Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WLM]Probleem met inloggen

Pagina: 1
Acties:

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Topicstarter
Sinds vandaag heb ik een vreemd probleem met Windows Live Messenger en gerelateerde diensten. Voor het gebruik van Windows Live Messenger en aanverwanten heb ik een (niet-hotmail) passport account. Echter sinds vandaag is het voor mij onmogelijk hiermee in te loggen, er wordt door WLM aangegeven dat mijn wachtwoord onjuist is of mijn account niet bestaat, andere Windows Live sites zeggen dat ik te vaak heb geprobeerd mij aan te melden met een onjuist e-mailadres of wachtwoord.

Gelukkig is hier een oplossing voor, namelijk de mogelijkheid om het password te resetten. Dit proces verloopt via de Windows Live site. Echter, zodra ik met mijn nieuwe password probeer in te loggen (en ook de mogelijkheid krijg mijn account hiermee weer vrij te maken van de blokkade), wordt direct weer aangegeven dat ik te vaak met onjuiste gegevens heb geprobeerd in te loggen. Het is mij na meerdere pogingen 1 keer gelukt om direct na een wachtwoord-wijziging in te loggen op de website van Windows Live, echter daarna is het account direct weer geblokkeerd vanwege het te vaak inloggen met onjuiste informatie.

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Zelf heb ik sterk het vermoeden dat iets/iemand continu moedwillig mijn account aan het blokkeren is door meerdere malen de verkeerde informatie in te (laten) vullen.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Topicstarter
Het probleem is inmiddels opgelost. Zoals gezegd werkte het resetten van het password via de Windows Live websites niet, dus besloot ik contact op te nemen met Microsoft. Na een mailwisseling met Microsoft waarin ik op diverse manieren heb moeten aantonen dat het emailadres echt van mij is, kreeg ik een mail met daarin een link om het password te veranderen. Ik kan nu weer gewoon inloggen op WLM en dergelijke.

Wat de reden van dit alles nu is geweest vraag ik me nog steeds af, ik heb werkelijk geen idee. Het zou kunnen dat iemand een hekel aan mij heeft, aangezien ik per dag nu ook belachelijk veel spam ontvang.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:55

Freedive

] Ken sent me _

Fijn dat het is opgelost, wat ik me toch afvraag hoe heeft Microsoft gecontroleerd of het e-mail adres echt van jou is ?

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Topicstarter
Freedive schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 09:06:
Fijn dat het is opgelost, wat ik me toch afvraag hoe heeft Microsoft gecontroleerd of het e-mail adres echt van jou is ?
Ze stuurden me een link naar een soort formulier, waarin gevraagd werd naar je geboortedatum, naam, postcode, je eigen msn nickname, namen van mensen in je contactlijst, een aantal ip-addressen waarmee je regelmatig inlogt op Windows Live-diensten en bijbehorende ISP's. Indien de door jou ingevulde informatie volgens Microsoft voldoende juist is, sturen ze je nogmaals een mail met daarin de instructies om op die mail te replyen (naar een zeer vreemd Microsoft e-mailadres) met een door Microsoft-medewerker gegeven tekst en onderwerp. Dit alles natuurlijk vanaf het e-mailadres dat aan het Windows Live ID gekoppeld is. Gaat ook de laatste stap goed, dan krijg je een mail met daarin een speciale password reset-link.

Als je dus geen toegang meer hebt tot het mailadres dat aan je Windows Live ID gekoppeld is, kun je niks doen. Ook wanneer je nep-informatie hebt opgegeven bij het aanmaken van het ID heb je een probleem.Via google heb ik verschillende gevallen gevonden waarbij mensen vanwege die redenen hun account gewoon kwijt waren en waarbij Microsoft zelf adviseerde een nieuw account aan te maken.

Hulde voor Microsoft overigens, de medewerkers zijn zeer behulpzaam en reageren altijd binnen 24 uur op (een voor Nederlanders misschien overdreven :P)vriendelijke manier,

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:55

Freedive

] Ken sent me _

Dat klinkt erg netjes! En dat voor een gratis mail adres :)