Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP]

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views

• Gladiool
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-09-2017
Ik heb vanmorgen wegens virussen mijn C-schijf geformatteerd en Windows opnieuw geinstalleerd. Zo ver geen problemen, maar toen ik mijn internet wilde installeren, gaf het programma aan dat er geen Ethernetkaart in mn pc zat. Bullshit natuurlijk, want daar heeftie al op gelopen. Toen ben ik eens gaan zoeken naar drivers, en vond ik een drivers/utilities cd, met allemaal (grotendeels overbodige) drivers op, die je allemaal 1 voor 1 handmatig moet installeren. Toen ben ik eens gaan zoeken op de site van Dell (heb een Dell Dimension 9200), en ook daar stonden alle drivers apart en daardoor had ik geen idee welke allemaal te nemen. Op goed geluk besloot ik wat drivers uit de netwerksectie te halen en het probleem leek weer opgelost. Vervolgens kreeg ik weer een foutmelding dat er geen netwerkkaart kon worden gevonden, en ook bij apparaatbeheer stonden nog 3 gele vraagtekens. Ik heb werkelijk geen idee welke drivers ik nodig heb, of hoe dit op te lossen. Ergens vind ik het eigenlijk ook schandalig dat Dell niet gewoon driverpacks oid heeft waarmee je gewoon in 1x je hele pc aan het draaien hebt :/

/EDIT: hoe verander ik de topictitel... ben em namelijk vergeten XD

[ Voor 3% gewijzigd door Gladiool op 29-07-2008 20:04 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Voer gewoon je Service Tag in op de site en je krijgt exact de juiste drivers, niets schandaligs aan.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Gladiool
Ja, maar dan krijg ik dus een lijst van 65 drivers, die ik allemaal moet downloaden en overzetten, en ik heb er misschien maar 3 of 4 van nodig. Ik heb geen idee welke precies...

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:54

Wish

ingwell

Dus moeten wij voor je gaan raden? Waar staan de gele vraagtekens bij?

No drama

• Avalaxy
  • Laatst online: 30-11 18:13
Ten eerste, een titel met alleen [XP] zegt geen drol over je probleem.

Ten tweede, gebruik eens alinea's, je tekst is nogal irritant lezen, denk ook niet dat veel mensen er überhaupt moeite voor doen.

Ten derde, waarom zoek je niet gewoon op wat voor moederbord er in je PC zit en wat voor networkdevice daar op zit? Wat gebeurt er als je in apparaatbeheer de devices met een uitroeptekentje met rechtsklik automatisch naar drivers laat zoeken?

Kortom, simpel op te lossen met wat eigen inzet en zoekwerk. Overigens is je laatste zin natuurlijk een belachelijke claim, ze gaan niet voor élk model een aparte CD maken met alle mogelijke drivers er op. Je krijgt als het goed is al drivers van je videokaart en moederbord op aparte CD's. Daarnaast is wat 'RTFM' en 'UTFS' werk ook niet al te veel moeite dacht ik zo.

Succes ;)

• Gladiool
Dat bedoel ik nou ook weer niet precies, maar vroeg me wel af of iemand daar ervaring mee heeft..

een PCI Device, een Videocontroller, en nog een Videocontroller (VGAcompatibel)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Gladiool schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 20:04:
Ja, maar dan krijg ik dus een lijst van 65 drivers, die ik allemaal moet downloaden en overzetten, en ik heb er misschien maar 3 of 4 van nodig. Ik heb geen idee welke precies...
Ik heb even voor jou op Model -> Dimension -> 9200 geklikt, daar kwam deze link uit.

Daar hoef je alleen nog maar het kopje Network uit te vouwen en de Intel- of Dell-driver te downloaden waarbij 'Recommended' staat. Maar dat had je makkelijk zelf kunnen uitvinden...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Je kunt Dell PC's toch zoweer opnieuw installeren met een restore CD of via een restore partitie, dan is ie weer zoals je hem hebt gekocht, geen gekloot met drivers (dit noem jij "driverpacks").

Maar ik zou zeggen, zoek informatie op over je moederbord en kijk wat er allemaal precies op zit, of schroef de PC open en kijk wat er in zit.

[ Voor 4% gewijzigd door jelmervos op 29-07-2008 20:13 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Gladiool
@ Split Pwnage: Ja, was vergeten de titel af te maken, vandaar dat ik mijn post nog had ge-edit.

Ik kan dus niet naar drivers laten zoeken, want ik heb geen internet op de pc, want ik krijg dat niet geinstalleerd..

Er komt wel bij elk model een cd met een shitload aan drivers op, lijkt me toch niet al te moeilijk om op elke cd een functie in te bouwen dat je kunt kiezen welk model je hebt, en afhankelijk daarvan de juiste drivers installeert?

• Gladiool
CodeCaster schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 20:11:
[...]

Ik heb even voor jou op Model -> Dimension -> 9200 geklikt, daar kwam deze link uit.

Daar hoef je alleen nog maar het kopje Network uit te vouwen en de Intel- of Dell-driver te downloaden waarbij 'Recommended' staat. Maar dat had je makkelijk zelf kunnen uitvinden...
Ja, die had ik dus al geinstalleerd, maar dat loste niet het hele probleem op..

Een restore partitie zat er niet op, en ook een restore cd niet. Alleen een cd met Windows Home erop, en verder niks..

[ Voor 8% gewijzigd door Gladiool op 29-07-2008 20:18 ]

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Die link van CodeCaster doet dat toch? Je geeft je model op e.d. en je kunt de drivers voor de verschillende apparaten downloaden.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Avalaxy
  • Laatst online: 30-11 18:13
Gladiool schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 20:16:

Er komt wel bij elk model een cd met een shitload aan drivers op, lijkt me toch niet al te moeilijk om op elke cd een functie in te bouwen dat je kunt kiezen welk model je hebt, en afhankelijk daarvan de juiste drivers installeert?
Dat maakt het alleen maar makkelijker, driver CD erin, apparaatbeheer openen, laten zoeken naar drivers en vervolgens selecteren dat je hem wilt laten zoeken op je CD :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gladiool schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 20:04:
Dat soort dingen zoek je dan ook uit voordat je je bestaande installatie gaat formatteren :)

Dat jij vervolgens geen zin hebt om te gaan lopen zoeken welke drivers jij nodig hebt voor jouw versie (en dat kun je bij Dell wel heel erg makkelijk met je ServiceTag controleren) doet ons ook behoorlijk de zin ontnemen om dit topic open te laten.

Doe voortaan je voorbereiding wat beter? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.