PC op HDTV geeft zwart beeld.

Pagina: 1
Acties:

• Necrolyte
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

Necrolyte

Status: Undead

Topicstarter
Ik zit met een probleem waarvan ik de oplossing niet gevonden krijg.

Eerst de relevante specs:

Computer:
Windows Vista 32 bit (updated)
XTX GeForce 9800 GTX 512Mb (laatste drivers)

TV:
Philips 42pfl9732/10 (Laatste drivers)

Ik probeer mijn computer via de HDMI poort aan te sluiten (TV heeft geen dvi ingang) en doe dat via een gekochte HDMI kabel + een DVI->HDMI connecter die bij mijn videokaart zat.

Bij het installen gebruik ik mijn normale monitor (22" 1680x1050@60) anders kan ik natuurlijk niets aanpassen zonder beeld.

De normale instelling zou moeten zijn 1080p (ondersteund door TV) op 60Hz (60Hz wordt zelfs geeist in TV handleiding). Maar dit geeft niet meer dan een "Niet ondersteund video-formaat" error op mijn scherm. Heel soms krijg ik een fractie van een seconde de desktop op de plasma te zien maar daarna springt het weer op zwart beeld met error.

De volgende volgelijkheden heb ik al geprobeerd.
24, 25, 30, 59, 60HZ met alle resolutie combinaties.
1080p 1080i, 720p,1080/50 etc
Zelfs standaard monitor resoluties zoals 1024x768 en 800x600 maar niets lijkt te werken.

Wat me wel is opgevallen is dat als ik mijn computer restart ik wel alles op mijn plasma te zien krijg. (Bios gebeuren enzo).

Verder heb ik alle HDMI ingangen op TV geprobeert, auto scaling uitgezet op TV, 100HZ clear pixel uit etc.

Heeft iemand nog een idee of ervaring?

Windows is a 32-bit patch to a 16-bit GUI for an 8-bit operating system written for a 4-bit processor by a 2-bit company that can't stand 1-bit of competition.

Verwijderd

Eigenlijk wat jij doet zou gewoon moeten werken want ik computer al jaren zonder monitor.

Je kan proberen om een andere adapter en kabel te nemen.
Probeer als het mogelijk is verschillende combinaties uit.
Ik heb zelf een kabel van Profigold dvi---->hdmi.
Dit is een stuk kabel met de juiste connectors er al aan.

Je heb natuurlijk ook al in het Nvidia control panel gekeken?

• sokar24
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-01-2024
Dit heb ik ook gehad, wat voor hdmi kabels gebruik je? 1.1? 1.2? 1.3? Bij mijn tv moest ik 1.3 hebben voordat alles goed ging werken, anders had ik zwart beeld.

[ Voor 85% gewijzigd door sokar24 op 30-07-2008 10:49 ]

• Necrolyte
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

Necrolyte

Status: Undead

Topicstarter
De kabel die ik bij BCC heb gehaald:

Monster 300 for HDMI 2 m. length - 6.56 ft. (HDMI300-2M)

Wat me nu inderdaad opvalt op de verpakking is dat het maximaal 1080i resolutie aankan maar wel een extra stickertje met "1080p gecertificeerd" erop geplakt zit.

Ik zal deze eens opruilen en kijken wat het resultaat is.

Windows is a 32-bit patch to a 16-bit GUI for an 8-bit operating system written for a 4-bit processor by a 2-bit company that can't stand 1-bit of competition.