Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Explorer opent altijd 1 bestand

Pagina: 1
Acties:

• Jap_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-09 21:58
Hi iedereen,

Wanneer een programma met explorer een map wil openen, wordt altijd 1 bepaald bestand geopend (C:\documents settings\%user%\Local Settings\TEMP\media.php, geen flauw idee wat het is, staat enkel een 404 error in).
Denk hierbij aan een uTorrent's 'Open containing folder' of bluetooth's 'Explore my bluetooth places'. Maar ook een het starten van explorer via 'run...' levert me media.php op.
Echter, wanneer explorer.exe gewoon rechtstreeks vanuit de windowsmap opgestart wordt, doet hij niet moeilijk. Evenals bijv. 'deze computer' of 'mijn documenten'.

Ben niet bepaald bekend met windows achter de schermen maar het lijkt op een API die niet lekker werkt?

Heb met google, microsoft help en tweakers geprobeerd een oplossing te zoeken en geen overeenkomstig geval kunnen vinden. Het media.php bestand wijst bij google slechts naar virusscan reports, maar nod32 piept niet wanneer ik 'm scan.
Hopelijk hebben jullie toch een idee wat hier aan de hand kan zijn!

thanks.

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ik denk in je register.
start - uitvoeren - regedit.
Ga naar de key: HKEY_CLASSES_ROOT => folder -> shell
En kijk daar eens bij de mapjes 'explore' => command en 'open' => command

Wat staat daar rechts?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Jap_
Okay, dit is de value data van de keys:

code:
1
2
3
4
5
explore -> command
%SystemRoot%\Explorer.exe /e,/idlist,%I,%L

open -> command
%SystemRoot%\Explorer.exe /idlist,%I,%L

zou het in die %I en %L zitten dan?

bedankt voor je reply!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Nee dat is goed. Misschien dat een expert nu verder kan helpen? Ik zal ook nog eens even verder zien of ik nog wat kan vinden.

Misschien eens in regedit op "deze computer" gaan staan helemaal boven in. En dan zoeken naar media.php of TEMP\media.php

[ Voor 33% gewijzigd door Guillome op 29-07-2008 18:32 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-11 20:46
Check eens welk programma is verbonden aan je .php extentie?

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-11 08:00

Bob

Doe in het hele registry eens een search op media.php, mssn zit het nog ergens anders.

Verwijderd

Niet alleen in HKEY_CLASSES_ROOT vind je de shell verwijzingen :)

Maar ook in:
code:
1
 HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Folder\shell\

Ook vind je onder beide sleutels de \Directory\Shell\ sub-sleutel deze zou daar ook een rol in kunnen spelen. Folder of Directory komt min of meer op het zelfde neer, windows gaat er net ietsje ander me om.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2008 16:12 ]

Verwijderd

Hier had ik iets niet goed gelezen :z
Maar ook een het starten van explorer via 'run...' levert me media.php op.
Echter, wanneer explorer.exe gewoon rechtstreeks vanuit de windowsmap opgestart wordt, doet hij niet moeilijk. Evenals bijv. 'deze computer' of 'mijn documenten'.
Controleer eens je Omgevingsvariabelen :)

Ik vermoed dat je %PATH% niet meer klopt (of %WINDIR%).. bv. een geinstalleerd programma die media.php gebruikt heeft zijn eigen variabel daar bij geplaatst en of na deinstallatie daar achter gelaten. Dan zoekt Windows mogelijk explorer.exe op de verkeerde locatie..

How To Manage Environment Variables in Windows XP

http://vlaurie.com/computers2/Articles/environment.htm

• Jap_
Bedankt voor jullie reacties

Het probleem is kinda opgelost! Helaas niet op de manier die ik gehoopt had. Na een reboot was het enige wat de laptop nog gaf een blue screen voor windows zelfs geladen was... dus een format was de enige oplossing. Weet dus niet wat het probleem was, maar nogmaals bedankt :)!

• _Thanatos_
  • Laatst online: 27-11 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

Helaas voor jou is een format zeker niet de enige oplossing. Misschien wel de snelste ;)

日本!🎌

Pagina: 1