Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[IE7] Downloaden van files werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:45
Ik zit met een heel vreemd probleem wat ik niet opgelost krijg. Als ik op een website een link aanklik (wat linkt naar bijvoorbeeld een .exe file), dan doet Internet Explorer 7 niets. Er verschijnt geen pop-up met de vraag of ik het bestand wil openen of opslaan.

Wat Internet Explorer 7 doet, is een nieuwe pagina laten zien met linksboven in de hoek een image icoontje. Ook staat er nadat de nieuwe pagina is ingeladen "gereed" in de statusbalk. In de adresbalk staat de goede url naar het bestand. Wat wel werkt, is rechtsklikken op de link en kiezen voor "opslaan als". Helaas werkt dit alleen niet altijd omdat sommige sites dit niet ondersteunen. Erg vervelend dus...

Afbeeldingslocatie: http://www.n1ck.nl/ie.png

Wat ik tot nu toe geprobeerd heb is Internet Explorer 7 opnieuw in te stellen. Dit kan in de internet opties bij een bepaald tabblad. Helaas werkte dit niet. Ook heeft het helaas geen nut gehad om alle tijdelijke internet bestanden te verwijderen en daarna de index.dat te verwijderen. Internet Explorer 7 opstarten zonder invoegtoepassingen werkte helaas ook niet. Tevens het in- of uitschakelen van de Google toolbar had ook geen nut. Ook heb ik nog phishing en een optie voor browser uitbreidingen van derden uitgeschakeld. Helaas mocht dit ook niet baten.

De pc is naar mijn idee helaas spyware- en virusvrij. Heb namelijk gisteren nog diverse scans laten draaien en een aantal spyware entries verwijderd.

Google geeft helaas weinig bruikbare resultaten. Ook hier op GoT heb ik nog gezocht, maar helaas stonden geen topics over mijn probleem. Iemand een idee om dit op te lossen?

• n1ck
Iemand enig idee? De pc is namelijk niet van mezelf, maar voor m'n opa en die zit nu zonder computer en zou hem graag terug willen. :)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
n1ck schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 21:41:
De pc is naar mijn idee helaas spyware- en virusvrij. Heb namelijk gisteren nog diverse scans laten draaien en een aantal spyware entries verwijderd.
Wat te rigoreus huisgehouden wellicht? Ik zie sowieso niet waarom je met zoiets door zou willen werken; dan zou ik nog veel eerder een her-install doen (trust me, da's altijd mijn laatste optie in alle andere gevallen, maar als het virussen en spyware betreft....). Je weet nooit 100% zeker of alles wel netjes/goed verwijderd is of dat er nog resten rondzwerven. En je IE probleem lijkt me dan ook haast zeker aan dit probleem gerelateerd.

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 30-07-2008 15:04 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• n1ck
Ja, ik zou liever ook een herinstall doen, maar m'n opa wil graag als zijn programma's behouden i.v.m. aanschafte licenties ervoor. Deze licenties zijn ook erg oud (omdat hij een upgrade heeft gedaan naar Vista i.p.v. een nieuwe install) en vaak heeft hij de codes via mail ontvangen. Volgens mij heeft hij deze niet meer en daarom wil hij dus liever geen herinstall.

Zometeen dan opnieuw laten scannen op virussen/spyware, dit maal in veilige modus.. misschien dat dat wat uithaalt.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
n1ck schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 15:47:
Zometeen dan opnieuw laten scannen op virussen/spyware, dit maal in veilige modus.. misschien dat dat wat uithaalt.
Prima, maar verwacht niet dat daarmee automagisch je IE gefixed is ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• n1ck
RobIII schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 15:49:
[...]

