Toon posts:

syncMaster T240 erg lelijk beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gesearched en de andere samsung topics doorgespeurd
maar kan geen vergelijkbaar probleem vinden dus vandaar deze topic, als ik hier verkeerd
zit alvast sorry :)

Ik heb sinds een paar dagen een andere pc gekocht met een syncmaster T240 aangesloten
op een MSI 9800gx2. Wat ik ook probeer ik krijg met beeld maar niet goed. Het is een beetje
moeilijk uit te leggen maar de beste omschrijving is mischien gruis, ik zie gruis / vlekken op
mijn scherm. Gelijk al wanneer vista startup scherm in beeld komt zit het vol met vegen / vlekken.

Als ik met contrast optie van de monitor speel dan verplaatsen de vlekken zich, waar eerst iets
zat wordt beter om vervolgens wat op te schuiven. Het zit over het hele scherm. Ene beeld is goed
en dan andere weer slecht ( tis voornamelijk met kleur, als ik internet is het scherm voornamelijk
wit en ziet het er goed uit maar met plaatjes is het echt lelijk ) lijkt some wel of ik naar 16 kleuren
zit te kijken ipv 32bit

In games is het precies hetzelfde, ik speel age of conan met alle settings op max en ziet er
echt super uit, maar als ik dan omhoog kijkt naar de lucht en zit er op de grens met wit van een
wolk en blauw van de lucht ook gruis / distortion. Ga ik dan spelen met contast of andere settings
dan is het zeflde als in windows, lelijke plekken worden mooi maar wat mooi was wordt dan lelijk.

Heel omslachtig en lang verhaal maar het is wat moeilijk om precies uit te leggen hoe het
eruit ziet. Is er iemand die dit herkent ? Of iemand met ideeen hoe het op te lossen.

Ik gebruik al jaren samsung schermen en ben altijd super tevreden geweest, en ik hoor ook heel
veer positive dingen over dit scherm, maar ik ben op dit moment erg ontevreden

Verwijderd

Wat dacht je van het scherm gewoon ruilen?
En is het dat niet dan is het waarschijnlijk de kabel of videokaart. Gewoon dingen nalopen, denk niet dat veel mensen er hier verder wat mee kunnen.

• m-tuning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:33
Of je scherm is defect of je videokaart/kabel.

Zoals Chr0nicle al zei, gewoon alles even bijlangs gaan.

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
offtopic: Als alles weer werkt, zou je dan evt. een productreview willen plaatsen? Die staan er nl. nog niet, en ik heb best interesse ;)

Verwijderd

Topicstarter
3 dagen vanalles uitgeprobeerd ( drivers, kabels, instellingen you name it ) uiteindelijk opgegeven
en terug naar de winkel gegaan ( alternate ) ik was er van overtuigd dat monitor defect was.
Sluiten ze hem daar aan, werkt perfect. Had gelukkig ook de gfx kaart mee genomen. Die nemen
ze mee naar achteren, werkte ook prima volgens hun. Dus ik kon weer naar huis.

Kom thuis sluit de boel aan, prima beeld, voor 2 min en toen begon het gedonder weer.
Kleuren die niet kloppen, strepen in beeld, vegen, gruis. In firefox veranderen de kleuren ook
wat de ene keer grijs is ziet er een andere keer roze uit ofzo.

Man van technische dienst alternate had het over een stralings / storings bron, zou niet kunnen weten
wat dat zou moeten zijn, pc staat op de zelfde plaats waar all mijn computers de laatste jaren
hebben gestaan, daar is niets aan veranderd

Heb nu alle kabels al vervangen, winkel zeg dat alles prima werkt, maar ik zit hier met een monitor
van 400 euro en een gfx card van 349 en ik heb een beeld wat er niet uitziet.

Begin een beetje depri te worden :(

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 21:49
Probeer anders eens de monitor aan te sluiten (samen met de computer) op een geaard stopcontact, dat wil nog wel eens vreemde problemen verklaren en oplossen.

• m-tuning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:33
alex3305 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 01:06:
Probeer anders eens de monitor aan te sluiten (samen met de computer) op een geaard stopcontact, dat wil nog wel eens vreemde problemen verklaren en oplossen.
Als dat nog niet helpt wil het zelfs wel eens helpen als je je stekker er andersom indoet.

Dan zitten de polen gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Weer terug naar Alternate geweest en monitor daar achter gelaten en gezegd dat ze
hem uitgebreid moesten testen, ze zouden me dezelfde dag nog terug bellen.
Dag later zelf maar gebeld, hun antwoord was sorry maar we zijn er nog niet aan toe gekomen
maar we gaan hem nu gelijk testen. Dit was in de ochtend, in de middag zelf maar eens
terug gebeld om te vragen hoe het zat.

Ze hadden hem eindelijk getest en hij is inderdaad defect. Maar ze konden hem niet direct
omruilen voor een nieuwe omdat er teveel tijd was verstreken ?? WTF, ik heb na een dag al contact
met hun gehad en ben 2 keer terug geweest. En nu weten ze niet zeker of dat ze hem kunnen
omruilen voor een nieuwe, beginnen ze te blaten over dat ze eerst contact moeten opnemen
met Samsung over wat er moet gebeuren. En of ze hem zelf opsturen ofdat ik dat zelf moet doen.

Wat een gelul en slechte service van Alternate, het is dat ik tever weg woon anders was ik er nu
nog naar toe gereden.

Ik koop daar voor 400 euro een monitor die het nooit gedaan heeft, waar ik gelijk melding van
gemaakt heb en nu beginnen ze over reparatie en opsturen. Zijn die gasten gek ofzo.

