• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:39

Ch3cker

Testlab Teamlead
Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een mooi moederbordje, waarmee ik de mogelijkheid van CrossFire wil hebben, en dus 2 PCI-e x16 2.0 sloten met de volledige 16 lanes tot beschikking wil hebben. Aangezien hier niet echt duidelijkheid over is in de Pricewatch statistieken (Hoeveel lanes een slot tot beschikking heeft), en de asus site ook geen uitkomst bied wat dat betreft vraag ik het hier maar.
Ik ben dus op zoek naar een X38 bord, want dat is volgens mij de enige oplossing (Buiten een duurdere X48 om dan) als ik de bovengenoemde features wil hebben. Mijn oog viel op de Asus P5E3. Van de Deluxe versie staan ook drie versies in de pricewatch, met zeer uiteenlopende prijzen. Niet echt duidelijk. Maar mijn vraag is dus of de P5E3 nou wel of geen 2 PCI-e x16 2.0 slots met 16 lanes elk tot zijn beschikking heeft.

Gezien de chipset (X38 dus) zal het wel zo zijn dat de P5E3 wel 2 slots met 16 lanes kan voorzien, maar de vraag is dan nog of het PCI-e 2.0 is. Volgens de alternate site bijvoorbeeld niet. Volgens tweakers.net wel.

Hoop dat iemand hier antwoord op weet. Misschien kijk ik wel over die specificatie heen ergens hoor, maar t is mij allemaal erg onduidelijk.

Ch3cker

edit : Op de site van asus staat wel dat het bord PCI-e 2.0 ondersteund, maar niet of dat bij alle twee de sloten zo is. Dat van PCI-e 2.0 staat namelijk ook vermeld als er maar 1 slot PCI-e 2.0 is en de andere 1.1.

[ Voor 18% gewijzigd door Ch3cker op 29-07-2008 22:38 ]

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:39

Ch3cker

Testlab Teamlead
Topicstarter
Heb het inmiddels zelf al gevonden.., sorry.
Niet goed gelezen, maar ik was er al een paar dagen mee bezig.
Topic mag verwijdert worden!

@ Hieronder, ja.., je hebt gelijk.

Het antwoord is dat dit moederbord inderdaad PCI-e 2.0 op allebei de x16 sloten heeft, en dat allebei de sloten ook 16 lanes tot beschikking hebben.
Dit weet ik inmiddels door bij de product pagina van asus, links bovenin op specificaties te klikken. als je de link bij de pricewatch volgt krijg je de 'overview' pagina. Bij de specificaties staat :

2 x PCIe 2.0 x16 (both @ x16 mode) supports CrossFire Technology

[ Voor 62% gewijzigd door Ch3cker op 30-07-2008 00:13 ]

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Het wordt vaak gewaardeerd dat als je zelf al het antwoord hebt gevonden deze ook gelijk even mede te delen, zodat je hier eventueel anderen ook mee kunt helpen :)