[Google] Mag niet zoeken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:46

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Sinds vandaag mag ik bij Google opeens niet meer zoeken. Google zou denken te maken te hebben met een botje of een virus/spyware:
Het spijt ons...

... maar uw zoekopdracht lijkt erg op een geautomatiseerd verzoek van een computervirus of spywaretoepassing. Om onze gebruikers te beschermen, kunnen we uw verzoek op dit moment niet verwerken.

We zullen uw toegang zo snel mogelijk herstellen, dus probeer het snel opnieuw. Als u vermoedt dat uw computer of netwerk is geïnfecteerd, kunt u in de tussentijd een viruscontroleprogramma of spywareverwijderingsprogramma uitvoeren om ervoor te zorgen dat uw systemen geen virussen en andere schadelijke software bevatten.

Als u deze foutmelding voortdurend ontvangt, kunt u het probleem mogelijk verhelpen door uw Google-cookie te verwijderen en de startpagina van Google opnieuw te bezoeken. Ga naar de online ondersteuning van uw browser voor browserspecifieke instructies.

Als uw gehele netwerk hierdoor wordt getroffen, kunt u meer informatie vinden in het Helpcentrum voor de zoekmachine van Google.

Onze excuses voor het ongemak. We hopen dat we u gauw weer zullen terugzien op Google.
Dit niet alleen op mijn PC, maar ook op de PC van mijn vader die hier aan het netwerk hangt.

Nou weet ik zeker dat ik geen virussen/spyware heb (vanwege gezond verstand, een goede mailcliënt (Thunderbird), een goede virusscanner en regelmatige spywarecontroles met Spybot en SuperAntispyware) maar voor de zekerheid heb ik zojuist Spybot Search & Destroy, SuperAntiSpyware en AdAware 2008 toch maar eens opnieuw gedraaid - noppes, niets gevonden. De PC van mijn vader heb ik gisteren toevallig nog gescanned en die was ook OK.

Voor de zekerheid heb ik ook nog maar de TrackMeNot addon van Firefox uitgezet, ook al voert die maar eens in het uur een random zoekopdracht uit wat dus zeker niet voor een "overbelasting" van zoekopdrachten via mijn IP kan veroorzaken.

Ik heb nu dus geen enkel idee waarom Google zoekopdrachten vanaf mijn IP wantrouwt.

Iemand enig idee?

[ Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 29-07-2008 23:43 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
Kijk eens wat bij de comments staat bij TrackMeNot:
Used to be great, but Google seems to be fighting back http://flickr.com/photos/mbierman/2535091888/

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je bent niet het enige slachtoffer volgens TrackMeNot.

Sowieso een vrij kansloze, paranoia plugin als je het mij vraagt, en vanwege statsvervuiling niet meer dan terecht dat je gebanned bent.

Ik denk dat je, na verwijdering van de plugin op alle PC's in je netwerk, gewoon even zal moeten wachten.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
Op die screenshot kon je gewoon een captcha invullen en kon je weer verder zoeken.. ik zie het probleem niet :)

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
CodeCaster schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 23:48:

Sowieso een vrij kansloze, paranoia plugin als je het mij vraagt, en vanwege statsvervuiling niet meer dan terecht dat je gebanned bent.

Ik denk dat je, na verwijdering van de plugin op alle PC's in je netwerk, gewoon even zal moeten wachten.
TrackMeNot is er sinds vanmiddag af. Vraag me af hoe lang het dan nog duurt eer je weer normaal kunt zoeken. Zou handig zijn als ze dat dan vermelden (zo van "The IP ban will be lifted after six hours" of zoiets).
WeeJeWel schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 23:50:
Op die screenshot kon je gewoon een captcha invullen en kon je weer verder zoeken.. ik zie het probleem niet :)
Het is niet echt handig (en ook irritant) om elke keer weer een captcha in te moeten vullen.

[ Voor 17% gewijzigd door Wildfire op 29-07-2008 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Of je laat Google weten dat je stout bent geweest en ze heel lief vragen of ze je willen deblokkeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Bitage schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 23:55:
Of je laat Google weten dat je stout bent geweest en ze heel lief vragen of ze je willen deblokkeren ;)
Was ik al geweest, maar dat liep alleen maar uit op FAQ's en nergens een contactformulier. Maar goed, de melding van Google geeft aan dat het een tijdelijke blokkering is dus ik zal maar afwachten.

Ik heb iig wel de makers van TrackMeNot even op de hoogte gebracht - kijken wat ze zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Je had even moeten kijken naar de Google Help Groep, daar kunnen ze je vast verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 13:44
CodeCaster schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 23:48:

Die stats staan ongeveer aan de basis van het businessmodel van Google. Grote kans dat het niet gaat om de hoeveelheid zoekopdrachten maar dat ze puur op zoek zijn naar dat soort 'hulpmiddelen'.

Wel grappig trouwens. Doe je je best om 'anoniem' te blijven bij Google, speel je je juist extra in de kijker.

