WiFi op Powermac G5

Pagina: 1
Acties:

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-01 21:51
Voor mijn dual G5 powermac zoek ik een mogelijkheid om te kunnen connecten met het draadloos netwerk wat we thuis hebben. Punt is dat er volgens mij nauwelijks USB sticks zijn die werken op een Mac en ook van het Airport verhaal wordt ik niet veel wijzer, dat lijken allemaal meer basisstations/routers.

Kan iemand vertellen wat de mogelijkheden zijn om toch wifi connectie te krijgen op m'n mac (inc. kosten plx). Liefst een simpele USB stick die ik kan insteken.

Via de search kan ik niet vele vinden, ook de pricewatch kan ik niet op mac selecteren.

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

Verwijderd

Ik heb gewoon een airport card geinstalleerd die ik op ebay kocht. Airport Extreme Cards zijn dus ook gewoon de ontvangers in de computer.

Werkt als een zonnetje!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 10:54

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Idd airport extreem kaartje erin. Kost 40 euro nieuw en voor 20 staat er 1 op V&A.... Afbeeldingslocatie: http://www.macfreak.nl/base/data/forum/languages/nederlands-3d/emoticons/music.gif

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Overigens heeft Sitecom ook WiFi USB sticks die werken onder Mac OSX..... Typenummer en meer info weet ik zo niet uit mijn hoofd, zou ik je vanavond kunnen doen toekomen.

Heb er hier nog één liggen.... interesse mag in een DM!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 16:36
Je moet wel even goed in de gaten houden of je voor jouw systeem een Airport kaart of een Airport Extreme kaart nodig hebt, die eerste zijn bijna niet meer te krijgen maar als ik het goed heb gaat het hier inderdaad om een Airport Extreme kaart die bijna elke Apple reseller relatief goedkoop leveren.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Afhankelijk van welke PowerMac G5 je precies hebt, heb je of een AirPort Extreme card nodig of een AirPort Extreme met Bluetooth 2.0+EDR card nodig. De AirPort Extreme kaarten zijn nog officieel te krijgen voor rond de 50 euro, de AirPort Extreme met Bluetooth 2.0+EDR alleen als spare part bij een AASP.

De Airport Extreme met Bluetooth 2.0+EDR gaat in de late 2005 modellen. Het verschil kun je zien door te kijken of er aan de achterkant een aansluiting zit voor een externe AirPort antenne. Deze zou onder je videokaart aan de rechtkant moeten zitten. Daaronder zit een aansluiting voor een externe bluetooth antenne, optisch geluid uit, optisch geluid in enz. Als je geen externe antenne aansluiting hebt, heb je een late 2005 model.

Mocht je geen late 2005 model hebben, dan kun je dus gewoon AirPort extreme card gebruiken. Het is dan wel belangrijk dat je de externe antenne gebruikt, want anders ontvang je vrij weinig (metaal schermt straling vrij goed af). Mocht je die antenne niet hebben, dan misschien nog ergens anders een externe antenne halen, aangezien het gewoon een MCX aansluiting is.

Mocht je toch voor de USB oplossing gaan, dan kun je beste zoeken naar USB sticks met een Ralink-chipset (RT2870, RT257x en RT2671). Ralink heeft nl. drivers voor de Mac op z'n website staan. Ralink chips vindt je meestal in de goedkopere USB stick, zoals bijvoorbeeld de Sweex LW053, de Linksys WUSB54GC of de D-Link DWL-G122 rev B1.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Ik heb de zoals hierboven genoemde linksys usbstick voor me iBookje ...werkt perfect :)

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-02 15:47
Ik heb een Sweex usb dingetje in mijn G4 zitten van €15. Je moet even op de doos kijken of er een realtek chipset in zit en de realtek drivers gebruiken.

Verwijderd

Je hebt ook nog de wl-167g van Asus die werkt ook als een trein, plus dat je er drivers bij krijgt.
Pagina: 1