L.S.,
Een tijdje geleden heb ik voor mijn opa het volgende systeempje in elkaar gezet:
AMD Athlon 64 X2 5000+ 2.6GHz HT 1MB AM2 Box
ASRock ALiveXFire-eSATA2 ATI Xpress 1600, SATA2 RAID
Kingston 1GB DDR2 SDRAM PC5300 CL5.0
LG DVD-/+/RAM GSA-H42NRBBB 18x/18x/10x Bulk (zwart)
Samsung TFT Monitor 205BW 20", DVI (zwart-zilver)
Sapphire Videokaart PCI-e Radeon X1550 256MB DDR2 DVI/HDTV
Spire Midi Tower BlackFin IV ATX 300W (zwart-zilver)
Western Digital 250GB SATA300 16MB, WD2500YS
Nu krijg ik geen beeld meer op de monitor. Ik heb het systeem al aangesloten op een andere monitor, maar dit bleek niet te oplossing. Ik heb de videokaart verwijderd, dan begint het systeem direct te piepen, wat het niet doet als de videokaart wél aanwezig is. Wanneer ik het geheugen verwijder begint het systeem na een langere tijd (zo ongeveer 5 minuten) te piepen. Ook krijg ik geen beeld als ik de harddisk en dvd brander loskoppel.
Kan ik aannemen dat het moederbord defect is, of moet ik de foutopsporing op een andere manier aanpakken?
Bij voorbaat dank voor het respons!
Een tijdje geleden heb ik voor mijn opa het volgende systeempje in elkaar gezet:
AMD Athlon 64 X2 5000+ 2.6GHz HT 1MB AM2 Box
ASRock ALiveXFire-eSATA2 ATI Xpress 1600, SATA2 RAID
Kingston 1GB DDR2 SDRAM PC5300 CL5.0
LG DVD-/+/RAM GSA-H42NRBBB 18x/18x/10x Bulk (zwart)
Samsung TFT Monitor 205BW 20", DVI (zwart-zilver)
Sapphire Videokaart PCI-e Radeon X1550 256MB DDR2 DVI/HDTV
Spire Midi Tower BlackFin IV ATX 300W (zwart-zilver)
Western Digital 250GB SATA300 16MB, WD2500YS
Nu krijg ik geen beeld meer op de monitor. Ik heb het systeem al aangesloten op een andere monitor, maar dit bleek niet te oplossing. Ik heb de videokaart verwijderd, dan begint het systeem direct te piepen, wat het niet doet als de videokaart wél aanwezig is. Wanneer ik het geheugen verwijder begint het systeem na een langere tijd (zo ongeveer 5 minuten) te piepen. Ook krijg ik geen beeld als ik de harddisk en dvd brander loskoppel.
Kan ik aannemen dat het moederbord defect is, of moet ik de foutopsporing op een andere manier aanpakken?
Bij voorbaat dank voor het respons!