Ik ben wel eens slecht behandeld door winkel personeel maar dit slaat echt alles, ze horen dat
ding gewoon om te ruilen met een monitor uit hun magazijn die wel goed is.

Ze hebben mijn een kapot scherm verkocht wat al op dag 1 door mij gemeld is, en ze hebben
nu ( eindelijk ) ook zelf geconstateerd dat die kapot is, maar willen geen andere geven ?

Laatste keer dat ik daar iets koop, echt waar

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:08
Welkom in de wereld van webwinkels ZONDER magazijn. Dat soort winkels werken veelal met hetgeen hun leverancier op voorraad heb. Ik ben voor veel (voornamelijk kleinere) aankopen al terug geschakeld op normale winkels. Heb al es meegemaakt dat ik rustig twee maanden op me zooi zit te wachten om 10 euri minder te moeten betalen. Ik doe het iig niet meer.

Wat dat betreft maakt die pricewatch hier ook veel kapot. Service is erg ver te zoeken, mensen willen maar niet snappen dat een winkelier moet leven van de marges op z'n producten...

Verwijderd

Ik heb anderhalve week geleden een Dell XPS laptop en een Samsung T240 gekocht. Ik heb met het scherm ongeveer hetzelfde probleem: rode kleur die dikwijls de kop komt opsteken, fijne ruislijnen. Het is niet altijd, en dat is het lastige eraan. Het kan een ganse avond goed gaan, maar soms ook 80% van de tijd mislopen (soms afwisselend).

Ik heb zowel met HDMI en VGA geprobeerd: zelfde resultaat. Probleem doet zich voor onder Ubuntu (8.04) en Vista. De winkel zegt contact op te nemen met Samsung, maar wou eerst hier eens horen of het misschien een andere oorzaak kan hebben.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-05 21:32

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

m-tuning schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 11:00:
[...]

Als dat nog niet helpt wil het zelfs wel eens helpen als je je stekker er andersom indoet.

Dan zitten de polen gelijk.
/off-topic: Je weet toch dat uit het stopcontact wisselstroom komt, hè? En dat dat betekent dat de + en de - polen 50x per seconde omwisselen? M.a.w. bovenstaande is onzin!

Even voor de laatste poster: je hebt als consument niks met Samsung te maken, de winkel moet jou garantieclaim afhandelen. Hoe zíj het vervolgens weer met Samsung aanpakken, is hún zaak...
Jij bent verplicht ze de mogelijkheid te geven hun garantieverplichting na te komen (reparatie dus binnen redelijke termijn). Anders mag je een vervangend product of ontbinding van de koopovereenkomst eisen.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ja, maar dit heeft toch weinig met garantie te maken? dit is gewoon een DOA, ondanks dat alternate 3 keer moest kijken voor ze het wilden onderkennen.

Verwijderd

Dat zei de winkel mij dus ook: "Asap contact opnemen met Samsung en zeggen dat het om een DOA gaat". Ik zal vanavond toch maar een belletje geven.

• Hup
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09-2023

Hup

(voor mensen die landen op dit oude topic) Het probleem is niet zozeer de winkel (hoewel die 'm binnen acht dagen gewoon hadden moeten ruilen), maar de firma die reparaties afhandelt voor Samsung. Het lijkt er erg op dat die het werk helemaal niet aankunnen (of het interesseert ze allemaal niet). Ik had vergelijkbare klachten met mijn T240 (rode strepen na verloop van tijd), en mijn winkel (cd-rom-land in Breda) had e.e.a. goed getest voordat ze het scherm meegaven ter reparatie, aangevuld met een goede beschrijving - compleet met foto's - van wat er misgaat als je het scherm langer dan een half uur gebruikt.
Waarna we het vervolgens dus drie weken later terugkregen met de melding dat er niets mis mee was. Blijkbaar gebeurt het vaak dat klanten perfect functionerende schermen aanbieden ter reparatie?
Per vandaag ben ik mijn scherm een maand kwijt.

In eerste instantie had ik, op aandringen van cd-rom-land, overigens zelf met Samsung gebeld. Daar heeft men netjes het probleem ingevoerd en men vertelde mij dat een monteur mij 'morgen of overmorgen' zou bellen om een afspraak te maken. :-) Na een maand wachten dus toch maar naar cd-rom-land gegaan.

Maar nu komt het écht verontrustende deel van het verhaal: de firma die klachten afhandelt voor Samsung gaat dat nu ook voor Iiyama doen. Dat zou mijn volgende keus zijn geweest nu ik me heb voorgenomen niets meer van Samsung te kopen. Pfff. Het zullen vast prima spullen zijn, en je kunt altijd de pech hebben dat iets kapot is of gaat, maar als dat gebeurt, betekent het volgens mij standaard veel ergernis. :|

Dan toch maar weer naar Philips, hoewel ik een beetje het gevoel heb dat die tegenwoordig in het wat lagere segment zitten. Na zo'n 6 schermen (ik heb een klein zaakje) zonder problemen is het misschien toch een goede keus. Die T240 was (lol, ik zeg al 'was') overigens mijn tweede Samsung. Met de 226BW waar ik dit op typ heb ik nooit problemen gehad.

[ Voor 12% gewijzigd door Hup op 15-11-2008 16:47 ]

• Hup
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09-2023

Hup

Vandaag de gelukkige afloop. Cd-rom-land heeft nog nagebeld en Samsung heeft vandaag een volledig nieuw scherm geleverd. :) :) :)
Pagina: 1