Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vliegen] Lufthansa duurder voor niet duitse passagiers!

Pagina: 1
Acties:

• Speedsmile
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:44
Ik zit hier zojuist een vlucht te boeken van DUS-OSL met lufthansa omdat deze het goedkoopste zijn op deze route (nu norwegian.no prijzen heeft verhoogt). De grap is nu, als ik via lufthansa.de boek kost de vlucht 89 euro, boek ik via lufthansa.nl betaal ik mooi 119 euro!!!???????. :(
Ik gebeld naar lufthansa, maar deze kwamen met het antwoord dat dit is omdat ik gewoon in een ander land woon, geen antwoord op mijn vraag dus. Ik vind dit buitengwoon irritant, temeer omdat ik zo mijn miles en more niet kan gebruiken, gezien daar mijn woonplaats op nederland staat.
Maar ik ben natuurlijk niet van plan 30 euro extra te gaan betalen puur voor het sparen met miles&more.

Iemand hier ook ervaring mee, workarounds?, maar vooral why?????????

If good's on the left, then I'm sticking to the right.

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 15:04

RSP

Ik neem aan dat je de vlucht vaker maakt? Er kunnen verschillende redenen zijn voor Lufthansa om de prijzen voor buitenlanders te verhogen, wellicht is er administratief meer werk?

• Speedsmile
RSP schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 17:02:
Ik neem aan dat je de vlucht vaker maakt? Er kunnen verschillende redenen zijn voor Lufthansa om de prijzen voor buitenlanders te verhogen, wellicht is er administratief meer werk?
Hoezo adminstratief meer werk? Alles is exact hetzelfde, je hoeft immers verder geen nationaliteit aan te geven. En de vlucht maak ik inderdaad vaker, eerder altijd met Norwegian, maar die zijn nu bijna verdubbeld in prijs. Lufthansa is zeer net geprijsd op bepaalde data. Ik ben echt benieuwd wat daar nu achter zit, je kunt als Nederlander immers nog gewoon via de duitse portal boeken. Toch vrij stug dat ze een prijsverschil van 33% hanteren.

[ Voor 29% gewijzigd door Speedsmile op 29-07-2008 17:16 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-11 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het zou mogelijk zijn dat ze wat aan het adverteren zijn in duitsland.

Zo heb ik in het verleden 2 tickets gekocht voor singapore airlines, 1 vanuit nederland en 1 gekocht vanuit singapore (beide AMS-SEA) Einde van de rit zat daar 90 euro verschil tussen, ik dacht toen een 719 en 809 euro. Waarom weet ik eigelijk tot vandaag nog steeds niet :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:17
cheaptickets.nl ;)

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Er zijn zoveel zaken anders geprijsd in verschillende landen.

De vraag is of dat het wat uitmaakt. Je kunt kiezen: 30 euro of miles sparen. Je hebt nog altijd de keuze hoe je het doet ;)

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:30

Onbekend

...

Is het dan niet mogelijk om via lufthansa.de een boeking te doen?
Je krijgt toch een bevestiging per post/e-mail binnen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 16:48

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

In de EU is het niet toegestaan om hetzelfde product voor een andere prijs te verkopen afhankelijk van de nationaliteit of lidstaat waarin een klant zich bevind, dingen zoals administatieve kosten, lokale belastingen, verzendkosten, valuta's die moeten worden omgerekend vallen daar wel buiten.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:56

paQ

Johnny schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 18:22:
In de EU is het niet toegestaan om hetzelfde product voor een andere prijs te verkopen afhankelijk van de nationaliteit of lidstaat waarin een klant zich bevind, .
Wat? :?

het mag niet in sommige landen?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 16:48

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

paQ schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 19:19:
[...]

Wat? :?

het mag niet in sommige landen?
Je mag hetzelfde product wel aanbieden tegen andere prijzen maar mag mensen uit een bepaalde lidstaat niet verplichten om het tegen een hogere prijs te kopen dan mensen uit een andere lidstaat zonder dat er daarvoor een aantoonbare reden is.

