linksys WAG54G-EU compatible met ziggo*

Pagina: 1
Acties:

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:43
[EDIT]Vergeef me voor me mega typfout in de titel.. Het moest natuurlijk "linksys WAG54G-EU compatible met ziggo" zijn..

Linksys heeft 2 versies van de WAG54G, de ISDN en analoge versie. Nou wou ik mij de analoge versie halen WAG54G-EU maar ik weet niet of mijn internet (ziggo, kom van @home) ISDN of analoog is en of ik deze router dus wel of niet kan gebruiken, kan iemand hierbij helpen?

[ Voor 18% gewijzigd door Mania-92 op 29-07-2008 18:20 ]

Verwijderd

Da's een ADSL Modem/Router je moet alleen een router hebben.
In geval van linksys bv een WRT54G: http://www-nl.linksys.com...Wrapper&lid=2000373642B05

Verwijderd

Nee, NIET de WRT54G nemen! Misschien dat het bij jou wel werkt omdat je niet van Casema maar bij @home zat maar toch... ik zou het risico niet nemen. Zoek maar even op "Casema WRT54G"

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:43
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 18:30:
Da's een ADSL Modem/Router je moet alleen een router hebben.
In geval van linksys bv een WRT54G: http://www-nl.linksys.com...Wrapper&lid=2000373642B05
Is zo'n modem/router dan niet gewoon als router te gebruiken? Ik kan deze namelijk redelijk goedkoop krijgen, maar wat kan ik evt anders kopen dan? Elke draadloze router/acces point is in principe goed hij moet enkel met ziggo werken, en als het kan zijn wat LAN poorten voor kabel ook handig.

Verwijderd

meestal kan dat wel idd ja, of dat voor dit model is weet ik ff niet

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-03 14:01
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 19:03:
Nee, NIET de WRT54G nemen! Misschien dat het bij jou wel werkt omdat je niet van Casema maar bij @home zat maar toch... ik zou het risico niet nemen. Zoek maar even op "Casema WRT54G"
Wat een onzin ik draai al ruim 3 jaar een Linksys WRT54G met Casema.. elke willekeurige router zou gewoon moeten werken met nu Ziggo.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:14

M2M

medicijnman

rafler schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 19:12:
[...]

Wat een onzin ik draai al ruim 3 jaar een Linksys WRT54G met Casema.. elke willekeurige router zou gewoon moeten werken met nu Ziggo.
idem hier, zo af en toe een vastloper, maar over het algemeen is linksys spul goed te behappen hoor :)

-_-

Verwijderd

Ziggo leverd standaard bij elke nieuwe aansluiting een instalatiepakket dat bestaat uit een modem die geschikt is voor 1 aansluiting (computer). Mocht je gebruik willen maken van meerdere computers of draadloos zou je kunnen kijken na een Router of een Wireless Router. Mocht je alleen gebruik willen maken van draadloos internet dan kan je ook een Accespoint aanschaffen.

Verwijderd

Mania-92 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 19:09:
[...]

Is zo'n modem/router dan niet gewoon als router te gebruiken? Ik kan deze namelijk redelijk goedkoop krijgen, maar wat kan ik evt anders kopen dan? Elke draadloze router/acces point is in principe goed hij moet enkel met ziggo werken, en als het kan zijn wat LAN poorten voor kabel ook handig.
Jou zou de DCHP uit kunnen schakelen maar dan is het niet meer echt een router dan creeer je gewoon een switch dan vervallen de overige poorten dan werken alleen 1 t/m 4

Verwijderd

Ja, zou moeten werken maar doet het niet. De versie die jij hebt is vast niet het model dat nu in de winkels ligt. Er zijn meerdere generaties van die router. Lees het topic over Casema en de WRT54G even voordat je "onzin" loopt te roepen.

Edit: voor de TS. Een ADSL router heeft geen WAN ethernet poort en kan je dus niet gebruiken als router i.c.m. een kabelmodem. Je kan 'm hooguit als switch en/of accesspoint gebruiken.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2008 22:50 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Title change as requested

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-03 22:10
Neem een WRT54GS of WRT54GL die werken zonder problemen met @Home / Ziggo.
Zelf heb ik de GS en verschillende vrienden een GL. Staat 24u per dag aan en nooit problemen mee gehad.
Pagina: 1