Toon posts:

Gezocht: Laptop 13" of 14" met een killer videokaart!

Pagina: 1
Acties:
  • 699 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een poosje op zoek naar een nieuwe laptop nu wil ik een laptop die zowel portable is als krachtig. Dit is omdat ik voor veel dingen wat power kan gebruiken ik doe namelijk een opleiding waarbij ik veel met autocad en 3dsmax werk. Daarnaast render ik mijn ontwerpen waardoor ik weer een sterke dual core processor wil.

Het vervelende is dat ik eigenlijk niet echt een zeer goede laptop kan vinden en ik hoop door deze vraag te stellen dat er misschien iemand is die mij in mijn zoektocht kan helpen.

Anders word het namelijk de apple macbook pro, maar eigenlijk is die net te groot. Het budget is ruim, maar ik wil het niet te gek maken.

Laat me a.u.b. weten of er iemand is die mij kan helpen.

met vriendelijke groet,

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Als je een Macbook neemt kan je evengoed een Asus EEE PC nemen.

De Macbook is helemaal niks voor jou, ten eerste is die software (naar mijn weten) enkel op Windows beschikbaar. Ten tweede is de onboard graphics van de Macbook totaal niet geschikt voor deze programma's.

Kijk eens naar de Lenovo notebooks, als ik mijn niet vergis hebben zijn zelfs Quadro kaarten in enkele 13-14" modellen.

Om het wat budgetvriendelijker te maken kan je kijken naar een model met nVidia 8400 of 8600 (of nieuwere 9000-serie). Deze heeft Zepto als ik mij niet vergis, maar ook MSI heeft 14" modellen.

EDIT: had niet gelezen dat je een MacBook Pro wou halen, dacht een normale Macbook (13"). Dan gaat vooral mijn eerste punt op.

[ Voor 9% gewijzigd door 0X55AA op 29-07-2008 19:02 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het probleem met 13" of 14" notebooks is dat ze niet voldoende koeling voor top videokaarten kunnen leveren, en juist daarom vaak simple IGP's gebruiken. Als je een grotere laptop neemt, dan gaan je mogelijkheden qua videokaarten vooruit.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• poepkop
  • Laatst online: 19-04-2021
De dell m1330 was het eerste wat in mij opkwam (nv 8400). Maar ik zou daar nog even mee uitkijken als je kijkt naar de laatste berichtgeving over nvidiakaartjes. Zijn overigens geen fabeltjes, want mijn vriendin heeft er een en die is ook kaduuk.

Maar waarom kijk je niet naar een m1530 of een macbook pro, deze zijn dan wel 15", maar zijn toch kleiner dan bijv een vostro 14" en dan kan je ipv een 8400 naar een 8600 kijken.

Sowieso vind ik je vraag een beetje stom, je kan zelf ook best zoeken... de meeste sites kan je gewoon selecteren wat voor scherm je wilt en wat voor videokaart je wilt. Ik verdiep me toevallig slechts in dell's en apples, maar er zullen vast nog wel meer 13"ers zijn met een 8400. Al zou ik nu met die nVidia laptop-problemen kijken of je misschien ergens een laptop met een Ati kaart kan vinden.

[ Voor 54% gewijzigd door poepkop op 29-07-2008 19:13 ]

Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:23
De 8600 serie heeft exact dezelfde problemen als de 8400 serie dus dan zou deze ook afvallen. Zoals in het Dell 1330 topic echter te lezen valt blijkt dat er een nieuwe serie grafische kaarten in komt.. We zullen zien ;) Ik ben zelf overigens een zéér tevreden gebruiker van de XPS M1530 met een resolutie van 1680x1050, maar waarom wil je zo'n klein ding met AutoCAD en 3DSmax? Die kleine resoluties zijn toch 3x prut voor die software? Ik zou pas beginnen te kijken bij 1440x900 en het liefst 1680x1050 (zelf dus ook gedaan ;) )

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst heel erg bedankt voor de reacties er zitten een paar goede tips tussen.

En indd ik kan ook zelf heel goed zoeken naar een laptop op het internet, maar niet ieder merk is bij het grotere publiek bekend. En daarnaast ben ik ook tot de conclusie gekomen dat er bepaalde modellen wel in andere landen worden verkocht en niet hier. Zoals veel te zien is bij HP bijvoorbeeld. Zij hebben op de nederlandse markt alleen 1 type 14 inch, maar op de U.S. markt hebben ze er meer.

Ik ben ook zeker geinteresseerd in de Dell XPS 1350 het enige dat mij een beetje tegenhield was het geheugen van de videokaart. voor veel van de programma's die ik gebruik is 256 toch wel het minimum of echt nodig naar mijn weten.

Verder heb ik zitten denken aan de macbook pro maar omdat ik nog erg portable wil zijn denk ik toch aan een kleiner maatje. Ook al valt deze toch best mee in vergelijking tot andere 15 inch laptops. Het nadeel van de macbook is dat ik wel windows kan draaien, maar dat het nooit het basis besturingsysteem zal zijn en vraag ik me af hoe stabiel dit precies is. Ik heb vaak gehoord dat het problemen geeft bij programma's als sketchup dus ben ook bang voor complicaties bij de programma's die ik gebruik.

Op dit moment gebruik ik een Dell D600 14 inch en kom een heel eind, maar als ik alleen al autocad opstart krijg ik zo een prachtig blauw scherm. De resolutie die ik op deze gebruik is 1400 x 1050 en dat vind ik prima voor een 14 inch werkt prettig.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2008 23:38 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-01 22:32
Waarom geen 1680x1050 15.4" laptop? Dan heb je meteen een hele hoop meer grafische kaarten en daarnaast ook nog meer keuze qua computers.

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-01 13:28
Ikzelf heb na lang gissen en denken besloten om een Sony Vaio VGN-Z11MN/B te kopen. Deze heeft een:

NVIDIA® GeForce® 9300M GS GPU met in totaal circa 1370 MB aan beschikbaar graphics-geheugen en 128 MB exclusief toegewezen geheugen

Ik weet niet of dit een goede videokaart is? De prijs is wel schrikken: 1899,-. Dit is een 13.1'' laptop.

• Ali_van_G
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-11-2025
De enige 13,3" laptop met een 8600gt die ik ken is de volgende, alleen is deze niet leverboor in europa (dacht ik). Zo ja dan heb ik ook wel interesse :)

http://www.benq.com/produ...=1302&page=specifications

[ Voor 8% gewijzigd door Ali_van_G op 30-07-2008 00:49 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-01 22:32
mrc16 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 00:14:
Ikzelf heb na lang gissen en denken besloten om een Sony Vaio VGN-Z11MN/B te kopen. Deze heeft een:

NVIDIA® GeForce® 9300M GS GPU met in totaal circa 1370 MB aan beschikbaar graphics-geheugen en 128 MB exclusief toegewezen geheugen

Ik weet niet of dit een goede videokaart is? De prijs is wel schrikken: 1899,-. Dit is een 13.1'' laptop.
Dit is nou niet wat je zegt je-van-het. Daarnaast zegt de TS dat hij een videokaart wil met min. 256MB dedicated RAM.

• GENETX
  • Laatst online: 14:39
Beste aimer32,

Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG).

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.