik zou er niet slecht van gaan slapen

• ThomasW
Leest iedereen nou over het punt heen dat de bewuste sd kaart stuk is?

Verwijderd

Als de SD-kaart stuk is hoe kan je dan de gegevens nog recoveren? :)

Refurbished gevalletje dus.

• ThomasW
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 13:41:
Voor mijn vakantie een nieuwe SD gekocht. Deze blijkt niet meer te werken dus ik laat er wat recovery tools op los.

Verwijderd

Topicstarter
Thomas heeft gelijk, het filesystem is stuk, sommige recoverytools maken daar geen probleem van.

Mijn punt is mijn foto's terughalen.

Het geneuzel over refurbished zal me worst wezen maar het is wel wenselijk dat iets werkt als het als nieuw verkocht wordt.

Stel je eens voor dat je na een mooie vakantie geen foto's hebt omdat je 2e hands rommel hebt gekocht.

Het is overigens een silicon power 4GB SD kaart. Ik raad af om dit merk ooit aan te schaffen!

Verwijderd

Topicstarter
//offtopic

Nog even voor de liefhebbers: Een speurtocht pagina om die mensen te vinden.

http://www.hrexchange.nl/?page_id=39

• TallManNL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-01 23:43
Het woord år wordt in DK en NO ook zo geschreven. Dus het zou ook zomaar een van die twee kunnen zijn. Hierbij dan wel weer opgemerkt dat NO waarschijnlijker is ivm terrein.

Mocht je meer foto's met tekst hebben laat het even zien, dan is het misschien terug te brengen naar 1 land.

geheelonthouder met geheugenverlies

Verwijderd

TallManNL schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 14:29:
Het woord år wordt in DK en NO ook zo geschreven. Dus het zou ook zomaar een van die twee kunnen zijn. Hierbij dan wel weer opgemerkt dat NO waarschijnlijker is ivm terrein.

Mocht je meer foto's met tekst hebben laat het even zien, dan is het misschien terug te brengen naar 1 land.
wat dacht je van de muts die het kind op de onderste foto aan heeft?

Verwijderd

Topicstarter
een paar potten verf met viggfärg erop; een plaatsnaambord tijdens een ski uitje: burusjön. Dat ligt in Zweden maar zegt nog niet dat men er vandaan komt.

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 21:40

afterburn

No more...

Op de laatste foto staat op de muts van dat kind "sverige" oftewel Zweden.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-01 22:41
@TS: misschien de foto's of een melding op de site http://www.ifoundyourcamera.net/
plaatsen?

Mogelijk komen de foto's alsnog bij de rechtmatige eigenaar terecht....
Tenminste... zou wel netjes wezen :)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:21

Sherlock

No Shit

Vind het wel klasse van je dat je dit zo oppakt d:)b

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:52
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 09:41:
Het geneuzel over refurbished zal me worst wezen maar het is wel wenselijk dat iets werkt als het als nieuw verkocht wordt.

Stel je eens voor dat je na een mooie vakantie geen foto's hebt omdat je 2e hands rommel hebt gekocht.
Hoe stel je vast dat je kaartje is stukgegaan, doordat het eerder door een ander is gebruikt?
Het is overigens een silicon power 4GB SD kaart. Ik raad af om dit merk ooit aan te schaffen!
Want..?

• the___butcher
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 17:23
Want..?
Omdat het kaartje binnen korte tijd stuk is gegaan? Heb je nog andere redenen nodig?

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a198/_Finalzelda_/burusjon.jpg

Mocht je nog willen weten waar burusjön ligt. Is dus een natuurpark/reservaat met een meer dat zo heet. Ligt dicht in de buurt van de Noorse grens van Zweden. Zou inderdaad goed kunnen dat die foto´s zijn van een dagje uit en/of vakantie.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 15:42

Gutteguttegut

CEO of TFD

Hebben de "vreemde" foto's ook een datum (EXIF)?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Joosie200 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:29:
[afbeelding]

Mocht je nog willen weten waar burusjön ligt. Is dus een natuurpark/reservaat met een meer dat zo heet. Ligt dicht in de buurt van de Noorse grens van Zweden. Zou inderdaad goed kunnen dat die foto´s zijn van een dagje uit en/of vakantie.
Het ligt vlakbij Idrefjäll, een populair wintersportgebied in Zweden. Velen zijn er wel eens geweest, dus de kans is klein dat ze daar ook werkelijk in de buurt wonen.

