Toon posts:

Keyboard kopen, welke???

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn eigen keyboard zitten verkloten... :(
een aantal toetsen deden het niet fijn meer... dus ik dacht laat ik ze effe smeren... Voor de zekerheid maar een smeermiddel voor elektronische apparaten gepakt.... effe erop spuiten -> begint de rotzooi te smelten :r
Het is dus alleen maar erger geworden. :(

nu een nieuw keyboard kopen... Dit was een multimedia keyboardje, cheap, en op die ene toetsen na deed ie het goed...
Toch zit ik nu te denken aan een microsoft internet keyboard, of de Logitec internet keyboard... Beide zijn ze 59 piek... Weet iemand de verschillen? en welke moet ik kopen??

Greetings Tha Vaque

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

is zon ergo ding niet wat? heb de MS pro versie op me werk, en thuis zon goedkope lenco

let wel op de toetsen layout, die zijn nogal es anders

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Verwijderd

Moet niet zoveel uitmaken denk ik, je zou even een 'proefrit' moeten maken. Ik heb zelf een ergonomische M$, mijn broertje een normale Logitech. De toetsen van die Logitech vind ik vrij glad.

Verwijderd

Cherry toetsenbord, typt fijner als een Logitech keyboard.

Verwijderd

'k heb hier meerdere (simpele) Keytronics staan, lekker goed(koop). Wie gebruikt die internetknopjes nou?

• N8w8
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Weinig mensen zullen m ws vet vinden, omdat ie geen hippe multimedia- en windowsknoppen heeft, maar dit toetsenbord heb ik en hij schopt kont :)

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 08:17

Theeboon

theebonen bestaan!

Cherry's schoppen kont :P

"I sit in my room and imagine the future."

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 20 februari 2001 21:40 schreef N8w8 het volgende:
Weinig mensen zullen m ws vet vinden, omdat ie geen hippe multimedia- en windowsknoppen heeft, maar dit toetsenbord heb ik en hij schopt kont :)
Damn dude, waat maakt bij die borden de prijs....????

Verwijderd

Op dinsdag 20 februari 2001 21:41 schreef Theeboon het volgende:
Leuk, beetje klein alleen

Verwijderd

Ik heb een M$ elite internet (ergo + easy acces dingesen) en is echt super. Alleen spatietoets op de normale elite vind ik lekkerder.

Ik heb nog wel zo'n 'normale' elite voor je liggen als je interesse hebt. mistraldk@hotmail.com

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 20 februari 2001 21:41 schreef Theeboon het volgende:
heeft iemand een site, waar je die cherry's te zien zijn??

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb een "Keytronic MPR II-key" :?
Echt superfijn toetsenbord. Tis de voorloper van dat drukgevoelige toetsenbord van Keytronic.

• N8w8
  • Niet online
Op dinsdag 20 februari 2001 21:42 schreef Vaque747 het volgende:
Damn dude, waat maakt bij die borden de prijs....????
De accessoires (o.a. permanente stofhoes), de compactheid (60 knoppen!), het gebrek aan windowsknoppen (daar heb ik voor betaald), de merknaam (Happy Hacking), en je kan m aansluiten op allerlei vage bakken (zonder ps/2) die ik nog wel ns tegenkom.

Maar windows users voelen misschien meer voor n "normaal" kbd.

Verwijderd

Heb geen site voor je van die Cherry keyboards, maar ze zien eruit als 1 van de vele standaard ramplanken, maar ze typen echt fijn, beetje dempende werking op de toetsen, niet zo'n irritante click als bij andere baggere dingen.
Zit nu te typen op een Logitech keyboard, die bevalt toch een stuk minder

• mth
  • Laatst online: 05-02-2025

mth

n8w8: Geen windowstoetsen vind ik alleen maar een voordeel (lekker grote spatiebalk), maar ik kan echt niet zonder cursors.
Niet alle programmeurs gebruiken vi...

Mijn favoriete keyboard (ja, dat is geen PC keyboard)

Edit: regeleinden waren weer eens zoek
Edit2: stokkie: bij mij doet de URL het wel, lijkt me niets mis mee, misschien was de site (funet ftp) overbelast?

