Toon posts:

UT achter Winroute - HELP!

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb echt een heel irritant probleem waar ik maar geen oplossing op kan vinden:

Situatie: Netwerk met NT4 Server en Win9x clients. (Range= 192.168.0.x) Winroute Pro 4.1 als firewall/ proxy. Alles werkt perfect, clients kunnen alles; pingen, surfen, file transfers en de boel is nog goed beveiligd ook.

Op NT4 zelf de DHCP ingesteld (dus niet via Winroute). Werkt ook goed.

Internet via de kabel. Komt binnen op de server op 3Com kaartje. 2e Netwerkkaart in de server (Realtek 10/100) - UTP naar hub - naar clients. Klinkt allemaal perfect en zo werkt het ook. 8-)

Alleen (nu komt het) Wanneer ik UT installeer op Win98SE, lijkt het allemaal te werken; de servers worden netjes ge'pingd. Alleen kom ik de ene keer wel op een server en de andere keer niet. Wanneer ik dan de reeds gepingde servers opnieuw ping, krijg ik allemaal timeouts en heel de client heeft geen internet meer. :'(

Okee, zal wel iets met portmapping hebben te maken dacht ik zo. Nou, ik de volgende portmappings aangemaakt: 7777 - 8888. Eerst naar mijn interne kaart in de server en ook nog geprobeerd naar het IP van de betreffende client. Nada, noppes. :(

Ik vind het vreemd dat ik alles kan doen; pingen, surfen, heel de zooi, maar niet normaal kan UT'en. Ik heb dit nu diverse malen, op verschillende tijdstippen geprobeerd (en ik heb een goeie, stabiele internet verbinding) maar het wil gewoon niet werken. :?

Zelf zat ik er aan te denken om te proberen om heel het internet via de hub te laten lopen, dus ook in de desbetreffende client 2 netwerkkaarten te duwen en deze 2 IP's te geven, maar weet niet of dit gaat werken. (Ik heb zo'n Com21 modem van UPC)

[edit]Nu heb ik het ook nog even op Windows 2000 geprobeerd (draaide overigens nog best wel lekker op me 'ouwe P3 500' :)) en hier precies hetzelfde. Alleen wat me vorige keer al opviel, maar waarvan ik niet wist of dat het toeval was of niet, is het volgende: mijn server heeft op dat moment ook geen internet meer. D.w.z. dat ie geen pagina's kan laden. Om hier zeker van te zijn heb ik dus een continue ping naar de gateway van mijn provider laten lopen (tijdens de UT test onder W2k tot heden) en deze vertoont gewoon een keurige verbinding.|:(

Heeft iemand tips, suggesties, etc?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? :'(

Verwijderd

Gebruik je ook de proxy van winroute want UT heeft in principe helemaal geen instellingen nodig en moet gewoon draaien ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag net dat ie wel aan stond, maar ik gebruikte em niet. DHCP he. Ik zal het zo eens ff proberen of het iets uitmaakt.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb zo'n beetje dezelfde opstelling. En bij mij werkt ut toppie.
Maar ik heb Sygate 4.0 gebruikt, voor me internet deling, niet winroute... kweenie, misschien werkt dat ook wel, maar sygate doet ut gwoon, en wrom vernaggelen als het werkt ?!

En DHCP heb'k uitstaan. Gwoon de server 192.168.0.1 geven, en de clients 192.168.0.2 en volgend... dan bij de clients als Gateway en dns 192.168.0.1 invullen, en alles werkt.
Suc6, en UT ze :P

Verwijderd

Topicstarter
Nou, niks hoor. Proxy van Winroute staat uit, ik heb de client een vast IP gegeven - met het IP van de server als gateway en DNS - maar niks nakkes nada hoor. Weer precies hetzelfde liedje: Halverweg stopt ie met pingen en ik heb op de client tijdelijk geen internet verbinding meer. Op de server ook niet trouwens. Wel gewoon verbinding naar me ISP.

|:(|:(|:(|:(

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hey dat ken ik :P
geef me even dan zoek ik wat op..

Verwijderd

UT werkt normaal gewoon, maar geef de clients gewoon een vast adres. Zonder instellingen bij port mappings en filters werkt het superrrrrr!!!!!!!!!! :9~

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 21 februari 2001 18:57 schreef Maiar het volgende:
Hey dat ken ik :P
geef me even dan zoek ik wat op..
Ja? Al iets gevonden?

BTW ik heb geen instellingen voor portmappings en filters; zie hierboven.

Verwijderd

wat heb je met DNS forwarding gedaan? in de dhcp scope meegenomen en auto forward van alle dns vragen naar de dns van je provider???

Verwijderd

Topicstarter
Nog meer tips iemand?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:28
Ik had ook problemen met winroute, dus heb ik uiteindelijk maar Sybergen Access server geinstalleerd (geen Sygate, die veresit IE4 of hoger, en dat wil ik niet op een 486).
Draait nu perfect!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 22:10

Jive

MooMooMastah

Hmmz .... heel raar.

Standaard install Winroute met proxy & dhcp via winroute werkt prima.

Ik heb geen forced-proxy gemaakt, dus hij fungeert gewoon als gateway/firewall, met optionele proxy voor de computers.

Unreal Tournament werkt perfect .... enigste watie bij mij niet doet is Pingen, maar dat komt omdat ik ICMP eruit filter.

