Importeren uit Amerika

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-06 21:00
Zijn hier mensen die ervaring hebben met het importeren van hardware producten uit Amerika?

Ik heb een setje aan hardware wat ik wil bestellen (24" monitor, Boxen, Toetsenbord, Muis), in een Nederlandse winkel kom ik op > 900 euro uit.

Bestel ik dezelfde producten op Amazon.com, dan kom ik op 580 euro uit.

Nu las ik dat je importbelasting moet betalen, maar als ik hier kijk: http://www.dollarwinkel.n...-kopen-online-amerika.php

Zie ik qua importbelasting achter de computer 0% staan, dit hoeft dus lijkt mij niet. Wel komt er alsnog BTW over. Tenminste dat neem ik aan (hoewel je ook al VAT betaald) van 19%, dan kom ik op +-700 euro uit.

Dat is nog 200 euro goedkoper.

Zijn er dingen die ik over het hoofd zie, of? :)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:45

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
=> SF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
offtopic:
Dr was een shopping forum? Woa :) Die is me nog nooit opgevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Nee, ik denk dat je dat wel redelijk goed ziet. Natuurlijk zijn de verzendkosten ook pittig, houd daar rekening mee.

Voor zover ik weet zou je ook de belasting die je in de VS betaalt terug kunnen vorderen, maar hoe dat in z'n werk gaat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:33
- Garantie kan problematisch zijn, grote kans dat <insert merk> in europa geen garantie (wil) geven op US modellen
- Verschillen in voedingsspanning? (al is dat vaak voor een monitor geen issue, geschakelde voedingen zijn vaak universeel)
- Verzendkosten/verzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Ik ben wel benieuwd hoe dat in zijn werk gaat dan :) Dan compenseert dat weer mooi met de BTW.
DJSmiley schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 20:42:
- Garantie kan problematisch zijn, grote kans dat <insert merk> in europa geen garantie (wil) geven op US modellen
- Verschillen in voedingsspanning? (al is dat vaak voor een monitor geen issue, geschakelde voedingen zijn vaak universeel)
- Verzendkosten/verzekering?å
Goed punt, ik moet een universele adapter halen ;)

[ Voor 70% gewijzigd door ZpAz op 29-07-2008 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-05 15:25
Ik weet niet wat je wil kopen, maar een bedrijf als bijvoorbeeld Acer levert precies dezelfde monitoren in NL als in de VS. Ik kreeg er zelfs een amerikaanse stekker bij, dus garantie? Mwah

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
De producten op spanning zijn een Benq monitor, en een Parrot box setje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 20:00
VAT is engels. Amerikaanse staten kennen sales tax maar die is vaak erg laag en die hoef jij eigenlijk niet te betalen. Als op computer apparatuur inderdaad 0% invoer zit dan heb je btw te betalen over het orderbedrag plus verzendkosten.

Verder heb je inderdaad kans dat je geen garantie hebt van de europese vestiging. Amazon zal wel garantie geven maar als bijv. dat 24" scherm DOA is dan ben je met omruilen al snel het prijsverschil weer kwijt.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

CherandarGuard schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 20:40:

Voor zover ik weet zou je ook de belasting die je in de VS betaalt terug kunnen vorderen, maar hoe dat in z'n werk gaat weet ik niet.
Sales tax gaat per staat, dus vaak betaal je dat niet omdat je niet laat versturen naar een staat waar sales tax geld (niet alle US staten hebben (dezelfde) sales tax)

Maar shipped amazon US wel naar NL/BE?
Of doe je het via een tussenpersoon in de US?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:19

lasharor

7 december 2004

Sinds wanneer verzend Amazon buiten Amerika?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Okee, dat doet ie dus niet, maar je kan zo'n adres huren voor 90 dollar in het jaar die het voor je verstuurd :)

Zo ver was ik ondertussen, maar zijn er mensen die er daadwerkelijk ervaring mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ZpAz schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 20:57:
Okee, dat doet ie dus niet, maar je kan zo'n adres huren voor 90 dollar in het jaar die het voor je verstuurd :)

Zo ver was ik ondertussen, maar zijn er mensen die er daadwerkelijk ervaring mee hebben?
nope als ik iets uit de US laat komen doe ik dat via lui die daar wonen...

amazon.co.uk verzend waarschijnlijk wel naar NL maar is waarschijnlijk een stuk duurder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:09

Smarron

The bend

Ik heb in een ver verleden veel DVD's bij Amazon.com besteld. Ook altijd ontvangen. Misschien dat het nu veranderd is.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:34

paQ

DVD's en boeken worden meestal ook wel verzonden vanuit de VS, amar het wordt anders als die om producten gaat waar importeurs voor verantwoordelijk zijn en garantie moeten (kunnen) verlenen.

Probeer maar eens een horloge via amazon.com te kopen.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
DVD's en gadgets kan play.com interessant zijn. Prettige van die winkel is dat verzendkosten al in de prijs zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Naja, het gaat mij dus om technische producten, geen dvd's ofzo :)

En de garantie, naja, die proef neem ik dan maar op de som.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Hoe zit het dan bijvoorbeeld met het kopen op amazon.co.uk?

Vanuit engeland iets kopen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:43
Wijnands schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 21:28:
DVD's en gadgets kan play.com interessant zijn. Prettige van die winkel is dat verzendkosten al in de prijs zitten.
zitten er dan wel nederlandse ondertitels bij?! Als iets £16.99 is, hoe veel euro is te dan?!
Play.com is alleen creditcard toch?

