Toon posts:

[Backup Exec 11d] Individuele Exchange 2003-items restoren*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem in BE 11d...

Wanneer ik een restore uitvoer om een individuele mailbox (of losse mail) van een gebruiker terug te zetten, zie ik tot mijn verbazing dat BE een snapshot heeft gemaakt van m'n store. Dit vind ik vreemd aangezien in de opties van de backup "enable the restore of individual mail messages..." etc. aangevinkt staat.

Als ik verder kijk in de opties zie ik ook gewoon m'n mailboxen staan, maar waarom maakt hij dan een snapshot?

Heeft iemand hier ervaring mee? Op de support site van symantec kom ik wel wat dingen tegen, maar ik weet niet of ik het daar helemaal mee eens ben. Ik hoop dat iemand hier dit ook weleens heeft meegemaakt..?

Alvast bedankt! _/-\o_

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Draaien je BE services onder een serviceaccount ? En heeft deze serviceaccount een mailbox ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Topicstarter
Het is geen rechten probleem, want ik kan bij selections gewoon m'n mailboxen zien (je logt in dmv de remote agent). Maar de services draaien onder een account met voldoende rechten iig.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:58

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat is het probleem precies?

Zoals ik het nu begrijp heb je én een backup van je store (middels snapshot) om in geval van disaster een complete Exchange datastore te restoren én de mogelijkheid om individuele mails te restoren. Prima toch? :)

Je vergist je toevallig niet met "brick-level backup"?

Let er ook op dat Exchange 2007 enkel nog maar via snapshots gebackupped kan worden. (dan ontkom je er al helemaal niet aan).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft Exchange 2003, sorry mijn fout!

Het probleem zit 'm in dat ik op zoek ben naar een bepaalde mail van iemand, wat ge-restored moet worden :|
Met de snapshot die Veritas maakt, gaat dat wat moeilijk...

Tis gewoon vaag, bij de opties van de Exchange-agent staat aangevinkt dat je individule mailboxen zou terug moet kunnen zetten en als ik dan een restore wil draaien, kom ik alleen maar een snapshot tegen... :?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Recovery storage group mounten en zo je info uit de store halen? :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:32

ralpje

Deugpopje

Backup je naar tape, of naar disk? Bij sommige b2d jobs kun je geen individuele objecten uit exchange en je AD backuppen / restoren.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:19
sanfranjake schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 15:23:
Recovery storage group mounten en zo je info uit de store halen? :)
Dit is de enige manier met BE 11d....believe me, been there, done that :+

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
GRT (Granular restore technology, "Enable individual restore of mail etc") _is_ een snapshot/kopie van je store maken ;) Kijk maar in je backup-to-disk-folders (mits aanwezig) -> priv1.edb etc.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Pedr0 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 15:32:
[...]

Dit is de enige manier met BE 11d....believe me, been there, done that :+
Je bedoelt dat ik het alleen op die manier kan doen?

Dan zou ik dus een test exchange omgeving moeten bouwen en daar m'n store inlezen...en dat voor 1 lullig mailtje... |:(
Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 15:37:
GRT (Granular restore technology, "Enable individual restore of mail etc") _is_ een snapshot/kopie van je store maken ;) Kijk maar in je backup-to-disk-folders (mits aanwezig) -> priv1.edb etc.
Ik backup via glas naar tape...

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Pedr0 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 15:32:
[...]Dit is de enige manier met BE 11d....believe me, been there, done that :+
Vreemd, ik gebruik ook BE 11d in combinatie met Exchange 2007 en kan zonder problemen een individuele mail restoren.... (zonder gebruik te maken van een recovery storage group)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 15:44:
[...]

Dan zou ik dus een test exchange omgeving moeten bouwen en daar m'n store inlezen...en dat voor 1 lullig mailtje... |:(

Ik backup via glas naar tape...
Met BE11 kun je wel individuele mailboxen backuppen (done that) maar omdat dit niet tijdens je backup is gedaan kun je ze niet individueel restoren.
Om individuele mailboxen te backuppen moet je serviceaccount een mailbox op de exchange server hebben die je backupped !