Dus heb je toch ergens een hele foute setting gedaan denkik.

winroute Pro 4.1 . (wel een oude build geloof ik, mar dat kanik nu niet checken om dat die winroute-doos thuis staat)

Jive's Box
Jive @ DNET

Verwijderd

ik heb zelf ook winroute pro 4.1 hier.
server is hier win98. Zonder extra instellingen kon ik gewoon UTen. Ik gebruik btw dhcp van winroute. Maar ik heb ook weleens dat de pc beneden gaat flippen als ik ga pingen ofzo.
Bij iemand die ik ken slaat de winroute pc altijd vast als hij gaat pingen in UT.
Dus misschien dat het gewoon aan winroute ligt. Instellingen kan je weinig verkeert doen volgens mij, als de rest het gewoon doet. Enige wat ik kan bedenken is dat het aan windows NT of 2000 ligt (misschien in combinatie met winroute).

Verwijderd

Tja, ik heb hetzelfde probleem...
nooit geen problemen met internet of icq ofzo, maar als ik naar de internet servers in unreal ga (pingen)krijg ik eerst gewoon alle servers te zien en dan knalt mijn internet verbinding eruit, na een tijdje als ik UT heb afgesloten gaat internet weer gewoon werken... heel dubieus!!
Ik heb: een internet pc met winroute waaraan de adsl modem hangt, een switch met een aantal pc's, vaste ipadresen, proxy staat standaard aan, geen bijzondere portmappings, wel de security opties aanstaan (Stealth)..
Mijn pc heeft als gateway + DNS de internet pc.

Ik snap er niks van, wie wel???

:'(

Verwijderd

Mensen met Winroute.... RTFM... zo simpel is het... staat uitgelegd als je dit prob. hebt met UT

THAT is it

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 09:41 schreef -KOD- het volgende:
Mensen met Winroute.... RTFM... zo simpel is het... staat uitgelegd als je dit prob. hebt met UT

THAT is it
en bedankt! ik weet niet welke versie jij hebt gezien maar in mijn manual staat het dus niet!!!! dacht je nou echt dat ik zo dom ben om niet eerst daarin te kijken!!!!!

:(

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 07 september 2001 09:52 schreef Madtweety het volgende:

[..]

en bedankt! ik weet niet welke versie jij hebt gezien maar in mijn manual staat het dus niet!!!! dacht je nou echt dat ik zo dom ben om niet eerst daarin te kijken!!!!!

:(
Euhm, hij heeft wel gelijk, hier dit topic voor omhoogschoppen was echt niet nodiog hoor. Lees [topic=184484] maar eens door, en vergeet vooral niet om ook die link naar het topic in Spielerij te volgen, waar je de poortnummers die je nodig hebt terug vind.

=[edit]=
Unreal: 7777
Unreal Tournament: 7778
en
Unreal Tournament server
IN UDP 7777 (default gameplay port)
IN UDP 7778 (server query port
IN UDP 7779+ (UDP 7779+ are allocated dynamically for each
helper UdpLink objects, including UdpServerUplin
objects. Try starting with 7779-7781 and add
ports if needed.))
IN UDP 27900 (server query, if master server uplink is enabled.
Some master servers use other ports, like 27500)
IN TCP 8080
(Port 8080 is for UT Server Admin. In the [UWeb.WebServer] section of the server.ini file, set the ListenPort to 8080 (to match the mapped port above) and ServerName to the IP assigned to the router from your ISP.)
Dat zijn de poortnummers uit die topic, de rest vind je dus in [topic=184484].

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Mjah, dat heeft ie blijkbaar al gedaan. Heropend.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Het heeft nix met portmappings oid te maken; die heeft UT niet nodig...althans om online te kunnen spelen. Als je zelf een spel wilt hosten is het een ander verhaal, dan moet er een serverpoort doorgemapt worden.

Ik heb dit probleem ook en weet ook waar het aan ligt, het is nl. een soort 'conflict' tussen Winroute en UT dat wordt veroorzaakt doordat UT teveel sockets probeert te openen in een korte tijd. Ik weet echter niet hoe 't te verhelpen is.. :?

#

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op maandag 19 november 2001 17:40 schreef Zap het volgende:
Het heeft nix met portmappings oid te maken; die heeft UT niet nodig...althans om online te kunnen spelen. Als je zelf een spel wilt hosten is het een ander verhaal, dan moet er een serverpoort doorgemapt worden.

Ik heb dit probleem ook en weet ook waar het aan ligt, het is nl. een soort 'conflict' tussen Winroute en UT dat wordt veroorzaakt doordat UT teveel sockets probeert te openen in een korte tijd. Ik weet echter niet hoe 't te verhelpen is.. :?
de oplossing werd gegeven in een topic wat ik er gister over opende:
Op zondag 18 november 2001 20:28 schreef Poiter het volgende:
Vanaf build 28 van winroute 4.1 geldt dat er standaard een connectie-limiet van 128 connecties per ip-adres is ingesteld:

Number of connections can be limited for each IP address. The default limit is 128 connections per IP address. New connections are then refused for this user until an older connection is closed. Adjustments can be made using the registry:
HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareTinysoftwareWinrouteNatAddressLimit

Dus voor UT, en ook sommige anders spellen en applicaties, zul je dit moeten verhogen. Welke waarde wel goed is is een kwestie van uitproberen. De nieuwe instelling gaat pas werken na herstart van Winroute-engine (misschien zelfs na restart van windows??) Laat anders nog ff weten welke waarde uiteindelijk wel goed werkt...
:)
Pagina: 1