[ervaringen] PC upgrade, tips/meningen

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views

• brianb
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-03-2023
Mijn schoonbroertje heeft langzamerhand genoeg van zijn singlecore pc'tje. Nieuwste spellen lopen gewoon niet meer en stotteren. Ik ben bezig voor hem met een nieuw systeem, maar zit met enkele dilemma's.
Beginnend met het dilemma: core2duo of quadcore. Overal waar ik zoek op internet raden ze aan om nu nog core2duo te pakken omdat quad core pas over paar jaar de volle power geeft.
Het gaat hem puur om de nieuwste games te spelen. Zelf heb ik dit samengesteld en zou graag jullie mening horen:

- OCZ 600W StealthXStream ATX2.2 voeding
- Asus P5N-E SLI (heb SLI gepakt met het oog voor de toekomst mocht hij zn VGA willen upgraden kan hij dat doen door ze in SLI te zetten. Ook ondersteunt het moederbord quad core, dus ook voor de toekomst)
- Core2duo E8400 (2x3ghz , 2x3mb cache)
- 2x2GB 800Mhz kingston geheugen
- Asus PCI-E 9600GT kaart met 1GB geheugen

Kast doet er niet toe, HDD heb ik nog voor hem, en de rest van de randapparatuur neemt hij gewoon mee.

Het belangrijkste waar ik rekening mee heb gehouden, naar mijn mening, is dat ik SLI kan toepassen in de toekomst en dat er een quad core ondersteuning is. Zo hoeft het niet zo te zijn dat hij over 2 jaar weer een nieuwe PC moet kopen omdat bepaalde spellen niet meer lopen.

Budget is rond de 450,- en hier zit ik ongeveer een euro of +/-20 boven. Dat is ok.

Alvast bedankt voor jullie mening.

ps: ik wilde zelf XP erop zetten, aangezien ik (nog) niet zo'n fan van vista ben), maar aangezien dit best een 'Kanon' is, weet ik niet of ik alle prestatie eruit haal die eruit te halen valt: DX10 etc..
Voor vista moet het dus ook wel voldoen lijkt me.

[ Voor 8% gewijzigd door brianb op 29-07-2008 20:07 ]

• brianb
Heb zojuist even de QVL van dit moederbord bekeken, maar ik zie helaas nergens uberhaupt een 2GB module staan. alleen maar 1GB..iemand ervaring hiermee?

http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie Ik wil mijn PC upgraden, waarmee? en de rest van de CSL FAQ, dit zijn dingen die je gewoon zelf kunt uitzoeken. Gebruik ook de zoekfunctie, er staan zat topics over deze vragen op GoT :)

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 29-07-2008 20:19 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• brianb
gambieter schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 20:19:
Zie Ik wil mijn PC upgraden, waarmee? en de rest van de CSL FAQ, dit zijn dingen die je gewoon zelf kunt uitzoeken. Gebruik ook de zoekfunctie, er staan zat topics over deze vragen op GoT :)
Dat hoef ik allemaal niet te weten. Ik wil alleen graag feedback van mensen die bekend zijn met zo'n setup en het met me eens zijn over mijn redenaties..

'Hoe ik een pc samenstel' weet ik wel.

[ Voor 4% gewijzigd door brianb op 29-07-2008 20:23 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

brianb schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 20:22:
Dat hoef ik allemaal niet te weten. Ik wil alleen graag feedback van mensen die bekend zijn met zo'n setup en het met me eens zijn over mijn redenaties..
Het blijft een boodschappenlijstje. Je vraag over Quad vs DualCore is al heel vaak besproken op GoT, en is best te vinden met de zoekfunctie.

Zelf zou ik de harde schijf trouwens ook vervangen en een RAID0 systeem maken, als snelheid van belang is.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• brianb
gambieter schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 20:28:
[...]

Het blijft een boodschappenlijstje. Je vraag over Quad vs DualCore is al heel vaak besproken op GoT, en is best te vinden met de zoekfunctie.

Zelf zou ik de harde schijf trouwens ook vervangen en een RAID0 systeem maken, als snelheid van belang is.
Hardeschijf is goed, maar wat je zegt is een punt. Kan er wel voor zorgen voor een zelfde te regelen en hem idd in raid te laten draaien.

Ik heb inderdaad de fora gelezen c2d vs quad core...wat ik eruit haal is toch nog c2d te nemen nu , omdat quad core pas over tijdje compleet ondersteund wordt. In principe dus beetje kapitaalvernietiging.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-01 22:32
brianb schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 20:22:
[...]

'Hoe ik een pc samenstel' weet ik wel.
Alleen mag feedback krijgen over je boodschappenlijstje voor je nieuwe systeem ook niet meer op GoT. Dus toch even de FAQ doorlezen?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:39
Beste brianb,

Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG).

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.