Zelf heb ik het ook eens gehad. Toen moest ik eerst opbiechten wat ik had uitgespookt voordat ik weer toegang kreeg, met als laatste mailtje nog een vermanende boodschap.
Ik had toen een open proxy in een tijd dat internet me nog een veilige plaats leek. (Toen was Altavista ook nog dè zoekmachine. Al even geleden dus.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik heb in Firefox de Customizegoogle add-on aan staan.
Daar zit een optie 'anonymize the Google cookie UID' in. Uiteraard is dat geen middel tegen een profiler op IP niveau, maar wellicht beter dan niets.
Bovenstaande ban van Google heb ik nog nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

Argh, iemand bij ons op de zaak heeft blijkbaar ook TrackMeNot aanstaan. Alle 600 medewerkers krijgen nu die melding bij sommige zoektermen... fijn :X

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

BCC schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 11:20:
Argh, iemand bij ons op de zaak heeft blijkbaar ook TrackMeNot aanstaan. Alle 600 medewerkers krijgen nu die melding bij sommige zoektermen... fijn :X
Daarom moet je in bedrijven ook verbieden dat medewerkers zelf software installeren.
Weer een wijze les geleerd O-)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Probeer eens een zoekquerie uit te voeren door via www.hidemyass.com (een anonieme webbasedproxy) naar google te gaan.. Dan kun je kijken of het aan je IP ligt of niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik denk dat ze inderdaad je IP blokkeren. Ze gaan vast niet met ActiveX steeds kijken of je malifide programa's hebt draaien :p. En een proxy like hidemyass.com gef ik veel kans dat je wel kan zoeken (tenzij een pipo die die proxy gebruikt ook gebanned is :P)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

Brahiewahiewa schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 12:27:
[...]
Daarom moet je in bedrijven ook verbieden dat medewerkers zelf software installeren.
Weer een wijze les geleerd O-)
Ja, dan zal ik maar elke keer de systeembeheerder roepen als ik mijn gems wil updaten. Gelukkig heeft systeembeheer hier een stuk meer IQ punten dan een gemiddelde organisatie.

[ Voor 12% gewijzigd door BCC op 30-07-2008 13:31 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik kan nog steeds niet normaal zoeken... via een proxy werkt het wel ja, het is overduidelijk een IP-blokkering. Leuk dat je bij Google niet eens een e-mail adres of contactformulier voor dit soort zaken kunt vinden, ik heb nu maar het suggestie contactformulier gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
^^ Even een kickje ^^

Na ruim drie weken geprobeerd te hebben Google te bereiken om deze blokkering te laten verwijderen, heb ik nog steeds geen enkele reactie van ze gehad.

Ik heb gisteren dan ook maar bij mijn provider om een IP-wissel gevraagd i.v.m. deze situatie. Lang leve TweakDSL, het werd 's avonds meteen geregeld (wat een service) en ik kon weer normaal met Google werken.

Toch absurd dat je dit soort maatregelen moet treffen als je in deze situatie bent terecht gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 12:29

KRG

Dus nu heeft een onwetende klant van TweakDSL opeens het probleem? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je overigens ook al contact opgenomen met TrackmeNot?

Since this is not a support forum, you won't receive any help here, and your question may well disappear.

If you need support or have questions, please
a) Visit the TrackMeNot home page: http://mrl.nyu.edu/~dhowe/trackmenot/

b) Read the Help/FAQ section: http://mrl.nyu.edu/~dhowe/trackmenot/faq.html

c) Contact us directly...

Thank you!

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
BtM909 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 13:44:
Heb je overigens ook al contact opgenomen met TrackmeNot?

Since this is not a support forum, you won't receive any help here, and your question may well disappear.

If you need support or have questions, please

[...]
Had ik al gedaan, maar die konden er niets aan doen natuurlijk. Wel zouden ze TrackMeNot regelmatig aanpassen om zoiets als dit te voorkomen, maar ja daar had ik natuurlijk ook niets aan :)

Hun antwoord:
Thanks for the note... We are aware of this (recent) tactic on Google's part in which requests from a specific computer or IP address are denied after some frequency threshold has been reached (too many queries in too short a time). So far, a relatively easy workaround to has been to adjust TMN's frequency settings (in TrackMeNot->Options). We've found that setting the frequency relatively low (10-30 per hour) and enabling 'burst-mode' (the default on newer versions) not only avoids this problem but also betters mimics real human search activity. Please keep in touch and let us know if this resolves the problem...
De instellingen stonden bij mij gewoon op standaard, dus meer mensen zullen dit probleem gaan krijgen. En wat heb ik aan een "easy workaround" op het moment dat Google me al op de blacklist heeft gezet? :P
KRG schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 13:27:
Dus nu heeft een onwetende klant van TweakDSL opeens het probleem? :+
Hmmm, da's waar ook, daar had ik niet eens aan gedacht. FF Melden bij de TweakDSL'er die m'n IP heeft gewisseld, is wel zo netjes.

[ Voor 10% gewijzigd door Wildfire op 20-08-2008 13:54 ]

Pagina: 1