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 15:48:
[...]
Vreemd, ik gebruik ook BE 11d in combinatie met Exchange 2007 en kan zonder problemen een individuele mail restoren.... (zonder gebruik te maken van een recovery storage group)
Precies. Dat is dus de reden dat wij BE 11d hebben aangeschaft! Maarre...nu moet ik een mail terugplaatsen en dan zie ik alleen een snapshot...

Verwijderd

Topicstarter
ZeRoC00L schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 15:51:
[...]

Met BE11 kun je wel individuele mailboxen backuppen (done that) maar omdat dit niet tijdens je backup is gedaan kun je ze niet individueel restoren.
Om individuele mailboxen te backuppen moet je serviceaccount een mailbox op de exchange server hebben die je backupped !
Het service account heeft een mailbox en voldoende rechten.
Ik zie de mailboxen nl. ook gewoon in de selectie staan, dat is het rare...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 15:44:
[...]

Welnee, lees je even in op "Recovery Storage Groups", dan wordt het wel duidelijker. Kan je gewoon op dezelfde Exchangeserver online doen :)

topictitel even wat duidelijker gemaakt :)

[ Voor 4% gewijzigd door sanfranjake op 30-07-2008 16:21 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:21:
[...]

Welnee, lees je even in op "Recovery Storage Groups", dan wordt het wel duidelijker. Kan je gewoon op dezelfde Exchangeserver online doen :)

topictitel even wat duidelijker gemaakt :)
Bedankt! Dat ga ik zeker doen, ik zal mijn bevindingen laten weten... :)

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 15:51:
[...]
Precies. Dat is dus de reden dat wij BE 11d hebben aangeschaft! Maarre...nu moet ik een mail terugplaatsen en dan zie ik alleen een snapshot...
Ik zal donderdag even kijken wat ik precies zie als ik een mail probeer te restoren en post dit even :)

Verwijderd

er is een verschil tussen Granular Restore en brick level.

Bij GRT maakt backupexec altijd een snapshot backup omdat dit sneller is, terwijl als je 'use legacy backup' of iets dergelijks aanvinkt, hij de oude methode gebruikt (effectief mail per mail).

Om met GRT een enkele mail te restoren zal hij dus de volledige snapshot kopieren naar disk, de database zeg maar 'offline mounten' en die enkele mail eruit restoren. Wat je eens moet doen is eerst de backup dmv duplicate job restoren naar disk, en dan kan je vanuit die restore set je enkele mail restoren.
Dit is gedaan omdat er veel problemen waren met de oude manier van exchange backup (bleef hangen op corrupte mails, trage snelheid). De gedachte erachter is ook dat voor enkele mails te restoren je beter de ingebouwde functies van de outlook client gebruikt ( google maar eens op exchange + dumpster ).

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 21:53:
er is een verschil tussen Granular Restore en brick level.

Bij GRT maakt backupexec altijd een snapshot backup omdat dit sneller is, terwijl als je 'use legacy backup' of iets dergelijks aanvinkt, hij de oude methode gebruikt (effectief mail per mail).
Klopt helemaal wat je zegt :)

Net even de setup bij ons gecontroleerd en eea uit de manual geraadpleegd. Daar staat letterlijk in
Backup Exec must temporarily stage the entire database to a path on a NTFS volume on the media server to extract individual items

Verwijderd

Topicstarter
Maar is het dan niet zo dat zodra ik deze snapshot naar disk restore, BE mijn originele store offline zet? Dat idee krijg ik er namelijk wel bij als ik zo even door de opties heen loop... :?

Verwijderd

Neen. Wat backupexec op de achtergrond doet is eigenlijk hetzelfde als bvb Ontrack Powercontrols kan doen, nl adhv een offline exchange db en eventuele logfiles deze database benaderen. De originele "live" exchange db zal altijd online blijven.
Pagina: 1