"This is the noise that keeps me awake."

• s3mt3x
  • Laatst online: 05-07 12:02

s3mt3x

I choose not to know...

Cherry keyboards >> hier Heb ik al jaren, gaat meerdere PC's mee. Ik ben ooit begonnen op een mechanische typemachine, vandaar dat mensen zeggen dat ik zo hard sla...dit keyboard trekt dat makkelijk :) Heeft over het algemeen een wat zwaardere aanslag.

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

• stok
  • Niet online
Op dinsdag 20 februari 2001 22:12 schreef mth het volgende:
n8w8:

Mijn favoriete keyboard (ja, dat is geen PC keyboard)
Hmm...fautje in URL???? Ik zie niks namelijk...

Verwijderd

IK hou het lekker bij mijn logitech cordless desktop; ideaal die sneltoetsen boven de functietoesten, lekker vanuit je bed je mp3's regelen.

Sneltoetsen voor mail en zoeken, ideaal dingetje. Had hiervoor een Yakumo, deed ook gewoon wattie moet doen.

Edit: het ding kan zowel op de ps/2 als de USB...

Verwijderd

Ik heb ze beiden..
alleen de microsoft internet keyboard was bij de vobis maar 50 piek.. das dus 9 piek goedkoper, verder zijn ze allebei wel fijn.. fijne aanslag enzo..., de logitech heeft wat steviger aanvoelende Multimedia keys, terwijl ik vind dat de Microsoft er mooier uitziet..

• Marv
  • Laatst online: 11-06 06:52
Cherry toetsenborden... geen mooi design of draadloze troep.... gewoon het beste wat je kunt krijgen op keyboard niveau :7

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Op dinsdag 20 februari 2001 22:23 schreef cmdr_sm het volgende:
Ik heb ze beiden..
alleen de microsoft internet keyboard was bij de vobis maar 50 piek.. das dus 9 piek goedkoper, verder zijn ze allebei wel fijn.. fijne aanslag enzo..., de logitech heeft wat steviger aanvoelende Multimedia keys, terwijl ik vind dat de Microsoft er mooier uitziet..
Op school in 1 van onze pc hokken staan ook MS-muizen, is het zelfde als met alles van microsoft, het ziet er goed uit, maar werken doet het voor geen meter!

Verwijderd

De ouwe IBM PS/2 kb's vind ik nog steeds verreweg de beste. En er zit geen f*cking Wind00s toets op! Hoera!
Kopen? Met een beetje mazzel krijg je ze gratis. Anders voor 5 piek of zo.

Verwijderd

HP multimedia keyboard: ideale extra toetsen, fatsoenlijke (zelf in te stellen) software.

Als iemand ze ergens los te koop weet, meldt het even!

Ander lekker keyboard: Qware MCK800 ( ww.ortek.com.tw )
Mooie styling. Lastige software (niet helemaal zelf in te stellen, wel via reghack). Fl.39,- bij oa DES.

Verwijderd

/me heeft een MS Internet Keyboard.

• Laurent
  • Niet online
Ah dit is toevallig, ik ga morgen een nieuwe halen. Mijn oude die ik nu gebruik (CordLess Desktop Pro) ga ik gebruiken voor mijn game pc. Dit is ook een lekker boardje hoor, batterijen enzow gaan goed mee (muis iets minder lang d8 ik) en typt lekker. Alleen wel jammer is dat het typen zo veel lawaai maakt. Veel geluid dus van de toetsen. Das wel erg jammer, maarja verder is het perfectius. Zitten ook internettoetsen op, en van cd enzow, alleen gebruik ik niet. LEDjes zie je in je taskbar i.v.m stroombesparing batterijen. Maaruh ik raad je de Naturel Internet Pro aan (ergonomisch verkeerd geschreven), die ga ik morgen vroeg halen (maakt ook wat minder geluid, vooral handig als je 's nachts werkt en je hebt je deur open :)) en de Logitech CordLess Desktop Pro, deze bevat ook een ergonomisch toetsenbord (wat ook verkeerd is geschreven) en een leuke MouseMan Wheel Cordless, heel stoer dus... Maar de keuze is aan jou... :)

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07 12:28
Ik heb ook zo'n ergo-ram-plank en dat werkt best fijn.

