Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] herinstallatie lukt niet door kapotte diskdrive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik heb een probleem. Ik heb een Dell Dimension 8300. Nou wil ik mijn Windows Xp Home opnieuw installeren. Via de cd van Dell kan ik in de windows setup komen, maar als ik dan de optie installeren kies zegt hij dat hij vaste schijf kan vinden. Nou kan dit kloppen omdat er een SATA schijf in zit. Ik moet deze drivers eerst appart installeren om te zorgen dat de drive herkent wordt. Het probleem is alleen dat deze drivers op een floppy staan en de floppy drive van deze computer overleden is. Nou heb ik wel al een USB floppy drive gevonden en aangesloten, maar deze wordt weer niet herkent als ik via F6 in de windows setup de drivers wil installeren.

Mijn vraag is dus eigenlijk heel simpel:
Hoe krijg ik het voor elkaar dat mijn USB floppy driver herkent wordt, zodat ik de SATA drivers kan installeren, zodat ik mijn pc kan formateren. Of is er een andere manier om deze drivers te installeren zonder floppy drive?

Hoop dat het antwoord ook zo simpel is :P

Alvast bedankt voor de hulp!

Sepjs

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10

DukeBox

loves wheat smoothies

Als je even een zoek poging waagt if zelfs in de FAQ kijkt... dan was dit topic niet nodig geweest,

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je kan toch proberen het gedeelte wat op de floppy staat op een cd te branden?

Usb-floppydrive aan een computer die wel werkt en dan de boel branden, cd in je dell stoppen en proberen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Driver slipstreamen op je XP cd en je hebt geen FDD meer nodig. Wil je een USB FDD gebruiken dan is het handig om de legacy storage support aan te zetten.
Wiethoofd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 22:35:
Je kan toch proberen het gedeelte wat op de floppy staat op een cd te branden?

Usb-floppydrive aan een computer die wel werkt en dan de boel branden, cd in je dell stoppen en proberen.
Ehh, nee, dat gaat natuurlijk niet. Tenzij je een manier hebt om een cdrom station als A: te mounten.

[ Voor 56% gewijzigd door TERW_DAN op 29-07-2008 22:36 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Terw_Dan schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 22:35:
Driver slipstreamen op je XP cd en je hebt geen FDD meer nodig. Wil je een USB FDD gebruiken dan is het handig om de legacy storage support aan te zetten.
En voor je vraagt hoe te slipstreamen: NLite. Dan heb je alle zoektermen die je nodig hebt om het verder zelf te doen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11 22:26

ThaHandy

Discovery Channel

naar mijn weten werken niet alle USB FDD's onder XP setup

ik kan je wel vertellen dat een DELL USB FFD's wel werkt onder setup :)

wel de onboard FDD uit zetten

[ Voor 11% gewijzigd door ThaHandy op 29-07-2008 22:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp alvast!
ThaHandy schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 22:41:
naar mijn weten werken niet alle USB FDD's onder XP setup

ik kan je wel vertellen dat een DELL USB FFD's wel werkt onder setup :)

wel de onboard FDD uit zetten
De onboard FDD uitzetten heb ik al geprobeerd, maar dan nog wordt mijn USB FDD niet herkent. Het is dus geen DELL FDD.

Kan je ook slipstreamen met zo'n DELL resource disk waar je XP opnieuw mee kunt installeren of moet ik dan ergens een ISO vandaan halen?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik denk wel dat het lukt als zo'n Dell restoredisk gewoon een XP is met een prut aan dingen erbij. Probeer het gewoon eens uit zou ik zeggen. Een ISO downloaden kan natuurlijk altijd nog

Verwijderd

Je kunt de harddisk ook op compartible modus (of gewoon de raid functie uitzetten) zetten in de bios, dan ziet windows hem gewoon als een "pata" disk.

Verwijderd

En een floppydrive lenen of kopen is geen optie? Lijkt me een stuk makkelijker en sneller.

Als je 1 harddisk hebt kun je ook eens kijken of je met de bios in kunt stellen dat hij niet SATA(RAID) maar SATA(IDE) ziet 9 van de 10 keer wordt je schijf dan wel herkend. tijdens typen al hierboven vermeld.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2008 08:19 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10

DukeBox

loves wheat smoothies

Terw_Dan schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 08:04:
Ik denk wel dat het lukt als zo'n Dell restoredisk gewoon een XP is met een prut aan dingen erbij.
Het is gewoon XP op 2 OEM$ ID files na.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

DukeBox schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 09:17:
[...]

Het is gewoon XP op 2 OEM$ ID files na.
Ah, dat stelt dus geen fluit voor. Dan moet het daar ook mee lukken, want voor zover ik weet kun je de OEM$ ID dingen gewoon mee slipstreamen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info alvast. Heb al wat informatie over dat nLite gevonden en gelezen, dus ik ga het vanavond nog maar eens proberen.

Nou alleen nog alle drivers gaan zoeken om die er meteen op te zetten.

Jullie horen het wel weer...

Edit: Ik heb het ondertussen voor elkaar gekregen met nLite. Alleen mis ik nog een paar drivers...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2008 19:03 ]

Pagina: 1