Ben ik bezig aan een nutteloze zoektocht als ik zoek naar een router+switch+ingebouwde adsl2+ modem (bedraad of draadloos maakt niet uit) met 4 lan poorten die tot gigabit ondersteunen.? Ik kan er niet goed aan uit of het nu wel of niet nuttig is. Het is voor thuisgebruik en de bedoeling is dat ik 2 computers toegang dien te verlenen naar het internet (van provider mag het) en tevens wordt een nas voorzien. Is het dan niet nodig dat zo'n nas aan een gigabt poort hangt?
De vragen staan los van elkaar:
Je wilt een all-in-one ADSL router met 4 Gigabit poorten.
en
Of dit zin heeft.
op je eerste vraag: weet ik niet, gewoon zoeken.
op je tweede vraag:
Ja, kan zin hebben als jouw netwerk er omvraagt, maw als je NAS er profijt van heeft.
Overigens neem ik aan dat je je gigabitpoorten uitsluitend op je lokale netwerk nodig hebt.
Je wilt een all-in-one ADSL router met 4 Gigabit poorten.
en
Of dit zin heeft.
op je eerste vraag: weet ik niet, gewoon zoeken.
op je tweede vraag:
Ja, kan zin hebben als jouw netwerk er omvraagt, maw als je NAS er profijt van heeft.
Overigens neem ik aan dat je je gigabitpoorten uitsluitend op je lokale netwerk nodig hebt.
[ Voor 14% gewijzigd door Saab op 29-07-2008 18:58 ]
https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection
Waarom niet gewoon een rechttoe-rechtaan modem en een gigabit switch erachter
1 kabeltje van modem naar switch, de rest in de switch en gaan.
Een gigabit modem ga je (denk ik, pin me d'r niet op vast) niet vinden.
Een gigabit modem ga je (denk ik, pin me d'r niet op vast) niet vinden.
[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 29-07-2008 19:02 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
die zijn er wel hoor. linksys heeft bv de wrt350n waar gigabit op zit. alleen die is meer voor kabel internet dan adsl2.. dusff goed zoeken denk ik
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
De WRT350N is een router, dus ik zie niet in waarom die beter voor kabelinternet zou zijn dan voor adsl(2).Hubert schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 19:25:
die zijn er wel hoor. linksys heeft bv de wrt350n waar gigabit op zit. alleen die is meer voor kabel internet dan adsl2.. dusff goed zoeken denk ik
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
omdat je daar niet mee een adsl2+ verbinding op kan zetten.._the_crow_ schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 19:30:
[...]
De WRT350N is een router, dus ik zie niet in waarom die beter voor kabelinternet zou zijn dan voor adsl(2).
deze wel:
http://www.routershop.nl/...p-2-fxs-1-fxo-annex-a.htm
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
Verwijderd
Nee, en ook geen kabelverbinding - het is geen modem! Het is een router, daar moet dus een los modem nog aan gehangen worden. Schematisch in ASCII:Hubert schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 19:34:
[...]
omdat je daar niet mee een adsl2+ verbinding op kan zetten..
*internet* ---- *modem* --*router*---(netwerk)
Dit lijkt mij ook de beste en makkelijkste oplossing. Zelf heb ik hier ook wel eens naar gekeken. Echter vraag ik me dan het volgende af: met gigabit werk je toch het liefst met Jumbo Frames? Tegenwoordig is het geen groot probleem om hier switches voor te vinden, maar wordt het geen probleem als je modem/router geen Jumbo frames ondersteund?RobIII schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 19:01:
Waarom niet gewoon een rechttoe-rechtaan modem en een gigabit switch erachter1 kabeltje van modem naar switch, de rest in de switch en gaan.
AFAIK hakt een modem/router die jumbo frames weer gewoon in kleine(re) frames. Ik werk thuis bijvoorbeeld op een Gigabit mét jumbo frames maar ik gebruik OpenBSD als "router" (gateway). Dus wellicht dat die het al doet voordat het überhaupt naar mijn modem gaat. Maar hoe dan ook moet zo'n apparaat dat prima zelf kunnen regelen AFAIK.thoomie schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 08:45:
Tegenwoordig is het geen groot probleem om hier switches voor te vinden, maar wordt het geen probleem als je modem/router geen Jumbo frames ondersteund?
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
ik heb nog een oude alacatel SpeedTouch home modem (zwart model). Via een kleine software hack (heel bekend) heb ik de modem naar de pro versie kunnen zetten. Betekent dit nu dat ik enkel hoef uit te kijken naar een switch zonder ingebouwde router? Stel ik start met 3 nodes in mijn netwerk die alledrie een gigabitpoort hebben en verbonden zijn met een gigabitswitch. Tezelfdertijd moeten die 3 nodes ook toegang tot het internet krijgen (van mijn isp mag ik 4 pc aansluiten) VB node 1 en node 2 zijn computers die 2 verschillende zaken aan het downloaden zijn, maar op hetzelfde moment leest of schrijft node 1 en node 2 ook nog eens data naar node 3 (vb een nas)
zo dus?
modem(router)--switch-----(3x)-Node(3)
zo dus?
modem(router)--switch-----(3x)-Node(3)
Ik zie het probleem niet 
En misschien is het verstandig je even in de materie te verdiepen. Dit is toch echt basic networking.
En misschien is het verstandig je even in de materie te verdiepen. Dit is toch echt basic networking.
Over mij
Heu, lang niet alle apparaten doen dat; en op internet kom je niet ver met Jumbo framesRobIII schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 09:20:
[...]AFAIK hakt een modem/router die jumbo frames weer gewoon in kleine(re) frames.
Theoretisch gezien is het niet zo'n issue, maar in de praktijk doen veel fabrikanten het niet om cycles te besparen op hun onderbemeten processortjes. Overigens komt een client er ook wel vanzelf uit als je PMTU-detectie aan hebt staanIk werk thuis bijvoorbeeld op een Gigabit mét jumbo frames maar ik gebruik OpenBSD als "router" (gateway). Dus wellicht dat die het al doet voordat het überhaupt naar mijn modem gaat. Maar hoe dan ook moet zo'n apparaat dat prima zelf kunnen regelen AFAIK.
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
er is ondertussen, althans voor mij, een zeer groot probleem ontstaan. Ik had de oude alcatel speedtouch ethernet modem in de pro mode gezet, met de bedoeling de routermogelijkheid te activeren. Dit is allemaal goed gelukt en ik kon via firefox naar zijn adres gaan (10.0.0.135) Hier heb ik jammer genoeg op iets geklikt (ken naam niet meer) maar er kwam scherm (rebooting). Wanneer de modem terug up is, lijkt alles normaal (zelfde leds branden zoals voorheen) maar van zodra ik in firefox ga naar 10.0.0.135, zie ik rechtsonder de melding dat de verbing werd verloren en de modem zelf gaat herstarten. Ik heb al eens geprobeerd om in dat gaatje te drukken waar default opstaat, maar geen resultaat.RobIII schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 12:20:
Ik zie het probleem niet
Mijn alcatel is nog een oude en dus moet ik inloggen via EXPERT. Ik heb geen firmware upgrade uitgevoerd (de mijne is versie 132)
Is de modem onherroepelijk stuk gemaakt?
Ik ben dus ook op zoek naar exact een zelfde oplossing, maar dan niet in de prijsklasse van het product dat Hubert aangeeft:
Ik heb zelf al een draadloos netwerk, inclusief repeater naar een paar huizen verder op (beide huizen hebben een WAP54G, die met elkaar in verbinding staan) en dit wil ik het liefste intact houden. Dus zoek ik nu een vervanger voor mijn Speedtouch 716, maar dan met de eigenschappen, dat er geen Wifi op zit (staat nu ook uit op de ST) en dat er gigabit poorten opzitten voor mijn niet draadloze apparatuur (PC + NAS).
Dus bijvoorbeeld, zoals een Speedtouch 546, maar dan met gigabitpoorten.. Want om nu naast mijn speedtouch, Wap54G en NAS een vierde apparaat te plaatsen (gigabitswitch), lijkt me ook iets te veel van het goede.
Ik heb zelf al een draadloos netwerk, inclusief repeater naar een paar huizen verder op (beide huizen hebben een WAP54G, die met elkaar in verbinding staan) en dit wil ik het liefste intact houden. Dus zoek ik nu een vervanger voor mijn Speedtouch 716, maar dan met de eigenschappen, dat er geen Wifi op zit (staat nu ook uit op de ST) en dat er gigabit poorten opzitten voor mijn niet draadloze apparatuur (PC + NAS).
Dus bijvoorbeeld, zoals een Speedtouch 546, maar dan met gigabitpoorten.. Want om nu naast mijn speedtouch, Wap54G en NAS een vierde apparaat te plaatsen (gigabitswitch), lijkt me ook iets te veel van het goede.
[ Voor 3% gewijzigd door ChUcKiE op 30-07-2008 15:53 ]
Dan zou'k de Wap54G vervangen door een WRT350N of een zelfde apparaat in een goedkopere prijsklasse (vanaf 90 €)ChUcKiE schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 15:34:
... Want om nu naast mijn speedtouch, Wap54G en NAS een vierde apparaat te plaatsen (gigabitswitch), lijkt me ook iets teveel van het goede.
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Klopt zat ik ook aan t edenken, maar aan de WAP, die nu verbonden zit aan mijn speedtouch om bij mij thuis een draadloos netwerk te creeeren, zit de andere WAP54G als wireless repeater in het andere huis.Brahiewahiewa schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 15:46:
[...]
Dan zou'k de Wap54G vervangen door een WRT350N of een zelfde apparaat in een goedkopere prijsklasse (vanaf 90 €)
En ik heb nog nergens terug kunnen vinden, of een WRT350N of ander Linksys product hoger dan zeg maar de 54G serie een bestaande WAP54G als repeater ziet.
Ik dacht dat dat alleen werkte met een WRT54G en WAP54G en meer niet. daarnaast heb ik die WAP's, inclusief andere firmware nodig om met versterkt signaal de afstand te overbruggen.
Dus het liefste houd ik dit gewoon zo in stand.
Pagina: 1