Sun Directory Server replications naar OpenLDAP ?

Pagina: 1
Acties:

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik heb contacten met Sun, maar heb graag ook een onafhankelijke mening van mensen die er wellicht ook mee te maken hebben gehad.

We hebben een bestaande Sun Directory Server (Sun's LDAP implementatie) en enige ervaring met OpenLDAP. Sun Directory Server als master die repliceert naar lokale LDAP servers (die weer lokale LDAP clients bedienen) is een eis, maar onze ervaring met OpenLDAP (zonder replicatie) is dat het werkt naar tevredenheid. We hebben dus een voorkeur voor OpenLDAP als lokale LDAP server.

Heeft iemand ervaring met dit onderwerp : Sun LDAP replicatie naar OpenLDAP ? Kan het zijn dat Sun het niet ondersteunt, maar dat het wel werkt ?

[ Voor 6% gewijzigd door arikkert op 30-07-2008 10:59 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb alleen ervaring met OpenLDAP replicatie op zich, zowel slurp als syncreplication. Tegenwoordig gebruik ik syncreplication omdat dat gewoon stukken beter werkt dan slurp. Als sun directory server slurp of syncreplication aanbiedt zou het moeten kunnen, maar houd er wel rekening mee dat alle data die op je sun server staat ook in de schema definities van je OpenLDAP server passen.

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-11-2025
_JGC_ schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 11:18:
Ik heb alleen ervaring met OpenLDAP replicatie op zich, zowel slurp als syncreplication. Tegenwoordig gebruik ik syncreplication omdat dat gewoon stukken beter werkt dan slurp. Als sun directory server slurp of syncreplication aanbiedt zou het moeten kunnen, maar houd er wel rekening mee dat alle data die op je sun server staat ook in de schema definities van je OpenLDAP server passen.
bedankt,
Van Sun heb ik zojuist als antwoord gekregen dat het onmogelijk is, omdat er geen gemeenschappelijk replicatie algoritme is voor beide typen directory services en omdat de Sun schemas info bevatten die alleen betekenis heeft binnen Sun Directory Server. Dus zelfs als je bijv Sun LDIF zou exporteren en importeren binnen OpenLDAP dat OpenLDAP dan met die Sun specifieke data niet kan omgaan.

Wellicht gaat de organisatie waar ik werk wel uiteindelijk voor een all-OpenLDAP platform en dan zal ik eens naar die slurp vs sync-replication kijken.