Met afhankelijk bedoelde ik dat nationaliteit en verblijfsplaats van de klant geen geldige criterium mogen zijn voor prijsbepaling, niet dat het per lidstaat verschillend is.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Speedsmile
Mijn ervaring is dat dit niet altijd even cheap uitpakt dan als je zelf nog eens ernaast gaat vergelijken, soms bieden dit soort sites wel uitkomst. Maar ik heb bijvoorbeeld nog geen enkele prijs search engine gezien die Norwegian mee neemt, terwijl daar in het verleden voor 30 euro een enkeltje OSL-DUS geboekt kon worden....en daar kon 100% geen enkele andere airline tegenop.
Onbekend schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 18:16:
Is het dan niet mogelijk om via lufthansa.de een boeking te doen?
Je krijgt toch een bevestiging per post/e-mail binnen.
Dat is dan ook wat ik gedaan heb ;) , het was even afwegen 250 miles of 30 euro. Maar dat neemt mijn vraag niet weg.
Johnny schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 18:22:
In de EU is het niet toegestaan om hetzelfde product voor een andere prijs te verkopen afhankelijk van de nationaliteit of lidstaat waarin een klant zich bevind, dingen zoals administatieve kosten, lokale belastingen, verzendkosten, valuta's die moeten worden omgerekend vallen daar wel buiten.
De enige mogelijkheid die hiervan over zou blijven is lokale belasting imo. Er wordt niets omgerekend, niets verzonden, en wbt administratieve kosten kan ik me moeilijk enig verschil voorstellen, alles is automatisch via internet.
Johnny schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 19:30:
[...]

Je mag hetzelfde product wel aanbieden tegen andere prijzen maar mag mensen uit een bepaalde lidstaat niet verplichten om het tegen een hogere prijs te kopen dan mensen uit een andere lidstaat zonder dat er daarvoor een aantoonbare reden is.

Met afhankelijk bedoelde ik dat nationaliteit en verblijfsplaats van de klant geen geldige criterium mogen zijn voor prijsbepaling, niet dat het per lidstaat verschillend is.
Dit is dus het gat in de wet waarvan Lufthansa gebruikmaakt, om niet duitsers hogere prijzen proberen te laten betalen, en wat het voor mij gewoon geen probleem maakt om het via de duitse portal te boeken. De vraag blijft natuurlijk wat daarvan de exacte reden is.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dit gebeurt heel vaak met vliegtickets, en het is dan ook vaak de kunst om ze in het goede land te kopen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Niet alleen goede land, ook nog vanaf het juiste luchthaven, en dat kan per vlucht verschillen.

Vorige week was ik aan het kijken naar de goedkoopste manier om op korte termijn in Durban (ZA) te komen. Snel werd duidelijk dat een budgetvlucht van Jo'burg naar Durban en een intercontinental naar Jo'burg het beste was. Maar dan...

Soms kwam ik totale illogica tegen. De goedkoopste optie was van Köln via München naar Cairo met AirBerlin en verder met Egyptian AIr, voor iets van EUR 670 retour (idioot goedkoop overigens...). Uit nieuwschierigheid gekeken hoeveel het direct van München naar Cairo en dan Jo'burg zou kosten. EUR 950. Met exact dezelfde vliegtuigen, maar dan met een vlucht *minder* 8)7

Dit was een heel extreme, maar je had er meer. Een vlucht van Frankfurt naar Jo'burg via Paris CDG was goedkoper dan direct vanaf CDG. En geen twee dagen was dezelfde vliegmaatschappij de goedkoopste.

Precies waar al die 'logica' vandaan komt is me vooralsnog onduidelijk, wel is duidelijk dat als je de beste prijzen wilt je creatief moet zijn met vertrekluchthaven (waarbij je rekening moet houden dat reisbureaux en sites als www.vliegtarieven.nl de meeste budgetcarriers niet kunnen boeken) als aankomstluchthaven. Reken uit wat een acceptabele reistijd is naar vertrekluchthaven, zoek vervolgens uit welke te bereiken zijn binnen die tijd (vergeet vooral niet Ryanair vluchten naar London, Madrid en Stockholm!) en tenslotte hoeveel het zou kosten om daarheen te reizen. Doe hetzelfde voor bestemmingsluchthaven.

Zoek vervolgens op *al* die vliegvelden op de data dat je wilt gaan. Tel de prijzen om van/naar de vliegvelden te komen op bij de vluchten (ook voor Schiphol) En sta versteld van de verschillen :P

Oslik blyat! Oslik!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:56

paQ

Johnny schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 19:30:
[...]

dat begrijp ik nu je zin beter :)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Pagina: 1