Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-06 10:25
Mijn pa is al een tijdje bezig met het overzetten van video8 filmpjes naar een hd recorder. Het probleem is nu dat de videocamera het heeft begeven, iemand tips? Graag een niet te dure oplossing, het op DVD laten zetten is in de eerste plaats niet de bedoeling.

Bedankt

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:33

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Tja, wat heb je nu voor opties? (die je trouwens niet zelf kan bedenken?)

- camera laten fixen (duur waarschijnlijk)
- simpele video8 camera kopen op marktplaats/veilingsite)

Er bestaan vast wel dedicated video8 spelers, maar die zouden wel eens heel duur kunnen zijn, als ze al te krijgen zijn.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06 21:09
Je kunt video8 volgens mij gewoon afspelen met een DV camera als hij Hi8 bandjes accepteert. Ik heb dat zelf in elk geval wel gedaan met een sony dv camera. Ik zou in je omgeving eens informeren of iemand zo'n camera heeft liggen, je hebt em toch maar eenmalig nodig.

Je kunt ze dan via firewire in eerste instantie naar de computer overzetten en daarna kun je ermee doen wat je wilt. Maar aangezien je niet heel duidelijk bent over wat je er precies mee wilt doen kan ik verder ook niet echt een goed advies geven.

[ Voor 57% gewijzigd door .Johnny op 30-07-2008 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:14

Wish

ingwell

.

[ Voor 98% gewijzigd door Wish op 30-07-2008 10:53 . Reden: beter lezen ]

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-06 14:37
Waarom wil je het wel naar de hd recorder schrijven, en niet naar een DVD?

Er zijn zat mensen die dit voor niet al te veel geld voor je willen doen, kijk maar eens op marktplaats. Daar zijn ook zat video 8 spelers te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-06 10:25
Waarschijnlijk heeft een vriend al een zelfde soort camera. @ Sjaak, dat soort opties had ik uiteraard zelf al bedacht, misschien dat iemand hier een technische oplossing had die ik niet zelf had bedacht.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:57

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Move van FG --> VID.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-06 06:09

ReseTTim

Chocolate addicted

.Johnny schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 10:52:
Je kunt video8 volgens mij gewoon afspelen met een DV camera als hij Hi8 bandjes accepteert.
dat vind ik vrij knap. want mijn DVcam heeft toch echt een stuk kleinere tapes.. misschien dat jij wat door elkaar haalt of een grotere DVcam hebt gebruikt, iig voor de consument is de DVcam bandjes te klein en zullen die hi-8 bandjes niet in een DVcam passen..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-06 10:49
ReseTTim schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 14:11:
[...]

dat vind ik vrij knap. want mijn DVcam heeft toch echt een stuk kleinere tapes.. misschien dat jij wat door elkaar haalt of een grotere DVcam hebt gebruikt, iig voor de consument is de DVcam bandjes te klein en zullen die hi-8 bandjes niet in een DVcam passen..
Gevalletje klok en klepel. Sony heeft een tijdje Digital8 camera's gemaakt. Daarbij werd DV signaal op een Hi8 formaat tape geschreven. Die camera's konden (en kunnen) ook Hi8 tapes afspelen. Ik twijfel of dat ook kan met de oorspronkelijke video8 tapes, maar heb dat ooit in het verleden wel eens geprobeerd. Er staat me bij dat dat inderdaad netjes beeld gaf

Bijkomende voordeel is dat die camera's ook digitaal signaal geven op de firewirepoort, ook als er analoge tapes worden afgespeeld. Is dus gelijk de digitaliserings slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:55

franssie

Save the albatross

martin2005 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 15:34:
[...]

Gevalletje klok en klepel. Sony heeft een tijdje Digital8 camera's gemaakt. Daarbij werd DV signaal op een Hi8 formaat tape geschreven. Die camera's konden (en kunnen) ook Hi8 tapes afspelen. Ik twijfel of dat ook kan met de oorspronkelijke video8 tapes, maar heb dat ooit in het verleden wel eens geprobeerd. Er staat me bij dat dat inderdaad netjes beeld gaf

Bijkomende voordeel is dat die camera's ook digitaal signaal geven op de firewirepoort, ook als er analoge tapes worden afgespeeld. Is dus gelijk de digitaliserings slag!
Volgens mij heb ik dat ook wel eens met succes gedaan -alleen weet ik niet zeker of de firewire poort ook beeld gaf. Ik heb die camera nog wel ergens liggen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06 21:09
Om aan alle twijfel dan maar een einde te maken: ja ik heb succesvol in het verleden een video8 tape via firewire geimporteerd met een DV camera die Hi8 gebruikt voor de digitale opname. Dus inderdaad, niet de kleinere DV tapes, maar Hi8 tapes.
ReseTTim schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 14:11:
[...]
Ik zei dus ook: een DV cam die Hi8 tapes accepteert :) ik weet niet of die dingen nog verkocht worden, maar dat ze bestaan weet ik heel zeker, want ik heb zo'n ding zelf gebruikt. Ze nemen gewoon een digitaal signaal op een Hi8 tape op, maar spelen ook analoge opnames van Hi8 en Video8 tapes.

[ Voor 3% gewijzigd door .Johnny op 31-07-2008 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Kan bovenstaande bevestigen - ben nu bezig Hi8/Video8 bandjes (stuk of 30) uit de jaren 80/90 over te zetten naar HDD recorder (full version) + PC (voor editen). Beide via firewire.

Als dat klaar is dan heb ik een camera over die dit allemaal kan :)

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315663

Spyro_the_Dragon schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 21:37:
Kan bovenstaande bevestigen - ben nu bezig Hi8/Video8 bandjes (stuk of 30) uit de jaren 80/90 over te zetten naar HDD recorder (full version) + PC (voor editen). Beide via firewire.

Als dat klaar is dan heb ik een camera over die dit allemaal kan :)
Beste Dragon,
Hi8 video tapes Sony :)
Ik zou zeer geïnteresseerd zijn deze camera te gebruiken om mijn bandjes om te zetten. Ik heb er een stuk op 15 (90 min)
Kunnen we contact opnemen?
bbockstart@gmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-06 12:39

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica