Nieuwe router, welke? (ADSL, <100, Tomato)

Pagina: 1
Acties:

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 19:54
Ik ben op zoek naar een nieuwe draadloze router. Ik heb zelf al wat gezocht, maar ik heb van dit onderwerp niet veel kaas gegeten.

Ik heb ADSL van KPN(voormalig Planet) en ik weet dat we ISDN hebben.

Ik heb in ieder geval wel eisen:
- Draadloos, minimaal g
- USB, om externe HDD te sharen om films/muziek te kijken op Xbox

En als wens, als mogelijk:
- Tomato of DD-WRT of dergelijke kunnen draaien
- minder dan 100 euro

Tomato-compatible routers: Wikipedia: Tomato Firmware

Ik heb echter het idee dat Tomato geen USB support, zo staat er bij supported devices op wikipedia achter wl500g no USB Support.

Als er geen custom firmware op kan is geen ramp, zolang hij aan de bovengenoemde eisen voldoet :)

Kunnen jullie me een goed advies geven welke router een goede prijs/prestatie-verhouding heeft?

• Crackh34d
Voorzichtig schopje :)

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:35
ikzelf heb de WRT54GL met daarop tomato draaien. Gaat prima. Alleen heef hij geen usb. Er bestaan ook harde schijven met netwerkaansluiting waar je eventueel ook naar zou kunnen kijken. Zijn erg weinig routers met usb aansluiting.

• Crackh34d
Dankjewel voor je antwoord.

Als ik echter dit plaatje bekijk:
Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/G/01/electronics/detail-page/wrt54gl-1.jpg

zie ik dat er een normale UTP-kabel in gaat (Cat5?), terwijl bij mij huidige speedtouch er een telefoonkabeltje ingaat, dus die wat wat dunner is dan een UTP-kabel.

Betekent dit dat mijn huidige speedtouch tegelijk modem is?

En over die externe HDD met netwerkaansluiting, heb je daar een linkje van? Of bedoel je een NAS?
Ik prefereer nog steeds een router met USB, omdat ik nog twee externe USB HDD's heb liggen.

Deze meneer op marktplaats (klik) beweert een werkende USB-poort op een wl-500g met DD-WRT, zou ik aan deze een externe HDD kunnen hangen?

[ Voor 3% gewijzigd door Crackh34d op 30-07-2008 16:06 ]

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03 11:53

Theuno

Da Devil Crew

Crackh34d schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:06:
Betekent dit dat mijn huidige speedtouch tegelijk modem is?
Ja, dat is hij.
En als je dus wilt dat je een alles in een apparaat hebt kan dat wel eens lastig worden.

Je kan eventueel natuurlijk je speedtouch blijven gebruiken, en er een router naar keuze achter hangen (dit vereist wel wat extra instellingen in je speedtouch).

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• Crackh34d
Paar daagjes weg geweest, nu weer verder met zoeken :)

Ik heb nog eens nagedacht over USB HDD en laat het denk ik maar achterwege.

Als ik deze modem koop: klik en een Linksys WRT54G (ff opletten op versie geloof ik) moet het dus gewoon werken?

EDIT: Hoe zit het met stroomverbruik verschil als ik een losse modem erbij koop of de oude speedtouch als modem gebruik? Verwaarloosbaar?

[ Voor 16% gewijzigd door Crackh34d op 05-08-2008 12:07 ]

Pagina: 1