Toon posts:

[Exchange2k3]Mag personen niet in een distr. groep plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede morgen.

Ik zit hier met een probleem.
Na heel veel gezeur is een mailbox eindelijk operationeel (heeft bepaalde eigenschappen, zijn in dit geval onrelevant).

De mailbox wordt bij iedereen als additioneel gekoppelt. Test account heeft (voor het testen) eigenaar machtegingen op de root (dus <naam> - Postbus) en op de contactpersonen map.

Echter, ik kan wel gewoon gebruikers aanmaken, ik kan ze niet slepen naar een distributie groep.
Wil ik ze IN de distributie groep toevoegen (dus in het venster van de distr. groep) dan krijg ik alleen mijn eigen/algemene adreslijst te zien, niet de gebruikers die al in de contactpersonen staan van de additionele mailbox.

Dit is dus niet een vraag waar je zo even op googled (ook al heb ik het wel geprobeerd:))

Iemand hier een idee?

Het is geen mogelijkheid dit vanuit het account zelf te doen (moet door een brede groep mensen gebruikt worden)
Dit alles werkt binnen een 2003 exchange/AD omgeving in Citrix. Maar dat staat hier ook los van lijkt me:)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je hebt het over een Exchange omgeving, dus waarom je dan in Windows Clients je topic opent in plaats van Windows Servers en Server-software is me niet helemaal duidelijk ;)

Ik verplaats dit topic daarnaartoe :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Ik snap het niet helemaal...als je in je AD een groep aanmaakt, kun je toch gewoon je users selecteren en deze hierin plaatsten? Er ontgaat mij hier iets.. 8)7

Verwijderd

Je uitleg lijkt mij nogal verwarrend opgesteld moet ik eerlijk zeggen, heb je dit es zelf herlezen?

In ieder geval heb je volgens mij geen distributiegroep, maar een security groep nodig...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik snap er inderdaad ook niet zo veel van. Bedoel je misschien dat je wil dat je users beheer krijgen over distributielijsten in je Exchange/Active Directory-omgeving? Of wil je die distributielijsten juist in de "Contactpersonen" folder plaatsen en bewerken?
al eens nagedacht over Public Folders (Openbare Mappen)? Misschien gaat daar $wat-niet-lukt wel goed. Maar wees vooral eens duidelijker. Maak desnoods een schermprintje, of plemp een kort filmpje op Youtube waarmee je de beweging nadoet oid... hier kunnen we eigenlijk niets over zeggen...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters