Toon posts:

Nieuwe DVD speler met touchscreen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben al een jaar in het bezit van een heerlijke auto, namelijk een Nissan Almera uit 2002. Aangezien ik erg van geluid hou zit daar nu ook een versterker in, in combinatie met een subwoofer. Ik gebruik nu ongeveer een half jaar een LG autoradio. Deze had ik gekocht omdat hier mijn versterker op aangesloten kon worden. Ook kon ik mp3'tjes afspelen. Deze radio is toen dacht ik verbonden met een ISO connector o.i.d. De man die dat voor me heeft geinstalleerd had toen nogal moeite met de remote van de versterker op de ISO-connector aansluiten. Goed, alles werkt nu al een hele tijd lang.

Nu heb ik doorgespaard en heb een prachtig mooie dvd-speler met 7'inch touchscreen gezien. Wat nu voornamelijk mijn vraag is; wordt dit op dezelde manier ingebouwd als een standaard cd/mp3 speler? Hieronder staat een voorbeeld van de aansluitingen van de DVD-speler. Touchscreen zit alsware in de DVD speler, dus ik denk dat ik die niet apart hoef aan te sluiten.

Afbeeldingslocatie: http://www.pyleaudio.com/el/PLTS75back.jpg

Alvast bedankt voor de interesse en eventuele reply! Top!

• Nozzie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-01 13:00
Welke radio is het precies? (merk/type)

Zo te zien aan het plaatje heb je er een verloop stekkertje voor nodig. Of je moet een beetje zelf gaan knutselen met de draadjes.

Verwijderd

Topicstarter
Gister bij Rijsbergen een DVD-Autoradio gekocht met 7'inch touchscreen. Echt vet! Ik en een vriend hebben het geprobeerd aan te sluiten alleen zijn tegen een paar problemen aangelopen. De verkoper zij al dat ze het bruine draad (parking) met de zwarte (massa) moesten solderen. Nou, we hebben dus niet gesoldeerd maar wel voor elkaar gekregen. Dit moesten we doen om er voor te zorgen dat het schermpje het ook doet als de handrem er af is.

Nouja goed, probleem 1:
Versterker wil niet aan gaan. De blauwe remote-draad is aangesloten op de blauwe draad van de ISO-connector. De versterker gaat met geen ene mogelijkheid aan. Waarschijnlijk moet ie op een andere draad?

probleem 2:
De radio heeft zo ongelooflijk veel draden dat de radio er niet geheel in past. Hebben jullie daar misschien tips voor?

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Kijk eens of er een Blauw-witte draad is te vinden. Check je aansluitingen op de versterker, en de aarde, aard die ook echt? Zekering nog heel?

Ik heb niets te melden.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

daar hebben ze het instructieboekje voor uit gevonden :) lees die eens door. Daar staat namelijk prima in beschreven per kabel wat zijn functie is ......... (zoals de antenne kabel / remote)

[ Voor 44% gewijzigd door Ray op 31-07-2008 21:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels is alles gelukt. Bleek dat de remote kabel er gewoon achter lag en de blauwe draad waar we het op aangesloten hadden van iets anders was. Kabels weggepropt en het beestje doet zijn werk prima! Dacht ik.. ik heb hiervoor een LG autoradio gehad en het geluid i.c.m. mijn versterker + subwoofer was geweldig. Dit doordat ik al tijd koos voor zijn voorgeinstalleerde equalizer instellingen. Mijn huidigde DVD-radio heeft dit niet. Natuurlijk een leuke uitdaging om zo goed mogelijk alles af te stellen. Hier voor moet ik even mijn tijd nemen.. dat is niet echt een probleem.

Als ik een gewoon cd'tje wil afspelen doet ie dit zoals het hoort. Alleen het is heel raar. Het lijkt wel alsof om de 8 seconden ongeveer het volume even omhoog gaat en daalt direct weer na 1 seconde. Dit blijft zo de hele CD doorgaan en is mateloos irritant. Iemand een idee wat voor probleem dit is?
Pagina: 1