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-01 10:37

DeFeCt

je wéét toch

Sherlock schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 12:22:
Vind het wel klasse van je dat je dit zo oppakt d:)b
Ik ook, zo wordt het nog leuk, een heuse speurtocht. Wellicht dat als je het instuurt naar engadget dat ze er ook wel een item van willen maken...

Flickr

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
the___butcher schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:04:
[...]

Omdat het kaartje binnen korte tijd stuk is gegaan? Heb je nog andere redenen nodig?
Ik heb een keer een 15GB hd van IBM gekocht die binnen een maand kapot was, moet niemand nu meer iets van IBM kopen? En voor zover ik kan beoordelen is de bestandsindeling kapot gegaan en niet het kaartje zelf. Bij mijn weten hoeft dat dus niet aan het kaartje te liggen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
Ik raad deze fabrikant af omdat de kaart binnen een week fouten vertoonde; als ik vervolgens na thuiskomst concludeer dat deze kaart al eens gebruikt is dan vindt ik dat meer dan voldoende om dit nooit meer te kopen.

Refurbishen prima, doe het dan wel goed.

De fotoos zijn overigens van zo'n beetje heel 2007.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:49

Onbekend

...

Je moet winkel en fabrikant wel uit elkaar houden.

Het kan zijn dat iemand het kaartje heeft teruggebracht met de melding "het werkt niet".
De winkel kan het zelf ook wel getest hebben, en tot de conclusie gekomen zijn dat het kaartje wel werkt, maar dat de klant waarschijnlijk iets fout heeft gedaan.
Het teruggekomen kaartje gaat dan terug in de originele verpakking met de foto's van de vorige klant.

In dit geval, wat aardig veel voorkomt volgens mij, is de winkel de veroorzaker en kan de fabrikant hier niet op afgerekend worden!

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb besloten die foto's online te zetten. Ik zou zeggen, spread the word :-)

http://www.hrexchange.nl/...se-people-found-pictures/

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 16:38:
Ik heb besloten die foto's online te zetten. Ik zou zeggen, spread the word :-)

http://www.hrexchange.nl/...se-people-found-pictures/

• Parle85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 15:43:
Ik raad deze fabrikant af omdat de kaart binnen een week fouten vertoonde; als ik vervolgens na thuiskomst concludeer dat deze kaart al eens gebruikt is dan vindt ik dat meer dan voldoende om dit nooit meer te kopen.

Refurbishen prima, doe het dan wel goed.

De fotoos zijn overigens van zo'n beetje heel 2007.
Eh, binnen een week fouten vertoont? Hij heeft dan toch kennelijk al een heel jaar naar behoren gewerkt imo. Zo afschuiven op dit merk is wel erg kort door de bocht.

Zoals hierboven verteld werd zal de fout eerder aan de winkelier liggen.

5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl

Verwijderd

Topicstarter
Het ding wordt als nieuw verkocht, dat hij al een jaar gebruikt is doet wat mij betreft niet ter zake.

Het was een nieuwe kaart. Ik kan me niet voorstellen dat de Expert zelf kaartjes formatteert en weer inpakt dus die fabrikant zit gewoon fout!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 22:31:
Het ding wordt als nieuw verkocht, dat hij al een jaar gebruikt is doet wat mij betreft niet ter zake.

Het was een nieuwe kaart. Ik kan me niet voorstellen dat de Expert zelf kaartjes formatteert en weer inpakt dus die fabrikant zit gewoon fout!
Het lijkt me ook sterk dat een Zweeds kaartje in Nederland in de handel terecht komt.
Pagina: 1