Heren,
Ik probeer 20 mp3's te branden op een CD. Gewoon als audio CD dus. Helaas heb ik al 10 schijfjes weg kunnen gooien omdat Nero niet verder komt dan plus/minus 60%. Ik heb ook geprobeerd om te branden met PowerISO maar deze kapt er ook mee op ongeveer diezelfde 60%.
Ik heb gekeken naar de DMA instelling in apparaatbeheer. Deze staan allemaal om op "DMA, indien beschikbaar". Ook in de bios heb gezocht naar DMA instellingen maar kon daar niks van terugvinden.
Ik heb een post van iemand op een ander forum gelezen die met dit idee kwam:
In de foutlog die door Nero is gegenereerd staan de volgende 2 regels:
=== Scsi-Device-Map ===
DiskPeripheral : WDC WD1200BEVS-75LAT0 atapi Port 0 ID 0 DMA: On
CdRomPeripheral : TSSTcorp DVD+-RW TS-L632D atapi Port 1 ID 0 DMA: Off
Hier staat dus dat DMA off staat, terwijl in apparaat beheer toch echt staat dat hij aan is ("DMA, indien beschikbaar").
Ik kan eventueel nog de hele log van Nero posten maar dat is een flinke lap tekst dus heb dat nog maar even niet gedaan omdat ik niet zeker wist of dat wel mag van de beheerders
Ik hoop dat jullie een oplossing hebben!
Alvast bedankt!
P.S. Het gaat om Nero 8.2.8.0. en ik heb een Dell Inspiron 9400. Core Duo 2500, 2GB
Ik probeer 20 mp3's te branden op een CD. Gewoon als audio CD dus. Helaas heb ik al 10 schijfjes weg kunnen gooien omdat Nero niet verder komt dan plus/minus 60%. Ik heb ook geprobeerd om te branden met PowerISO maar deze kapt er ook mee op ongeveer diezelfde 60%.
Ik heb gekeken naar de DMA instelling in apparaatbeheer. Deze staan allemaal om op "DMA, indien beschikbaar". Ook in de bios heb gezocht naar DMA instellingen maar kon daar niks van terugvinden.
Ik heb een post van iemand op een ander forum gelezen die met dit idee kwam:
Dit gaf helaas geen verschil.Start -> uitvoeren -> intikken: services.msc -> enter.
Zoek "COM-service voor IMAPI cd branders"; hierop rechtsklikken om eigenschappen te wijzigen, klik bij Status van de Service op Stoppen en kies bij opstarttype voor "Uitgeschakeld". Op OK klikken en en de branderij van XP is uitgeschakeld.
In de foutlog die door Nero is gegenereerd staan de volgende 2 regels:
=== Scsi-Device-Map ===
DiskPeripheral : WDC WD1200BEVS-75LAT0 atapi Port 0 ID 0 DMA: On
CdRomPeripheral : TSSTcorp DVD+-RW TS-L632D atapi Port 1 ID 0 DMA: Off
Hier staat dus dat DMA off staat, terwijl in apparaat beheer toch echt staat dat hij aan is ("DMA, indien beschikbaar").
Ik kan eventueel nog de hele log van Nero posten maar dat is een flinke lap tekst dus heb dat nog maar even niet gedaan omdat ik niet zeker wist of dat wel mag van de beheerders
Ik hoop dat jullie een oplossing hebben!
Alvast bedankt!
P.S. Het gaat om Nero 8.2.8.0. en ik heb een Dell Inspiron 9400. Core Duo 2500, 2GB