Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista 64] laat sinds powerfailure alleen de cursor zien

Pagina: 1
Acties:

• sokar24
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-01-2024
Afgelopen tijd heeft het nogal wat gestormd..... Toen ik pas op de pc zat donderde het ook wat. Gister toen ik mijn register aan het repareren/opschonen was sloeg de bliksem in bij mij in de tuin, alle stroom viel in één klap uit.

Toen ik mijn pc weer opstartte kreeg ik bij windows vista ultimate 64bit alleen een cursor te zien met voor de rest zwart eromheen. ctrl-alt-del werkt niet...... helemaal niets.... ik kan alleen de cursor bewegen.

Het probleem ligt volgens mij, maar ik kan hier fout zitten, niet aan de hardware, aangezien windows vista ultimate 32bit het nog wel gewoon doet.

Iemand enig idee hoe ik dit kan repareren?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit past beter in Windows Clients dan in Videokaarten & Beeldschermen. Move dus :)

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-10 18:51

nIghtorius

Poef!

sokar24 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 10:42:
Afgelopen tijd heeft het nogal wat gestormd..... Toen ik pas op de pc zat donderde het ook wat. Gister toen ik mijn register aan het repareren/opschonen was sloeg de bliksem in bij mij in de tuin, alle stroom viel in één klap uit.

Toen ik mijn pc weer opstartte kreeg ik bij windows vista ultimate 64bit alleen een cursor te zien met voor de rest zwart eromheen. ctrl-alt-del werkt niet...... helemaal niets.... ik kan alleen de cursor bewegen.

Het probleem ligt volgens mij, maar ik kan hier fout zitten, niet aan de hardware, aangezien windows vista ultimate 32bit het nog wel gewoon doet.

Iemand enig idee hoe ik dit kan repareren?
zitten beide versies op een aparte partitie?
zo ja. plaats je Vista x64 CD erin. kies voor de recovery. kies dan voor command-prompt en voer vervolgens chkdsk <drivenaam_vistax64_install>: /F uit

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• sokar24
neej want het zouden ook nog mijn disk kunnen zijn.

• sokar24
nIghtorius schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 11:09:
[...]

zitten beide versies op een aparte partitie?
zo ja. plaats je Vista x64 CD erin. kies voor de recovery. kies dan voor command-prompt en voer vervolgens chkdsk <drivenaam_vistax64_install>: /F uit
ga ik proberen bedankt

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Ik pas de titel een beetje aan. 'alleen cursor zien na powerfailure' suggereert dat je de cursor alleen krijgt als je zorgt voor een powerfailure en anders niet, je bedoelt het andersom :+

Overigens weet ik niet of het geen hardwareprobleem is. Je zult immers andere drivers gebruiken in Vista64 dan de x86 versie.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• sokar24
F_J_K schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 11:13:
offtopic:
Ik pas de titel een beetje aan. 'alleen cursor zien na powerfailure' suggereert dat je de cursor alleen krijgt als je zorgt voor een powerfailure en anders niet, je bedoelt het andersom :+

Overigens weet ik niet of het geen hardwareprobleem is. Je zult immers andere drivers gebruiken in Vista64 dan de x86 versie.
klopt, bedankt
Pagina: 1