[ Voor 12% gewijzigd door Deef_K op 29-07-2008 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:09

Smarron

The bend

Play.com is alleen creditcard ja. Je moet bij elke DVD even goed naar de extra info kijken. Heel wat films hebben gewoon Nederlandse ondertiteling. Ik heb er al een hele zooi vandaan, vaak goedkoper dan in Nederland.

Even de huidige wisselkoers raadplegen. :)
Je kunt bij Play overigens ook de prijs in Euro's laten weergeven, dat is net zo handig.

[ Voor 11% gewijzigd door Smarron op 29-07-2008 22:53 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Mja, zijn er mischien winkels die wel elektronica versturen vanuit amerika?

Want je kan wel zo een adres in amerika huren voor 100 dollar per jaar die het voor je doorstuurt, maar de verzendkosten voor een pakket van 10 kilo kwam dan op 120 dollar te liggen, en dan ben ik dus 220 dollar in totaal kwijt voor alleen de verzending. En dan ben ik het voordeel al weer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:40

HaTe

haat niet

In de CompeterIdee Nr 14 van 2008 staat hier meer over.
En dat adres in amerika betaal je toch per maand? $15 dollar is dat volgens mij.. dus 120 + 15 = 135 dollar = 86 euro
USA mailing address

[ Voor 21% gewijzigd door HaTe op 30-07-2008 00:24 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarsine
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-05 20:07
Beste mensen,

Het is heel eenvoudig. Wanneer je importeert uit de USA dan dien je rekening te houden met een aantal zaken:
  • Electronische apparatuur werkt in de USA op 110 volt. Aangezien bij ons alles 220 volt is moet je, om deze apparatuur in NL/B te kunnen gebruiken, een zgn. stepdown converter gebruiken die van ons hogere voltage 110 volt maakt. Sommige apparatuur (bijv. Sony's PS3) heeft een multinorm voeding die zowel voor 220 als 110 geschikt is, maar dit varieert zogezegd per apparaat.
  • Wanneer je uit de USA spullen laat versturen dan ben je gehouden aan een zogenaamd import drempelbedrag. Wanneer je boven dit drempelbedrag komt (nu 22 euro, per 1 december 150 euro) dan zal de douane een invoerrechten, accijns en btw heffen.
  • Garanties en zekerheid zijn bij aanschaf in de USA minder dan het ophalen bij de winkel op de hoek. Als je apparaat onderweg beschadigd raakt, of na een half jaar kapot gaat, dan is het wat lastiger op te lossen dan wanneer je 'm bij de winkel op de hoek haalt.
Mochten bovenstaande punten niet bezwaarlijk zijn -voor mij in ieder geval niet- dan kun je met hartelust importeren. Winkels die niet naar NL/B versturen kunnen omzeild worden via postbus constructies (MyUS, Usabox ed), Ebay of via een woman-in-the-middle - fromus2eu 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

naarsine schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 11:36:
of via een woman-in-the-middle - fromus2eu 8)
http://www.rtl.nl/(vm=/ac...ppen_uit_vs.avi_plain.xml

Slim idee :)

Wel grappig ik woon in Reading UK en dat is in de (royal) county of Berkshire, en wat zie ik in dat filmpje, hoe heet de mall daar in Reading PA? juist de Berkshire mall...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
naarsine schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 11:36:
Wanneer je boven dit drempelbedrag komt (nu 22 euro, per 1 december 150 euro) dan zal de douane een invoerrechten, accijns en btw heffen.
Heb je toevallig een bron voor de verhoging van het drempelbedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:33
Wijnands schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 13:22:
[...]

Heb je toevallig een bron voor de verhoging van het drempelbedrag?
Is onlangs in de media geweest en ook hier een topic over geweest.

Internetaankopen buiten EU worden goedkoper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
HaTe schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 00:19:
In de CompeterIdee Nr 14 van 2008 staat hier meer over.
En dat adres in amerika betaal je toch per maand? $15 dollar is dat volgens mij.. dus 120 + 15 = 135 dollar = 86 euro
USA mailing address
Bij een dergelijke constructie wordt het pakket vaak als "gift" verstuurd. (the woman in the middle niet overigens).
Dit is in feite dus belastingsontduiking.
Maar hoe groot is de kans eigenlijk dat een dergelijk als gift verstuurd pakket alsnog door de douane onderschept wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
Vraag ik me nu ook af, hoe zit het nou met dat GIFT verhaal?

Iemand ervaring mee?

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143285

Een keer een pakket ontvangen wat door een amerikaanse ebayer was verstuurd. Pakket was ook aangegeven als gift. Het ging om 2e hands spullen. Maar ik moest gewoon zelf een factuur maken en doorsturen naar de douane, anders kreeg ik het pakket niet! Ik kon hoog of laag springen en zeggen dat het 2e hands was, gekocht op ebay voor weinig etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
Anoniem: 143285 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 12:08:
Een keer een pakket ontvangen wat door een amerikaanse ebayer was verstuurd. Pakket was ook aangegeven als gift. Het ging om 2e hands spullen. Maar ik moest gewoon zelf een factuur maken en doorsturen naar de douane, anders kreeg ik het pakket niet! Ik kon hoog of laag springen en zeggen dat het 2e hands was, gekocht op ebay voor weinig etc. etc.
Ok, en is dit kort geleden of wat langer?? En wat voor verzending?? Ik heb ergens gelezen dat hoe langer de verzendmethode, hoe minder controle...

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Pagina: 1