removable disk, configureren voor meerdere pc's

Pagina: 1
Acties:

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:44
Yo Tweakers

Ik heb vandaag zo'n removable disk gekocht zodat ik ook op school kan werken.
Op deze schijf staat mijn linux slackware waarmee ik dagelijks werk (thuis dus).

partities:
/dev/hdx5 linux swap
/dev/hdx6 linux ext2 / (slackware 7.1)
/dev/hdx7 linux ext2 /home
/dev/hdx8 linux ext2 /root
/dev/hdx9 linux ext2 / (ook slack, testpartitie)
/dev/hdx10 fvat32 leeg

OKe nu mijn probleem.

Op school hebben wij verschillende soorten systemen waarmee ik kan werken, dus ik heb al door dat ik paar keer een kernel moet compilen en moet linken met lilo, dat is geen probleem.

Alleen XFree4.0.2, sommige pc's maken gebruik van een intel i740 kaartje en de nieuwere pc's weer van de matrox g400.
Dus ik moet 2 XF86Config files. Ik zou een scriptje kunnen schrijven dat word opgestart bij het inloggen en dat ik dan moet kiezen voor het juiste XF86Config bestand. Dus dat hij ze swapt in de /etc/ dir.

Is het mogelijk dat hij dit automatisch doet als ik bij lilo een boot-mode kies, speciaal gemaakt voor de desbetreffende lokaal? Dus dat ik op een gegeven moment zoiets als lilo boot menu krijg

1 linux - boot mode voor thuis.
2 L21X - boot mode voor lokalen 21x
3 L22X - boot mode voor lokalen 22x

en dat ik bijvoorbeeld 3 kies en automatisch het juiste XF86Config bestand kiest.

Het is allemaal een beetje vaag uitgelegd, maar ik hoop dat het voldoende is.

thanx in advance

Verwijderd

Dat door middel van een shell-script pogen voor elkaar te krijgen moet lukken. Lilo heeft daar geen mogelijkheden voor echter.

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:44
is het niet mogelijk om bij het booten te checken welke vmlinuz-boot-file hij gebruikt en dan de bijbehorende script te starten?

Want dan moet het niet moeilijk zijn.

Dus is er een manier om te checken welke bootimage het systeem op dat moment gebruik maakt.