Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

KPN weigert non linesharing (kaal koper) aanvraag.

Pagina: 1
Acties:

• xenomatrix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-03 16:22
Omdat ik een bedrijf aan huis wil gaan beginnen, wil ik twee afzonderlijke breedbandverbindingen hebben.
Momenteel gebruik ik De Digitale Stad ADSL (www.dds.nl) voor prive en Casema (nu Ziggo) voor werk.
De DDS-ADSL verbinding gaat via de enkelvoudige POTS telefoonlijn, waar ook een KPN telefoonabbo aan hangt, linesharing dus.
Aangezien ik aan een enkel KPN telefoonabbo genoeg heb, en de rest via VOIP wil doen, en even baal van Ziggo, heb ik dus een non-linesharing aanvraag, (z.g. kaal koper) aanvraag gedaan bij XS4ALL. Er waren in huis vroeger nl. twee analoge lijnen beschikbaar, een ervan is twee jaar geleden opgezegd.
Wat schetst mijn verbazing, KPN weigert pertinent deze kaal-koper-lijn ter beschikking te stellen,
zelfs niet tegen betaling van alle gangbare non-linesharing kosten.
Mijn vraag: Mag KPN mij dwingen om bij hen een (tweede) analoog telefonieabbo af te nemen alleen
om een tweede ADSL verbinding op te starten, Of is dit illegale koppelverkoop?
Op consuwijzer en de OPTA kom ik er niet uit, iemand idee?

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:44
Geen idee, maar voorzover ik weet is een kaalkoper abbo tien euro per maand en een belbudget van kpn dus een line scharing situatie ook.
Waarom dan niet gewoon die line share situatie en dan de extra telefoon lijn gewoon niet aansluiten op een toestel? Gevolg is enkel dat degene die ooit dat nummer verkrijgt via een nummer generator / klant bestand van kpn gewoon niemand te pakken krijgt.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-11 17:28
Als het goed is moet KPN de oplevering van een dedicated DSL-aansluiting op je tweede aderpaar gewoon toestaan. Ik zou als ik jou was de OPTA bellen, of als uiterste oplossing idd een BelBudget op laten leveren op je tweede aderpaar

• xenomatrix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-03 16:22
Het gaat niet echt om het geld wat ermee gemoeid is, ik weet dat de non-lineshare bijdrage
zowat evenhoog is als het goedkoopste abbo, maar het is meer een principevraag
mbt koppelverkoop, vandaar deze posting........

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-11 18:43
xenomatrix schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 21:32:
Omdat ik een bedrijf aan huis wil gaan beginnen, wil ik twee afzonderlijke breedbandverbindingen hebben.
Momenteel gebruik ik De Digitale Stad ADSL (www.dds.nl) voor prive en Casema (nu Ziggo) voor werk.
De DDS-ADSL verbinding gaat via de enkelvoudige POTS telefoonlijn, waar ook een KPN telefoonabbo aan hangt, linesharing dus.
Aangezien ik aan een enkel KPN telefoonabbo genoeg heb, en de rest via VOIP wil doen, en even baal van Ziggo, heb ik dus een non-linesharing aanvraag, (z.g. kaal koper) aanvraag gedaan bij XS4ALL. Er waren in huis vroeger nl. twee analoge lijnen beschikbaar, een ervan is twee jaar geleden opgezegd.
Wat schetst mijn verbazing, KPN weigert pertinent deze kaal-koper-lijn ter beschikking te stellen,
zelfs niet tegen betaling van alle gangbare non-linesharing kosten.
Mijn vraag: Mag KPN mij dwingen om bij hen een (tweede) analoog telefonieabbo af te nemen alleen
om een tweede ADSL verbinding op te starten, Of is dit illegale koppelverkoop?
Op consuwijzer en de OPTA kom ik er niet uit, iemand idee?
Ik zat in dezelfde situatie. Ik kon bij telfort geen kaal koper aanvragne bij m'n flat omdat KPN de lijn niet vrij wilde geven. Omdat ik geen zin had in gedoe, heb ik maar internet extra bij KPN over kaalkoper aangevraagd.