Het werkt echt tegen RSI als de opstelling goed is (en dat issie niet, want ik hang in zo'n luie stoel met het toetsenbord op mijn schoot, hangt best hoor >:)).

(Oja, ik moet niet naar rechtsonder kijken... daar staat Tr*st |:( )

• N8w8
  • Niet online
Op dinsdag 20 februari 2001 22:12 schreef mth het volgende:
n8w8: Geen windowstoetsen vind ik alleen maar een voordeel (lekker grote spatiebalk), maar ik kan echt niet zonder cursors.
Niet alle programmeurs gebruiken vi...
Hij heeft wel degelijk cursortoetsen!
Function-"/" is naar beneden, function-"[" is naar boven etc.

Het enige wat er bij de happy hacking ontbreekt is het keypad, en leds.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:34

Exirion

Gadgetfetisjist

Hiervoor typte ik op een Mitsumi bordje van 25 piek, en 2 weken geleden kocht ik voor m'n tweede PC een Silitek SK-1689 voor 20 pieken. Dat ding typt zo lekker dat ie m'n Mitsumi vervangen heeft. De Mitsumi typt heel lekker licht, maar de Silitek voelt ook erg lekker aan. Het HOEFT niet altijd duur te zijn :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Een Microsoft Natural Keyboard Pro.

Een ergonomisch toetsenbordje met een lekkere aanslag. En een vooreel van die ergoborden is dat ze zo'n grote spatiebalk hebben. En je krijgt er nog een twee USB poorten bij ook. :9~ Ik gebruik hem zelf samen met een Logitech Marbleman+ en wil niks anders meer.

Zie http://www.pcextremes.com/reviews/controllers/mskeyboard/index.html

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Verwijderd

ms natural pro natuurlijk!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:34

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 22 februari 2001 13:50 schreef udenjpg het volgende:
Een Microsoft Natural Keyboard Pro.

Een ergonomisch toetsenbordje met een lekkere aanslag. En een vooreel van die ergoborden is dat ze zo'n grote spatiebalk hebben. En je krijgt er nog een twee USB poorten bij ook. :9~ Ik gebruik hem zelf samen met een Logitech Marbleman+ en wil niks anders meer.

Zie http://www.pcextremes.com/reviews/controllers/mskeyboard/index.html
Hoe lang duurt het nou voordat je aan zo'n ding went?? Ik heb er wel een paar keer bij een kennis noodgedwongen op moeten typen, maar volgens mij moet je half spastisch zijn om het als 'Natural' te ervaren :D Normaal typen gaat al moeilijk, en blindtypen kan ik helemaal wel vergeten. Heb nogsteeds gewoon het liefst alle knoppies bij elkaar op 1 plaat. Maar typt het misschien wel lekker als je er eenmaal aan gewend bent?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• DJ Buzzz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 18:56
KeyTronic ErgoForce

Perfect toetsenbordje. Niet te licht, niet te zwaar. Ik heb hem hier op allebei de pc's. Ik wil echt niet meer anders.

Verwijderd

Zit momenteel op een Trust Natural te kloppen maar de Cherry BlueLine schopt kont!!!

Waar kun je die hier in Nedrland kopen :9~

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
Ik heb thuis 2 cherry's en een no namer, op m'n werk ook een cherry, en een Gateway plank (welk merk dat is weet ik niet).
Voor de rest al veel andere toestenborden misbruikt, maar cherry blijft favoriet (en sterk, niet te slopen, de eerste heb ik nu al meer als 8 jaar en nog steeds zo goed als op de eerste dag! Lettertjes zijn ook goed slijtvast, niet zoals bij die goedkope zooi, die na 2 jaar al kaal zijn.
Pagina: 1