Toon posts:

Welk SCSI kaartej voor een Plextor burner

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus mijn Plextor CD-ROM speler (PX-40) en mijn fikker (4/2/20) via een SCSI kaartje in mijn systeempje hangen, maar de vraag is: welk kaartje is daarvoor het beste/geschikt, moet wel PCI zijn.

De varieteit is namelijk groot, en het prijsverschil is ook enigszins aanwezig.

Tips?

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
ik heb een plextor 40x en een plextor 12x4x12x (allebei scsi dus)aan een Adaptec 3940 u2w kaart hangen, en dat werkt perfect, ook omdat naast m'n plextor spelertjes + scsi dvd speler ook nog een u2w hd eraan heb hangen. de cd spelers zijn namelijk uitgevoerd in een ultra aansluiting, dus max 40mb/s, en de hd in een ultra2wide aansluiting dus max 80mb/s. op de kaar zitten 2 onafhankelijke scsi kanalen, zodat de 2 verschillende data kanalen nooit met elkaar in de knoei kunnen komen. als je van plan bent om alleen je speler + brander aan een kaartje te hangen zou ik de adaptec 2930C aanraden: snel, stabiel, en goedkoop!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ikke Ultraplex en Plexwriter 8/2/20 op een Adaptec AHA 2904 SCSI-2. Heb je alleen die twee machientjes aan je controller hangen, hoef je geen fratsen uit te halen met Ultra 82 enzovoort, allemaal onzin. SCSI-2 met 10 Mb/s is fijntjes, wees blij, als je HD dat bij kan houden.....
Doet dus maar een simpel SCSI-2 kaartje kopen voor rond de 100 piekies, of een goedkopen SCSI-U voor de Ultraplex van NCR of Advance.
Voor thefirstikke komt zo'n snelle controleerder natuurlijk WEL goed uit. Veel apparaten met HD'tje erbij, dan gaat Ultra 5593 etc. wel uitbetalen....

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Gewoon een adaptec 2904 nemen. Is een fast-scsi kaartje (max 10 MB/s) maar dat is meer dan genoeg voor CD-Rom + brander. Sterker nog; ik heb er ook een HD aanhangen en dat gaat ook prima !!

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me