Prima, maar verwacht niet dat daarmee automagisch je IE gefixed is ;)
Dat verwacht ik ook niet, maar ik zou eigenlijk niet weten hoe ik dat dan wel zou moeten fixen. Het is jammer dat als je bijvoorbeeld bij google zoekt op IE7 download ofzo, dat je zoveel hits krijgt omdat natuurlijk de zoekterm zo breed is. Het probleem is dus dat ik het probleem niet specifiek kan omschrijven zodat Google me verder kan helpen.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Installer voor developers downloaden en IE7 herinstalleren, werkt ;)

Wabbawabbawabbawabba

• JW1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 11:29

JW1

Gebeurd dit bij elk bestand dat je wilt downloaden?
Om te testen:
BIN-bestanden - 100mb.bin
EXE-bestanden - Firefox Setup 3.0.1.exe
ZIP-bestanden - 7za457.zip
Misschien probeert Internet Explorer deze bestanden wel zélf te openen. Probeer eens de bestandsextensies goed te zetten (Openen met..).
Kan Internet Explorer hergeinstalleerd worden onder Windows Vista, probeer daar eens op te zoeken?
Als laatste redmiddel (afgezien van re-install) kun je het probleem proberen te omzeilen met Firefox of Opera als webbrowser te gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door JW1 op 30-07-2008 16:06 ]

• n1ck
JW1 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:03:
Gebeurd dit bij elk bestand dat je wilt downloaden?
Om te testen:
BIN-bestanden - 100mb.bin
EXE-bestanden - Firefox Setup 3.0.1.exe
ZIP-bestanden - 7za457.zip
Misschien probeert Internet Explorer deze bestanden wel zélf te openen. Probeer eens de bestandsextensies goed te zetten (Openen met..).
Kan Internet Explorer hergeinstalleerd worden onder Windows Vista, probeer daar eens op te zoeken?
Als laatste redmiddel (afgezien van re-install) kun je het probleem proberen te omzeilen met Firefox of Opera als webbrowser te gebruiken.
Heel vaag; bij het .bin bestand krijg ik netjes een popup of ik hem wil openen of opslaan. Het linkje naar de .zip is down, dus ik heb even de zipfile van Foxit reader proberen te downloaden en dit gaat ook gewoon. Zodra ik de .exe wil downloaden dan krijg ik dus weer hetzelfde als bovenstaande screenshot (linksboven in de hoek zo'n klein plaatje van een image).

Daarna even gekeken waar ik kon zien waarmee .exe geopend wordt. Volgens mij moet dat onder start -> standaardprogramma's -> een bestandstype of protocol aan een programma koppelen. Hier staat alleen geen .exe bij (ook niet op mijn eigen workstation btw). Heel vreemd...

[ Voor 15% gewijzigd door n1ck op 30-07-2008 16:49 ]

• n1ck
Iemand nog enig idee?

Verwijderd

probeer je opa firefox te leren?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 17:37

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Maak een andere gebruiker aan, kijk of die hetzelfde probleem heeft.

This footer is intentionally left blank

• n1ck
Mja, niet echt een optie. Ik zal eens kijken of er een IE7 skin is voor FireFox. Als dat het geval is dan is het misschien wel een optie. Mijn opa wil namelijk graag IE7 blijven gebruiken omdat hij gewend is aan IE (en nu al een tijdje aan IE7).
ajhaverkamp schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 14:21:
Maak een andere gebruiker aan, kijk of die hetzelfde probleem heeft.
Dat heb ik al gedaan; als ik inlog als Administrator blijft het precies hetzelfde. Of dit nou in normale modus of veilige modus is.

Iemand anders misschien nog een goed idee wat ik kan proberen?

Verwijderd

[Vista} Heb hier het zelfde probleem (sinds februari) destijds Firefox er op gezet, tijdje goed gegaan toen Google Chrome geïnstalleerd en na een paar dagen kon ik met deze browser niet eens meer een pagina bekijken (okee het is beta, en dan kan je het een & ander verwachten) goed ik ga weer gebruik maken van Firefox.
Maar helaas het is niet meer mogelijk om bestanden te downloaden........ :X

Verder werkt m'n pc goed en een herinstallatie vindt ik te eenvoudig om 1 probleem op te lossen. 8)7
Pagina: 1