Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Branden met Nero (en PowerISO) van MP3 mislukt halverwege

Pagina: 1
Acties:

• r0_
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-11 15:49
Heren,

Ik probeer 20 mp3's te branden op een CD. Gewoon als audio CD dus. Helaas heb ik al 10 schijfjes weg kunnen gooien omdat Nero niet verder komt dan plus/minus 60%. Ik heb ook geprobeerd om te branden met PowerISO maar deze kapt er ook mee op ongeveer diezelfde 60%.

Ik heb gekeken naar de DMA instelling in apparaatbeheer. Deze staan allemaal om op "DMA, indien beschikbaar". Ook in de bios heb gezocht naar DMA instellingen maar kon daar niks van terugvinden.

Ik heb een post van iemand op een ander forum gelezen die met dit idee kwam:
Start -> uitvoeren -> intikken: services.msc -> enter.

Zoek "COM-service voor IMAPI cd branders"; hierop rechtsklikken om eigenschappen te wijzigen, klik bij Status van de Service op Stoppen en kies bij opstarttype voor "Uitgeschakeld". Op OK klikken en en de branderij van XP is uitgeschakeld. :)
Dit gaf helaas geen verschil.

In de foutlog die door Nero is gegenereerd staan de volgende 2 regels:

=== Scsi-Device-Map ===
DiskPeripheral : WDC WD1200BEVS-75LAT0 atapi Port 0 ID 0 DMA: On
CdRomPeripheral : TSSTcorp DVD+-RW TS-L632D atapi Port 1 ID 0 DMA: Off

Hier staat dus dat DMA off staat, terwijl in apparaat beheer toch echt staat dat hij aan is ("DMA, indien beschikbaar").

Ik kan eventueel nog de hele log van Nero posten maar dat is een flinke lap tekst dus heb dat nog maar even niet gedaan omdat ik niet zeker wist of dat wel mag van de beheerders ;)

Ik hoop dat jullie een oplossing hebben!

Alvast bedankt!

P.S. Het gaat om Nero 8.2.8.0. en ik heb een Dell Inspiron 9400. Core Duo 2500, 2GB

• r0_
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-11 15:49
Jeetje zeg, niemand met een goed idee wat ik kan proberen?!

Sorry voor de kick hoor, maar ik ga morgen op vakantie en zou graag nog wat muziek voor in de auto willen branden...

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-11 18:08

Wish

ingwell

Toevallig een rot mp3tje er tussen staan waar die op afhaakt? Probeer eens een willekeurige andere kleine selectie.

En, wat wil je precies, mp3s op de cd (dus een data cd branden in Nero) of mp3 converteren naar audio?

Geven Nero en PowerIso nog foutmeldingen?

[ Voor 9% gewijzigd door Wish op 30-07-2008 13:00 ]

No drama

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Goed excuus, dan vind ik voor deze keer die paar uurtjes minder dan 24 u geen probleem :+

Als het moet kan een heel log wel, maar dan liever alleen de stukken die je relevant lijken. Of extern.

Ik neem aan dat 700MB aan data-CD wel gewoon kan worden gebrand en dat de 20MP3's samen niet meer dan 70 minuten audio zijn.

Google suggereert dat [google=PIOtoDMA] zou kunnen helpen. Verder wil je 'natuurlijk' kijken naar de juiste firmware en de juiste drivers (voor o.a. moederbord).

Eerst MP3 naar wav converteren scheelt inderdaad al; al zou het niets mogen uitmaken met die hardware. Wel merk je het dan als er een corrupte MP3 is.

[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 30-07-2008 13:07 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
DMA, indien beschikbaar,
Hier moet toch meer bij staan, dus waar hij dus op staat, ga dus nog eens kijken bij kontroller.

Heb je verschillende dvd's gebruikt?
Heb je andere mp3 gebruikt?
Kun je data cd branden?

Probeer eens alle brandsoftware te verwijderen, en alle software die iets te maken hebben met cd/dvd te verwijderen, daemon tools etc.
Dan kontrollers en branders verwijden.
Booten.
Nero opnieuw installeren.
Weer testen.