TV ipv monitor

Pagina: 1
Acties:

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-08 08:27
Binnenkort krijg ik kabel. Ik wil hiervoor een servertje bouwen, voorzien van TV-out en geluidskaart. Ik wil er geen monitor voor bijplaatsen, maar gewoon direkt op de TV aansluiten. In combinatie met de geluidskaart kan ik dan ook op de TV Divx films bekijken, en kan ik de PC als mp3-player gebruiken.

Ik heb echter nog geen ervaring met TV-out. Zijn hierin verschillende kwaliteiten? Kan ik bijvoorbeeld ook internetten met de TV? Dat lijkt met heel stoer in combinatie met een draadloos toetsenbordje.

Graag op of aanmerkingen

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoi,

Ik heb zelf een Matrox Marvel waar ik vaak de TV-Out van gebruik om idd DivX mee te kijken. Dit werkt perfect, omdat meestal het beeld 'slechter' op je TV is dan op je moni.
Hierdoor lijkt de TV beter dan op de moni, maar dat komt omdat je moni veel meer aankan en dus ook meer oneffenheden laat zien.
Ik gebruik het ook vaak om te kijken naar m'n downloads enzo (ff kijken offie al klaar is).
Maar mijn ervaring is toch, dat de output te slecht is voor het echte pcwerk.
Kun je beter een lappetop beneden neerzetten. Of misschien een iets duurdere vga/tv converter kopen die geschikt is voor presentaties ofzo.

Suc6
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